hoe lang over flesje

hoihoi!

Hoe lang doen jullie kindjes over een flesje? Ik heb nu met 3 maanden een speen met een wat groter gaatje en ipv 25-30 minuten doet ze er een minuut of 10-12 over. Is dat niet erg snel?

Bedankt!

groetjes
petra

Tja.. ik weet het niet. Ik vind 25-30 min juist heel lang... Loek doet er meestal zo'n 15 min over. Zolang ze zich niet verslikken zal het wel meevallen denk ik.

Tessa drinkt aan een 1-2-3 speen op stand 1. Ze is 10 weken en doet er ook ongeveer 10 minuten over, soms zelfs korter..In alle boekjes die ik inmiddels heb gelezen staat dat een kindje ongeveer 10 tot 20 min. over de fles moet doen.. Ongeveer 30 cc in 5 minuten zeggen ze op het cb.. Volgens hen moest ik haar dan 30 cc laten drinken en dan mijn pink in haar mond doen tot de 5 minuten omwaren.. Dit heb ik geprobeerd en bij mij werkt t echt niet. De voeding is koud tegen de tijd dat z de laatste30 cc op moet drinken.. Ik laat het maar bij die 10 minuten. Ze heeft dan naderhand nog wel zuigbehoefte maar dan krijgt ze van mij de fopspeen en is ze heel tevreden...
Groetjes Carla

Laura drinkt niet langer dan 10-15 minuten, ongeacht hoe veel ze op heeft. Na een minuut of 10 stopt ze gewoon en laat de rest zo weer uit haar mond lopen. Soms is de fles leeg, maar meestal zit er nog 50-100 cc in de fles. Ik heb altijd gehoord dat je niet langer dan een half uur over een voeding mag doen, maar ik weet niet of er ook een minimumtijd aan zit.

Groetjes Ilona

Hoi!

Ik heb eens gelezen dat 15-20 minuten het beste is, maar volgens mij is te lang alleen niet goed omdat ze er te moe van worden en te kort omdat ze zich kunnen verslikken en hun zuigbehoefte niet voldoen. Echt kwaad kan het volgens mij niet.

Wij zitten trouwens met hetzelfde: met speen S (difrax) drinkt Senne zo'n 30 minuten, maar met speen M maar  7 ofzo.. en dat terwijl we friso comfort gebruiken, verdikte voeding. Ook als hier nog rijstebloem bij zit drinkt ze de fles binnen 10 minuten. We hebben ook een DrBrown's fles en daarmee drinkt ze ongeveer 15 minuten op speen 2.

De standenspeen vind ik echt een onding! Misschien komt het doordat Senne zo sterk zuigt, maar of ik nu stand 1, 2 of 3 gebruik, ze heeft de fles in 3 minuten leeg! Dat lijkt me echt ongezond, dus die ligt in de kast.

Groetjes,
Dionne

Marieke drinkt ongeveer een kwartier met speen 2 van Avent. Speen 3, daar verslikt ze zich allen maar mee.
En Carla, wat kreeg jij een vreemd advies van je CB!! 30 ml drinken en dan de 5 minuten volmaken door op je vinger te laten sabbelen!!!!! Lijkt me idd niet te doen! Kindjes willen toch lekker doordrinken! Dan maar een "kleinere"   speen!

groetjes,
Sabine

Toch ff een vraagje,ik heb nu van difrax de speen met 1 gaatje,maar mijn dochter doet er erg lang over(rond een half uur) om 150-180cc op te drinken. Nu wil iki zo'n 1-2-3 speen gebruiken maar heb geen idee hoe zo  deze werkt. jullie hebben het over verschillende standen????

Hoi Astrid,

je draait de speen op het gaatje wat je hebben wilt. Als de 1 recht onder de neus zit, drinkt je kindje uit stand 1, zit de 2 recht onder de neus, drinkt je kindje uit stand 2 en bij 3 net zo!

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan