hoe lang na miskraam weer zwanger?

Ik heb in april mijn tweede miskraam gehad en ben toen gecuretteerd. Ze hebben toen ook bij mijn man en mij bloed afgenomen voor chromosomenonderzoek. Er zijn gelukkig geen afwijkingen gevonden. De gyn had gelijk een uitstrijkje gemaakt en een paar uur later kreeg ik enorme buikpijn. Ik vond dat niet helemaal normaal en ben een dag later naar de ha gegaan, Die kon niets vinden en zei dat ik terug moest komen als het niet minder werd. Gelukkig is die pijn nu weg, maar mijn onderbuik blijft een beetje zeuren. Zou een innesteling zoveel pijn kunnen geven? Ja, ik haal me vanalles in het hoofd, omdat ik zo graag weer zwanger wil worden. Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie weer zwanger werden na een miskraam?

Veel liefs, SandraV

Hoi Sandra,

Ik heb helaas ook al 2 miskramen gehad. De eerste begin november 2003, in januari was ik alweer zwanger, snel dus. Van de 2e miskraam ben ik 22 maart gecurreteerd, nu nog niet zwanger helaas. Onderzoeken zijn gedaan, wacht nog op de uitslag van het chromosomenonderzoek, ben daar heel zenuwachtig voor. Hoe lang hebben jullie daar op moeten wachten? Hebben ze bij jou ook Factor V Leiden getest (stollingsonderzoek). Hoe oud ben je? Ik ben 32, dus de tijd begint te dringen, voor mijn gevoel dan. Ben echt bang dat ik nooit moeder zal worden, vind 2 miskramen echt heftig. Hoe ga jij ermee om?

Succes in ieder geval!

Groetjes Ingrid

Hoi Ingrid,

Ik ben 29 jaar, maar leeftijd doet er in mijn ogen helemaal niet toe. Je bent namelijk al een tijdje bezig met zwanger worden en opmerkingen als 'je bent nog zo jong' of 'wordt het niet eens tijd' komen gewoon snoeihard aan. Ik heb nog niet het gevoel dat ik nooit moeder zal worden, maar het is wel een klein beetje een obsessie aan het worden, vooral nu er veel vriendinnen van me in verwachting zijn. Ik probeer er zo nuchter mogelijk tegen aan te kijken, maar dat is en blijft moeilijk. Ik weet niet of ik nog meer tegenslagen kan verwerken, want de twee miskramen hebben een groot gat in me achtergelaten. Misschien dat het allemaal wat makkelijker wordt met de tijd. Ik hoop snel weer zwanger te zijn en ik wens jou hetzelfde.
Veel succes.

Liefs, Sandra

Hoi Sandra,

Je kunt eigenlijk alweer meteen zwanger worden na een miskraam.
Ik had na mijn miskraam heeeel erg 'last' van zwangerschapskwaaltjes, steken in de onderbuik, moe en gevoelige borsten maar dat schijnt heel normaal te zijn na een miskraam. Natuurlijk hoop ik voor jou dat het echt zo is dat je zwanger bent maar houd er dus rekening mee dat je lichaam je flink kan misleiden!

Groetjes Ina

Hoi Sandra,

Wanneer was je eerste miskraam? Ik weet wel dat leeftijd er niet toe doet, maar toch, boven de 35 worden risico's op miskramen en afwijkingen ook weer groter, vandaar. Duurt nog wel even voordat ik 35 ben, maar goed, in september vorig jaar was ik de eerste keer zwanger, dus dat is ook al bijna weer een jaar geleden, de tijd gaat snel. Je bent zo een jaar verder. Had gehoopt weer snel zwanger te zijn, maar helaas, het is geen garantie na 2x snel zwanger te zijn geworden, dat de derde keer ook snel gaat. Ik ga a.s. vrijdag voor 3 weken op vakantie naar Amerika, hoop dat ik daar mijn gedachtes een beetje kan verzetten, want thuis lukt dat heel moeilijk. Maar ik had nog gevraagd hoe lang jij op de uitslag van het chromosomenonderzoek moest wachten!!

Groetjes Ingrid

Hoi meiden,

Ik ben eind januari gecuretteerd met 11 weken zw. schap. Ons ukkie was al gestopt met leven rond 5 weken, maar daar had ik dus niets van gemerkt. Het duurde 2 maanden voordat mijn 1e menstruatie zich weer aandiende, het was goed van slag. Daarna duurde het 34 dagen, toen 32 dagen en toen... was ik weer zwanger ! 4,5 maand na de curettage ben ik dus weer zwanger geraakt, ik hoop dat het voor jullie ook snel weer mag lukken. En het belangrijkste dat het natuurlijk wel goed gaat dit keer. Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en het is heel spannend, woensdag een echo of het er goed uit ziet !

Sterkte en succes !

Liefs,
Luna

Hoi Luna,

Jij gaat a.s. vrijdag toch ook naar Amerika? Hoe laat vliegen jullie en met welke maatschappij? Ik duim woensdag voor je dat alles goed is!!!!

Groetjes Ingrid

Hoi Ingrid,

Oh ja, dat is ook zo dat jij ook vrijdag vertrekt ! Gaan jullie ook zelf rond trekken met een auto? Wij vliegen met Delta Airlines, met tussenstop op New York. Eerst woensdag nog een heel spannend dagje inderdaad, bedankt voor het duimen alvast !

Liefs,
Luna

Terug
Bovenaan