Hoe lang is jullie man vrij?

Hoi,
Ben even nieuwsgierig. Hoe lang is jullie partner vrij? en is dat juist in de kraamweek of er na?
Mijn man heeft een nieuwe baan en begint 1 april. Hij had nog 4 weken aan vakantie dagen om op te nemen. Dus nog anderhalve week en dan moet hij weer aan de slag. Hij is er dus al die tijd bij geweest.

Ben benieuwd hoe het bij jullie zit. en hoe zij de kraamtijd ervaren. Doen ze veel in huis of rusten ze net zo hard mee als de vrouwen (in zoverre dat de vrouwen kunnen rusten:) ik ben eigenlijk ook continu in de weer)?
Mijn man blijft mar rennen (voel me soms zo schuldig, want ik geef hem erg vel opdrachten... ). Hij zit eigenlijkgeen tel. Dus hij is ook aam het einde van zijn latijn.

Daarbij staat hij 's nachts altijd op om jari te voeden... Ik blijf meestal liggen....dit moet straks wel omgedraaid worden als hij eenmaal weer moet werken.

grtjs marit

bij de meiden is mijn man vanaf dag 1 thuis gebleven. de kraamweek en dan een week erna.
de kraamweek is hij er bij gebleven omdat ik bang was dat ik een zeurpiet zou krijgen. ik voel me gewoon niet op me gemak, met een vreemde in huis. ik had dus zoiets van: als ik dan moe ben, kan ik met een gerust gevoel op bed gaan liggen ( ik vertrouw onbekende niet in mn huis :p)

nu weet ik dat ik niet hoef en wil rusten als de baby geboren is ( nu 2 keer kunnen ervaren dat ik toch altijd beneden blijf en niet naar boven ga)
mijn man heeft er nu dus voor gekozen om 2 weken na de kraamtijd vrij te nemen.
dan mogen de kleine en ik ook lekker naar buiten en kunnen we met zn 5jes genieten van t lekkere weer.

die 2 weken laat ik me heerlijk verwennen door hem! hij kookt nooit maar kan het wel heel goed. in mn kraamtijd kookt hij wel en eet ik bergen van zijn kookkunsten hihihi

verder weet ik nog wel dat mijn man ook veel bezig was. maar meer omdat hij zich zo snel verveelt. hij kan niet stil zitten. hij was dus veel met de oudste weg toen de jongste werd geboren. hij deed boodschapjes enz.

liefs, do

Mijn man kan het zelf inplannen. Maar heeft t wel erg druk. Ik hoop na de bevalling dat ie 3 dagen thuis is om alles te leren van kraamhulp ect. en als de kraamhulp weg is een week thuis is. Maar dat zal wel goed komen... zien wel hoe het loopt.

Mijn man heeft vanaf volgende week bijna 3 1\2 week vrij. Dat zijn 3 kraamdagen, eigen dagen en 10 zorgverlofdagen. Is eigenlijk voor de eerste keer dat hij zo lang thuis is. Is helaas niet zo heel makkelijk te regelen in de bouw.

pas na debevalling wisten we dat hij de kraamweek vrij kon nemen
tot die tijd niet.
zorgverlof willen ze niet over hebben
meer vrij zit er ook niet in.

deze kraamweek was goed, zij hielp ons om alle spanning eruit te gooien en te verwerken. dat had mijn man ook wel nodig.
hij rent idd hard mede omdat ik niets kon en we planden rustmomenten in dat hij kon slapen

de 1e keer was het doffe ellende de kraamhulp was opdringerig en gaf hem geen rust, bleef gewoon achter hem aan lopen als hij voor haar vluchtte

Mij vriend heeft een eigen bedrijf en neemt niet vrij. Hij is altijd onderweg in de buurt en kan makkelijk even langskomen. Maar zeker deze eerste week met kraamhulp blijft hij gewoon werken. Vind ik ook niet erg. Ik heb veel familie in de buurt wonen, niet verder dan 600 meter bij ons vandaan, er is dus altijd iemand in de buurt om te helpen.

mijn man blijft thuis wanneer de bevalling begint en blijft daarna 2 weken thuis.hij zorgt dan vooral voor de andere 2 kids.en kookt eten,verder hadden we de vorige keer een super kraamhulp die veel deed en mn man ook liet genieten met onze zoon,dan zei ze tegen mn man:ga maar lekker zitten hoor papa jij moet ook genieten en rusten...zo lief!hoop zo haar weer te krijgen,verder ben ik al heel blij dat mn man zoveel met de andere kids doet

liefs jootje

Terug
Bovenaan