Hoe lang over de fles?

Hallo meiden,

Hier weer even een vraagje.....

Mijn dochtertje krijgt de fles. Ze heeft nu 5 flessen à 150 water en 5 schepjes melkpoeder. Dit gaat heel goed!

Nu is mijn vraag; hoe lang doen jullie baby's erover om een flesje leeg te krijgen?? Mijn meisje doet er soms wel 3 kwartier tot 50 min over. Pffff en dan vind ik toch vrij lang. Eigenlijk weet ik niet zo goed wat normaal is....

Wie heeft raad?
Groetjes  Sandra
(mv Isabelle en Madeleine)

Hoi,

Esther zit aan het andere uiterste: ze krijgt flessen van 210cc water + 7 schepjes en die drinkt ze in...laten we het ruim nemen...3 minuten op. Alleen de avondfles niet, daar doet ze soms wel bijna 10 hele minuten over...

Misschien een speen met een iets groter gaatje, zodat ze minder hard hoeft te werken? En als ze het dan niet makkelijk weg gedronken krijgt een schepje johannesbroodpitmeel erin zodat het iets dikker is? Dan krijgt ze toch veel tegelijk in haar mond als ze een slok neemt, maar loopt het niet haar keel in of haar mond uit.

Groetjes,

Eveline

Hallo

Volgens mij is dat wel erg lang! Loek deed dat ook in het begin, maar ten hadden we volgens ons iets niet goed met de fles. We hebben van de dealer nieuwe onderdelen gekregen en een andere speen (3 standen). Nu drinkt hij ongeveer 15 min. Soms langer, soms korter. Als hij erg moe is, draai ik de speen van stand 1 een beetje richting 2. Dan drinkt hij makkelijker en verslikt hij zich nog niet. Toen Loek er eerder 45 min over deed, dronk hij maar heel weinig. Het arme kind is veel te moe van al dat zuigen.
Ik zou als ik jou was zo'n 3 standen speen halen, of een speen met een iets groter gat. Is de fles wel goed dicht? Sommige moeten niet strak dicht om er nog lucht door te laten. Ik heb die 3 standen speen aangeschaft toen hij het eigenlijk wb leeftijd nog niet mocht, maar het bevalt ons echt prima!
45 min lijkt me echt te lang, hoor! Volgens mij is 20 min ongeveer gemiddeld, heb ik ergers gelezen.

Succes!
Rosanne

Hoi,

Onze dochter deed er in het begin ook erg langzaam over, toen zijn we over gestapt op de Difraxfles, en toen ging het een stuk beter. Ook nog niet de snelste maar wel sneller. Nu gaat de fles 200 cc, op in 10 min!! Ze is nu trouwens ruim 20 weken. Ik weet niet hoe oud jouw dochter is maar langzamerhand gaat ze vast wel sneller drinken.

Groetjes Ilona

Ik heb eens gelezen dat 20-25 minuten het beste is. Dan drinken ze rustig en is hun zuigbehoefte voldaan, maar worden ze er ook niet te moe van.

Senne heeft altijd hongerrrrr. Ze krijgt 5x220 cc (Eigenlijk 180 cc met 6 schepjes Friso Comfort, maar ze krijgt 20 cc extra water erbij  in overleg met het cb). Ze drinkt nu uit de DrBrowns fles met speen M en drinkt dan in ongeveer 15 minuten de fles leeg. Ze is altijd ongeduldig en vindt dat het niet snel genoeg gaat. En pauzes tussendoor? Daar moet ze niks van weten! Hahaha, een eigen willetje, nu al!

Groetjes,
Dionne

Hey meiden,

Zo meteen de laatste fles maar eens met een M speen proberen. Het wordt iedere keer ook zo laat met die laatste fles. Ze krijgt al Friso Comfort dus het is al wat dikker en het zit in een difrax fles.

Ze neemt er ook de tijd voor hoor! Mijn 1e dochter was een echte hongerwolfje maar dat heeft dochter 2 helemaal niet. Ze geniet er echt van.
Bedankt voor de tips!

Groetjes  Sandra

En hoe ging het? Quinn heeft het ook een tijdje gehad dat hij er zo lang over deed. Eigenlijk is dat toch te lang. Toen ben ik ook overgestapt op een 3standenspeen en dan idd een standje groter. Vond het alleen een onding, dus toen het ging maar weer snel terug naar een normale speen, maar dan een vanaf 3 maanden.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan