hoe lang na miskraam weer zwanger?

Hoi,

Wij vliegen met KLM om 12.30 uur, rechtstreeks gelukkig! We vliegen naar LA, blijven daar 1 nacht en dan 2 weken met de auto rondtrekken, hotels zijn al wel geregeld. Na die 2 weken 1 week LA, beetje relaxen, strand, Universal Studios enz. Zeker spannend zeg a.s. woensdag, je laat nog wel even weten hoe het was he!!!!!

Groetjes Ingrid

Hoi !

Wij hebben nogal laat geboekt. Omdat ik eigenlijk in augustus uitgerekend was, zouden we helemaal niet op vakantie gaan. Het is dus nogal impulsief last minute besloten. Daardoor werden de vluchten (stoelen) veel duurder en hebben we besloten met een tussenvlucht te gaan. Wij hebben alleen de eerste 2 nachten in LA een hotel geboekt en daarna gaan we op pad, 9 augustus vertrekken we weer vanuit San Francisco. We hebben in grote lijnen onze route klaar, maar kunnen dus ter plekke besluiten ergens langer of korter te blijven. Ik laat het zeker weten hoor woensdag !

Liefs,
Luna

Hoi Sandra en Ingrid,

Bij mij heeft het een jaar geduurd voordat ik uberhaupt zwanger werd. Daarna heb ik 3 miskramen gehad, overigens zonder curretage. De zwangerschappen waren direct na elkaar. Toen heb ik voor mezelf een pauze ingelast (in hoofd en buik zoals ik dat noem) deze duurde een maand de maand erna was ik weer zwanger en nu bleef het 'hangen' ben nu 38 weken zwanger. Gevoelsmatig denk ik dus dat het verstandig is er eerst een normale cyclus tussen te laten zodat alles weer 'normaal' kan worden.

Ik ben nu ook 32. Het chromosomen onderzoek duurde 3 maanden gaven ze aan. Toen ik zwanger bleek kon het gelukkkig sneller. Er was geen afwijking te vinden, dus waarom het nu is fout gegaan???

Ik heb het verwerkt door me duidelijk voor ogen te houden dat het niet voor niets fout gaat en dat het vruchtje dus niet levensvatbaar was. Het was niet zo bedoeld, daarom heb ik het idee dat dit wel bedoeld is, ook omdat ik zoiets had van voor mijn 32e anders hoeft het niet meer en op mijn 32e verjaardag had ik ongesteld moeten worden....

Sterkte met zwanger worden! en Ingrid, wat mijn gyn zei.. je kan in ieder geval zwanger worden klinkt bot, maar is wel erg waar.

Hoi Ingrid,

de uitslag van het chromosomenonderzoek duurde ongeveer 10 weken. Ik had eigenlijk al goede hoop dat er niets mis zou zijn, omdat de beide miskramen op een totaal verschillend moment waren, de eerste in de zesde week en de tweede in de twaalfde week. De ene keer was het niet goed ingenesteld en de tweede keer kwam het niet spontaan af. Ik hoop dat ik komend weekend, dan is mijn nod, gelukkkig mag worden, maar dat blijft dan gematigd totdat ik zeker weet dat alles goed is. Een komende zwangerschap zal nooit meer onbezorgd zijn....
Fijne vakantie!

Groetjes Sandra

Hoi Luna,

Wij hebben ook vrij laat geboekt, ik was eigenlijk 2 oktober uitgerekend, dus een verre reis zat er niet, maar helaas. Maar goed, heb er wel zin in, even wat anders aan mijn hoofd! Nog even meid, dan is het woensdag! Succes!

Hoi Liesbeth,

Bedankt voor je verhaal, geeft me weer wat moed, lees maar weinig verhalen dat het goed gaat na meerdere miskramen! Mijn eerste miskraam was begin november 2003, spontaan losgekomen. In januari was ik weer zwanger, snel gelukkig. Helaas in maart weer foute boel, ben toen gecurreteerd en nu nog niet zwanger helaas. Inderdaad, wel meer mensen zeggen, joh je kunt in ieder geval wel zwanger raken, maar toch, wat heb je eraan als je de 9 maanden niet kunt volbrengen!!!! Maar oké, het is natuurlijk wel positief, had gehoopt nu weer snel zwanger te zijn, maar moet nog wat geduld hebben! Heel veel geluk in ieder geval met je zwangerschap, het schiet al op! Enne, mooi verjaardagskadootje had je!

Hoi Sandra,

Oh dat is snel, tegen ons werd verteld dat het zeker 3 maanden, soms wel een half jaar kan duren!!!! Jij schrijft dat je al goede hoop had, hoezo dan, alleen omdat het op verschillende momenten mis is gegaan? En met die 12 weken, was het vruchtje toen ook tot 12 weken gekomen of was het al eerder gestopt? Ik was nl. ook 12 weken, maar de echo gaf aan dat het met 8 weken gestopt was. De eerste keer is het waarschijnlijk met 6 weken gestopt. Sorry dat ik zoveel vraag hoor, maar zit op het moment echt weer effe in een dip! Maarre ik duim voor je dat je weer zwanger bent!!!! Zal het helaas niet meer te horen krijgen, ik ga vrijdag op vakantie! En inderdaad, onbezorgd zal een volgende zwangerschap niet meer zijn, dat is wel jammer. Ik denk dat ik de eerste 3 maanden ook geen plannen ga maken, niets ga lezen, niet meedoen aan moeders voor moeder enz.

Groetjes Ingrid

Hoi Ingrid,

Bij de tweede miskraam was het hartje gestopt met kloppen in de tiende week. Ik had wel al twee goede echo's gehad, en we hadden het hartje al zien kloppen en onze 'Harry' al zien spartelen. Dat maakt het ook zo enorm tastbaar. We weten nu dat er geen chromosomenafwijking bij ons zit en dat niets een goede zwangerschap in de weg zit, dus wie weet gaat het een volgende keer gewoon zoals gepland. Wij zaten midden in een verhuizing toen ik zwanger was, dus we hadden al meteen de babykamer geschilderd. Het kamertje is klaar, dus ....
Geniet van je vakantie, ze zeggen dat je sneller zwanger wordt als je relaxt op vakantie bent, dus wie weet.

Veel liefs, Sandra

Hoi Sandra,

Oh dat is helemaal erg zeg, als je al 2x een goede echo hebt gehad, dan denk je helemaal dat het goed zit, maar helaas, dat zegt dus ook niets. Je durfde wel zeg, als een babykamer schilderen.......ik was echt super voorzichtig, had ook helemaal niets gekocht, behalve de 2e keer een 9 maanden dagboek, maar daar heb ik helaas maar kort in kunnen schrijven! Nou meid, bedankt voor je reacties elke keer. Ik hoop inderdaad dat we in Amerika een kindje gaan maken en dat het dit keer ook 9 maanden blijft zitten. Ik ben echter bang dat het nog wel even duurt voordat ik zwanger ben, ben er te veel mee bezig en dat is ook niet goed zeggen ze. Maar goed, we zien het wel! Jullie nog op vakantie?

Groetjes Ingrid

Terug
Bovenaan