Hoe lang passen kindjes in een peuterbed?

Hoi Inge,

maar als het aan de voor en achterzijde is, kunnen ze er toch nog uitvallen?? En tja... Als die rekjes los kunnen schieten, heb je er ook nix aan hé?
Als onze kleine geboren wordt, is Dylano ongeveer 1,5jr. Ze adviseren om met 2jr over te gaan op een peuterbed, maar dit is bij iedereen anders tuurlijk. Als het gaat, zullen wij het zeker doen. Dit ook ivm kosten... Voor een half jaartje een babykamer bijkopen is ook zo zonde hé?

Liefs Debby.

Haai,

Ik kan me nu nog niet voorstellen dat Mette straks veilig ligt in een peuterbed maargoed ze is pas 1 jaar en wie weet hoeveel ze over een halfjaar al kan!

Met mij gaat het goed Debby! Ik heb een paar kwaaltjes waarvan de ergste vermoeidheid is maargoed dat is alleen maar een goed teken he!

x ing

hoi,

ik vind een peuterbedje voor die hele kleintjes echt heel gevaarlijk hoor. Misschien heb ik dan wel van de gevaarlijke kids maar bij mij gingen ze pas rond 2 1/2 a 3 jaar over naar zo'n bedje. Ze zouden er anders om de haverklap uitvallen, de oudste 2 hebben op hun echt grote bed ook nog uitvalbeveilinging anders liggen ze contine naast hun bed.
Ik heb mijn middelste dochter Noa pas over gedaan naar een peuterbedje toen ze met slaapzak en al uit het ledikantje begon te klimmen toen vond ik het veiliger om haar in een peuterbed te leggen. Ze was toen 2 1/2 denk ik.

Het is ieder zijn eigen keus natuurlijk maar ik zou dan eerder een ledikantje van marktplaats halen en dan wat later een peuterbedje.

groetjes chimene

Hoi meiden,

Toen onze jongste geboren werd was haar grote broer net geen 19 maanden. Hij is toen hij 17 maanden was overgegaan naar een peuterbed MET rekjes aan de zijkant. Het zijn idd vrij gammele dingen, maar ik heb de babyfoon altijd aanstaan als hij in bed ligt en ik wordt al wakker als hij snurkt als ie verkouden is, dus als hij ligt te woelen en te draaien in zijn bed hoor ik ook wel dat rekje uit elkaar vallen. Zo snel valt ie nou ook weer niet uit elkaar hoor.

Bij ons is het vanaf het begin goed gegaan en het rekje is nooit uit elkaar gevallen en onze dreumes, inmiddels peuter, is er nooit uitgevallen. 1 Keer heb ik wel ontzettend gelachen; hij was aan het klimmen geweest, ik hoorde zuchten en steunen, en na een tijdje was het stil. ik dacht ik ga maar eens kijken. Meneer stond/hing tussen het bed en de muur, voetjes op de grond en zijn bovenlijfje lag op bed en zo lag ie te slapen. Wel heel grappig, maar dat even terzijde!

succes met jullie keuze!

x

Terug
Bovenaan