Hoe lang mutsje nodig?

Check of je kleintje de temperatuur op peil kan houden. Hier hebben we nooit kruiken gebruikt sinds we uit het ziekenhuis waren (eind september) en alleen de eerste nachten een mutsje. Maar wij hadden een flink ventje dat zichzelf goed op temperatuur kon houden. Na de kraamweek heb ik nooit meer getemperatuurd maar voel ik aan zijn nekje. Zoals Eefje al zegt: de handjes kunnen heel koud zijn, maar als het nekje warm voelt is het prima. 

Onze zoon is 1 nov geboren en al in de kraamweek, dag 8 geloof ik, mocht het mutsje af omdat zijn temperatuur constant was.. de kraamhulp zei dat wanneer een baby een constante temperatuur heeft het mutsje niet meer nodig is. Ik heb nog wel tot een week of 2 het ledikantje voor verwarmt met een kruik. Alleen buiten natuurlijk nog wel een mutsje! 

Ik heb het mutsje ongeveer een week gebruikt. Toen ging ie steeds af, omdat onze zoon wat meer bewoog, dus had het geen nut meer. Kruiken heb ik wel een maand of 3 gebruikt (zoon is van oktober) en daarna nog soms als 't heel koud was. 

Hai,
hier gaf de kraamverzorgster aan dat het mutsje in huis na de kraamweek niet meer nodig was. 
onze dochter is van half oktober

Mutsje is eerste dagen echt alleen nodig omdat ze dan hun temperatuur nog niet onder controle hebben en veel warmte verliezen via hun hoofdje. Hier bij beiden meiden alleen mutsje opgehad in eerste week (dochters geboren in sept en okt). 

Terug
Bovenaan