Hoe lang in ziekenhuis na poliklinische bevalling?

Idd kan op medische indicatie ook snel gaan, mijn vriendin werd om 9 uur ingeleid, 13uur is de baby geboren en om 16uur was ze alweer heerlijk thuis.

Ik ga voor de 3e keer op medische indicatie bevallen en zie wel hoe het loopt.

De eerste was een afgebroken zwangerschap, bevalling duurde 46 uur en onze dochter overleed een uur na de bevalling, omdat ik een epidraal had gehad moest ik eerst weer kunnen lopen en plassen en toen mocht ik naar huis.

Bij Nova kwam ik na de bevalling op de ok terecht ivm een totaal ruptuur, en moest daardoor een nacht blijven.

Bij ons hebben ze nu wel de regel dat iedereen die pijnstilling krijgt ongeacht of het kindje vroeg of laat op de dag of 's nachts geboren wordt...sowieso nog een nacht moet blijven.

 
Ik ben nu 2 keer in het ziekenhuis bevallen.
De eerste wilde de ontsluitng niet vorderen en moest ik naar het ziekenhuis voor een infuus.
Ook bleek hij in het vruchtwatergepoept te hebben.
Doordat ik een liter bloed verloren was moest ik een nachtje in het zieknhuis blijven en ook omdat hij in het vruchtwater gepoept had.

Bij de tweede durfde de verloskundige het toch niet aan thuis en ben ik met 6 cm ontsluiting als nog naar het ziekenhuis gegaan.
Ik was daar om half 5, kwart over 5is onze dochter geboren en om half 8 was ik weer thuis.
Ondaks weer bijne een liter bloedverlies, maar het was er druk in het ziekenhuis en de verloskundige durfe het wel aanmits ik meteen belde als er iets was.

Nu bij de derde ,moet ik op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen.
Ik ga er vanuit dat ik een nachtje moet blijven, maar ik hoop meteen naar huis te mogen, maar dat hangt ook wel van het tijdstip van de geboorte af.

 
bij ons in het zkh hebben ze je het liefst binnen 5 uur weer buiten staan(inclusief bevalling), als je poliklinisch bevalt.
Dus geen kraamvisite in de verloskamer, je wordt dan wel verplaats naar een gewone afdeling als je nog niet meteen naar huis kunt, waar je natuurlijk wel gewoon bezoek kunt ontvangen!
 
Terug
Bovenaan