Hoe lang passen kindjes in een peuterbed?

Zoals de titel al een beetje zegt zijn wij nog steeds aan het puzzelen hoe we het zo op moeten lossen als nr. 2 er is met de babykamer enz. Waarschijnlijk komt er een 2e kamertje bij en krijgt mette als ze eraan toe is een groter bed wat past bij haar huidige kast en commode(commode wordt dan ladenkast). Ik weet dat een groot bed van 200 meter het meest economisch is maar dat vinden we wel heel groot voor zo'n klein meiske. We kiezen waarschijnlijk toch even voor een tussenbed dus een peuterbed van 70 breed en 150 lang. Nu ben ik even benieuwd of jullie weten hoe lang een kindje in een bedje van 150 past en dus hoe lang je daarmee doet.

lfs ing

Mijn zoontje ging met 2,5 over naar een peuterbed omdat we er een 2e bijkregen..ik vond een volwassen bed ook zo enorm groot..Maar hij is nu bijna 4 en komt denk ik tot de helft van het bed dus dat gaat nog wel een paar jaar duren eer hij eruit gegroeid is.
Heb nooit spijt gehad van het peuterbed.

Groetjes Inge

Hoi,

Onze dochter ging met 3,5 jaar naar een peuterbed. Vanwege de komst van haar broertje. Ze is nu 4,5 jaar en past er nog makkelijk in. Zelf is ze net 1 meter lang nu dus dat gaat nog wel even. Ik denk dat we haar een groot bed geven zodra ons zoontje  in het  peuterbedje kan.

Mijn  nichtje ging met 1,5 jaar naar het peuterbed vanwege de komst van haar broertje, en dat gaat prima.

We hebben het bedje trouwens gekocht via Marktplaats. We hebben er wel een nieuw matras voor gekocht

Groetjes,
Eveline

Hoi

Wij hebben tijdens de zwangerschap van de tweede een peuterbed zelf gemaakt.
Mijn oudste was 2 toen hij erin ging en ondertussen is het bedje uitelkaar ,maar de matras wordt nog steeds gebruikt als logeerbed.De oudste is nu 8 en kan er nog steeds op slapen.De middelste is nu net 6 en hij zou nog heel goed in het bed kunnen slapen.Bed is 1.5 m lang en Max is nu +/- 1.20 m.

Groetjes Jessica

Dit is/was ons peuter/kleuterbed.

Zolang je kind niet groot is kunnen ze er best wel lang in slapen.
Maik (mijn oudste van bijna 4) is groot voor zijn leeftijd, 110 cm lang.
Voor hem hebben we dus ook meteen toen hij met bijna 3 in het grote bed ging een gewoon 1 persoons bed gekocht, anders had ik nu weer een ander bed kunnen gaan kopen.

gr Saskia

Hoi Inge,

interessant onderwerp!! Want zoals je weet zitten wij met ongeveer hetzelfde
Wij willen ook een peuterbed voor Dylano en dan onze 2e in Dylano's ledikantje.
Maar wij willen wel dat er zo'n verhoging opzit, zodat hij er iig niet uit kan vallen.
Of zitten die standaard bij een peuterbed??

En hoe voel je je voorderst?? Al last van de bekende kwaaltjes??

Liefs Debby.

Hoi Debby

Ons peuterbed hebben we gekocht bij de prenatal en die heeft een verhoging aan de voorzijde en achterzijde, een beetje zoals de foto van het zelfgemaakte bed hierboven. Je kunt ook van die rekjes kopen die je ervoor kunt maken maar daar zeggen ze zelf van als het kind te hard er tegen aanligt kan het rekje losschieten, heb er zelf geen ervaring mee, heb dat van horen zeggen van mijn zus. Advies, geen slaapzak aan in het grotere bed dan kunnen ze iig zelf eruit klimmen.

Groetjes Inge

Terug
Bovenaan