hoe lang mag hij s nachts zonder voeding??

Ik heb het ergens gelezen maar ik weet alleen niet meer waar.
Mag je baby nooit langer dan 6  of 7 of 8 uur zonder fles voeding? Ook s nachts niet?

Thijs heeft vannacht opeens geslapen van 21.00 uur tot  6.00 uur, ongelofelijk! En dat terwijl we altijd lopen te klooien met de tijden en nachtflesjes. Dat is dus 9 uur achter elkaar!

Om 3 uur schrok ik wakker want ik had hem nog niet gehoord. Vriend wakker gemaakt of hij misschien de fles had gegeven toen ik sliep, maar nee. Toch maar even kijken. Ook om 4 en om 5 uur gaan kijken, maar hij lag heerlijk te slapen. Hij heeft dus een fles helemaal overgeslagen (die van 2 uur).  
Hij heeft een  lange nacht slaap te pakken gehad, maar mama was  toch wel erg onrustig. Hopelijk doet  hij dit vannacht weer en ga ik het er ook lekker van nemen.  

hoi petra
mijn wijkverpleegkundige zei dat 8 uur het beste is, ze weten niet precies wat de gevolgen zijn als ze te vaak te lang zonder eten zitten dus houden ze dat voor de zekerheid aan totdat de baby 7 kilo is. dus ik maak lena altijd om 11 uur wakker om te eten dan slaapt ze meestal door tot 7 uur.

Hoi,

Wij zijn sinds een paar dagen begonnen Esthers voeding wat te verdikken met johannesbroodpitmeel. Toen kwam ze opeens ook na 9 uur pas om een voeding! Dit was een eenmalige actie, maar bijna 7 uur redt ze nog steeds wel. Ik zou me er geen zorgen om maken, als ze honger hebben roepen ze wel op deze leeftijd! Hooguit misschien overdag een keer een extra tussendoortje aanbieden zodat je zeker weet dat ze wel genoeg binnenkrijgen.

Groetjes en geniet ervan!

Eveline

Hoi,
Quinn krijgt rond 22.30 uur de laatste fles en slaapt dan ongeveer tot 7.30 uur. Dus daar zit 8,5 uur slaaptijd tussen. Hij doet het er prima op, dus ik laat hem gewoon slapen hoor. Geloof dat er officieel 8 uur tussen mag zitten, maar dat half uur of uur zal niet zoveel uitmaken hoor.
Quinn slaapt wel ergens tussen 20 en 21 uur in en ik maak hem dan dus wel wakker om 22.30 uur. Anders zit er teveel tijd tussen of komt hij te vroeg.
Groetjes Veerle

hoi,
Natas slaapt nu ook al  paar  nachten van 22.00 tot06.00
Hij word alleen maar sjagerijnig als ik heb wakker maak om 23.00 voor de fles en dan wil hij snachts om 3 uur oppeens ook   .//
En als ik hem dus laat liggen niet,

dus tja ik laat hem maar lekker liggen als hij honger heeft roept tie wel.
En hij doet het prima zo.

xxx Sylvia

Ik had vannacht hetzelfde: Ik was erg moe en ben na de voeding van 8 uur naar bed gegaan, Mijn man zou om 22 uur een flesje geven en ik zou de borstvoeding een keer overslaan. Hij maakte me om 23 uur wakker dat hij Vera met geen mogelijkheid wakker kon krijgen. Toen hebben we haar maar laten slapen. Ik heb de wekker op 4 uur gezet en haar toen wakker gemaakt en gevoed. Ik was bang dat ze anders te lang zonder voeding zou zitten, maar ik denk dat ze rustig nog een paar uur gepit zou hebben anders. ppff raar hoor, normaal drinkt ze veel vaker. Maar eens kijken hoe het vanavond gaat....

Als al die kindjes met gemak langer dan 8 uur zonder voeding kunnen en we ze allemaal wakker moeten maken, zou het dan echt kwaad kunnen? Ik heb haar ook wakker gemaakt, maar vind het eigenlijk zonde. Ze lag zoooo lief te slapen en was zoooo kwaad toen ik haar wakker maakte! Denk dat ik haar vannacht gewoon laat slapen en wel zie hoe laat ze komt. Het is een pittige tante die goed weet wat ze wil, dus als ze honger heeft laat ze het ongetwijfeld weten! (toch?)
Groetjes,

Eveline

Vannacht heeft hij weer doorgeslapen, en ik dit keer ook...
Om half 9 laatste fles gegeven en vanochtend om half 7 hoorde ik hem pas. Dat is 10 uur!! Ik weet niet wat me overkomt.
Omdat ik toch een beetje bleef twijfelen heb ik net toch maar het cb gebeld en die zeiden dat  babys vanaf 5 kilo niet meer wakker gemaakt hoeven te worden als ze uit zichzelf doorslapen. Maar overdag moet hij dan wel zijn minimale aantal voeding opdrinken. Dat is min. 750 cc. Het maakt niet uit of ik 5 of 6 flesjes geef.
Thijs weegt net iets meer dan 5 kilo en drinkt erg goed (hij dronk met de nachtfles erbij 6 x 150). Alleen van ons "schema" klopt nu niks meer, dus ik geef hem vandaag maar als hij er om vraagt. Ik zie wel hoeveel flesjes hij wil.

Terug
Bovenaan