Hoe lang na de pil zwanger!

Hallo Meiden,
Ik ben 23 jaar en 1 jaar getrouwd ben in september gestopt met de pil ik had de Dianne pil (het heet nu anders maar weet niet precies hoe) Heb de pil zeker 7 jaar geslikt. En ik ben benieuwd hoe lang naar de pil gebruik jullie zwanger zijn geraakt? Ik ben helaas nog niet zwanger, maar had dus gehoord dat het lang kon gaan duren omdat ik ook lang de pil heb geslikt.
Ben benieuwd naar jullie verhalen

Liefs Hoopvol

Hallo Hoopvol,

ik heb 8 jaar de pil geslikt en was na 2maanden zwanger n ben bevallen van een  gezonde jongen.Nu ben ik 20 wk zwanger van nummer 2 en het heeft 3 maanden geduurt dat ik zwanger was!  Ik heb dus niet  hoeven  ontpillen ( maar volgens mij is dat ook onzin!)
Ook bij mijn zus die ongeveer 10 jaar de pil heeft geslikt was het bij nummer 1 en 2 binnen  1 maand zwanger.

Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn.

Groetjes Anne
trotse mama van Levi (9april 2007) en ??????

Hoi hoi

Ook ik was na het stoppen van mijn pil in 1 keer zwanger van mijn dochter (18-02-2006)
Heb nu een spiraal gehad en zit nu in de eerste ronde dus ben benieuwd.
Ik slikte de pil ook al 7 jaar.
Succes

Altijd lastig, het is zo verschillend per persoon, geloof ik. Sommige moeten maanden ontpillen, anderen worden zelfs door de pil heen zwanger.

Bij mijn eerste ben ik gestopt met de pil (trigynon), in ronde 2 zwanger. Ik had ook meteen een regelmatige cyclus, dus...
Heb later na de bevalling een tijdje minipil gebruikt en daarbij heeft het ontpillen maanden geduurd (maar ik probeerde niet zwanger te worden, dus niet zo veel 'last' van gehad). Ben toen 10 weken lang niet ongesteld geweest, heeft een maand of 3-4 geduurd voordat ik mijn eigen cyclus weer had.

Maar zelfs als je niet hoeft te ontpillen kan het maanden duren voordat het raak is, vergeet dat niet, he?

Veel succes, ik hoop dat het je snel gegund is!

Groetjes, Karin
26+1 wkn van 2e

Hoi,

Bij de eerste was ik met drie maanden zwanger na het stoppen met de pil en nu ben ik
alweer 7 rondes bezig voor de tweede. Het verschilt dus echt per persoon.

Hoop dat je heel snel zwanger bent. Lekker veel klussen dan benut je in elk geval alle kansen.

Debbie

Hoi hoi,

Ik ben na jarenlang de pil te hebben geslikt ook in 1 keer zwanger geworden. Het kan idd wel eens langer duren maar het hoeft dus niet.

Liefs  Iris

heey daar,

ik zat ook met die vraag, maar mijn huisarts heeft mij laten weten dat je eigenlijk gelijk nadat je bent gestopt, zwanger kunt worden.
maakte niet uit wat voor pil, ik gebruikte de nuvaring.

Brenda

hey hoopvol,

ik was 11 maanden nadat ik met de pil gestopt was uiteindelijk zwanger (in ronde 12).  
ik had wel na het stoppen  vanaf het begin weer een regelmatige cyclus van 28-31 dagen.
inmiddels wordt mijn zootnje trouwens alweer bijna 1 en zitten we in de eerste ronde voor een tweede. spannend! en hopelijk gaat het nu wat sneller...
jij ook veel geluk en een snelle zwangerschap gewenst!

groetjes!

Terug
Bovenaan