hoe lang maximaal doorslapen

hoi,

mijn zoontje is over een paar daagjes al 3 maandjes.

De afgelopen 3 nachten heeft hij 6 uur vanaf de laatste bv doorgeslapen. Vannacht moest ik hem zelf wakker maken. Hoe lang mag hij maximaal doorslapen zonder dat er een luier verschoond is/gedronken heeft?

Vind het zelf nl een beetje eng, dat hij zo lang zonder schone luier zit of zonder drinken doorslaapt, vandaar mijn vraag.

hallo,

wij hebben een dochter van 5 weken en ik geef flesvoeding, maar als zij
doorslaapt mag dat van het cb. Mij hebben ze verteld dat ze 8 uur
s'nachts door mag slapen.

Overdag is het een ander verhaal.

Maar ik weet niet of het met bv anders gaat.

groetjes sandra

Hoi,

Zolang je kindje goed groeit, zichzelf meldt voor de voedingen, geen fopspeen krijgt 's nachts, niet ingebakerd is, zolang jullie hem goed kunnen horen en hij overdag voldoende voedingen krijgt, kun je hem 's nachts  gerust laten slapen zo lang hij wil. Het is belangrijk dat je zoontje voldoende plasluiers blijft maken (in ieder geval zes kletsnatte katoenen luiers of vier zware wegwerpluiers per etmaal; de urine moet licht van kleur zijn en mag niet sterk ruiken). Een wegwerpluier kan prima een hele nacht mee, dus als je zoontje 's nachts geen ontlasting meer heeft kun je de luier gerust omlaten.

Groetjes van Yvonne

Mijn zoon is ook drie maanden en die slaapt 's nachts meestal  door. Hij krijgt om 22 uur zijn laatste voeding en ligt dan vanaf ca 22.30 in bed. Om 7 uur halen wij hem er weer uit voor zijn eerste voeding. Ik laat hem dan niet doorslapen tot hij zelf wakker wordt omdat ik de gebruikelijke voedingstijden overdag wil aanhouden. Het cb gaf wel aan dat ik hem ook tot bijv 8 uur kon laten doorslapen zodat ik zelf ook wat langer kan slapen.
Wat zijn luier betreft, deze heeft hij de hele nacht dan om en 's morgens is hij best vol. Maar zijn billen voelen droog aan en hij heeft geen last van een geirriteerde huid. Ik gebruik Pampers.

Hoi,

Merel is nu 12 weken en slaapt sinds 4 nahten van 20.00 tot 5.00 of soms 6.00.
Haar luier verschonen deed ik alleen de eerste 3 weken 's nachts vanwege de tere babyhuid en evt ontlasting, maar nu echtniet. Ze slaapt bij ons op de kamer in haar wiegje en als ze wakker word geef ik haar bv en dan weer terug in bed om te slapen.

Gaat prima zo, succes

Vanaf de 3e week kregen wij Lotte al niet meer wakker voor een voeding en kregen ook het advies om haar gewoon te laten slapen. Ze zou de voeding overdag wel inhalen. En dat doet ze ook.

Nu is ze bijna 20 weken en slaapt al sinds die 3e week tussen de 10 en 13 uur. Het komt wel eens voor dat ze toch honger heeft; sporadisch wordt ze dan dus wel eens wakker voor een nachtvoeding.

Voor haar werkt het prima, want ze heeft haar slaap hard nodig. Ik heb het idee dat ze best veel slaapt, maar ach, ieder kind heeft zijn/haar eigen ritme. Ik geef ook borstvoeding op verzoek, dus ze mag zelf helemaal uitmaken wanneer ze eet en slaapt. En dat gaat prima!

Groetjes, Marisa

dank je wel voor de reacties!
Ik had van de kraamhulp en het cb gehoord dat een kind in de nacht max 6 uur mag doorslapen. Plasluiers zijn goed. Maakte me alleen zorgen of mijn zoontje wel genoeg binnen krijgt om een hele nacht door te slapen.
De afgelopen nachten maak ik hem wakker om te drinken als de 6 uur verstreken zijn en dan verschoon ik zijn luier en geef ik hem bv. Dan mag hij weer slapen.
Zal eens kijken hoe het de komende nachten gaat. Tnx!

Hoi,
Veerle is 4 maanden en wij geven om 22:30 uur de laatste fles en wij maken haar weer tussen 07:00 uur en 08:00 uur wakker. Volgens mij mogen ze vanaf 3-4 maanden max 10 uur per nacht doorslapen. Veerle is niet zo'n goede drinker, maar groeit wel super goed en de kinderarts heeft ons verteld als Veerle overdag minimaal 600 cc drinkt dat we haar dan gewoon kunnen laten slapen 's nachts. Denk dat het voor ieder kindje weer verschillend is en hoe goed ze groeien.
Groetjes,
Floor

Terug
Bovenaan