Hoe lang over de fles?

Hoi Sandra

Ik had hetzelfde ''probleem''. Isa krijgt Omneo (ook iets dikkere voeding) uit een Difrax fles en werd heel moe van het drinken met S speen. Na 15-20 min viel ze steevast in slaap zonder d'r flesje leeg te hebben. Ik heb een M speen geprobeerd, maar die was weer te groot. Ze verslikte zich. Ik heb toen heel voorzichtig het gaatje van de S speen wat groter gemaakt (met een paperclip) en toen was het prima! Ze drinkt nu in 10, max 15 min haar fles leeg!

Succes ermee!
Groet, charlotte

geloof ook dat max 20 min is
een grotere speen?
mijn zoontje van 12 weken drinkt kwartiertje over een fles avent 3 speen 180 water en 6 schepjes en een klein schepje jh brood pitmeel en omeo voeding
dats wel wat dikker natuurlijk
gr marijke

de maximale tijd voor drinken bestaat niet, of ja toch, maar dat hangt vooral af van je eigen geduld en het uithoudingsvermogen van je kindje. (bedenk goed: wat het cb zegt heeft te maken met gemiddelde drinktijden, wat iets TOTAAL anders kan zijn als wat goed is voor jouw kindje) Het is natuurlijk niet goed als je kindje uitgeput, maar toch nog hongerig, aan de fles hangt.

Het is op zich heel goed als je kindje rustig drinkt (minder buikpijn, zuigbehoefte etc.) en als je je kindje zelf het tempo laat bepalen.  

Die van ons neemt ook de tijd (30-45 minuten). Maar ik kan ook duidelijk zien dat hij af en toe lekker ligt te  sabbelen,  en dan weer verder gaat drinken. Hij neemt dus pauzes en  zorgt zelf dat hij aan zijn zuigbehoefte toekomt.  Heel gezond, volgens mij.

Christian deed op een gegeven moment ook rustig 30-40 minuten over een flesje. Ik vond het zelf te lang, uit praktisch oogpunt... Ik was toen ook nog alle voedingen aan het kolven, 6 x dag, en was dus per voeding zowieso 25 minuten extra bezig! En dan anderhalf uur later begon het riedeltje weer opnieuw! Ik kwam nergens toe...
Met veranderen van speen ging het een stuk vlotter. Nu drinkt hij zijn flesje in 15-20 minuten leeg.   En ik merk geen verschil aan hem wat betreft krampjes, spugen etc...
We hebben ook nog andere spenen geprobeerd (oa bibi, avent, huismerk etos), maar toen dronk hij het plotseling in 5 minuten leeg! En spuugde de helft weer uit, dus wij zweren bij de huidige speen (3-standen van Dodie).

Groetjes, Karin
Mama van Christian (15 weken)

Terug
Bovenaan