Hoe lang slapen 's nachts?

Lijkt wel of ik alles vergeten ben van mijn dochter....

Hoe lang mogen ze nu 1 ruk maken met slapen? Pepijn is nu wel over de 5 kilo heen. Toen Myrthe dat was, was zo al ruim 3 maanden, en toen sliep ze wel hele nachten door.

Pepijn kreeg gister om 22.00u zijn laatste fles, was om 22.30u gaan slapen.
En vanmorgen schrok ik om 6.18u wakker en hebben we snel fles gemaakt, anders sliep hij nog!
Ik wist niet zeker of het kwaad kon, dus heb hem maar wakker gemaakt.
Iemand een idee?

Liefs

Hoe krijg je hem zo ver dat hij door slaapt? Het lukt ons niet. Bij onze eerste zoon al niet en nu al weer niet. Overdag moet ik Sylvan om de 3 a 4 uur wakker maken voor zijn fles. 's Nachts meldt hij zich om de 3 uur. Vannacht nog weer een poging gedaan door hem de laatste avondvoeding een grotere fles te geven (150ml). Deze heeft hij heerlijk helemaal leeg gedronken, maar drie uur later melde hij zich toch weer. Grrrr. Ik wil ook wel een kindje wat heerlijk doorslaapt 's nachts ;-)

Haha ja als mijn dochter (die altijd goed sliep) nu ook mee wil werken, ben ik een gezegend mens!

@Allie, is hij echt aan het huilen? Want Pepijn bromt soms, maar als ik hem dan zijn speen geeft, gaat hij weer heerlijk slapen ;)
Ik gaf hem 6 flessen, maar ben gister overgestapt naar 5 flessen.

Wat ook helpt (zowel bij mijn dochter als nu bij Pepijn) is de laatste fles eerder geven. Want op gegeven moment zitten ze in de diepe slaap en dan maak je ze weer wakker voor de laatste fles. En dan is het moeilijk weer in dat ritme te komen. Zo zijn we van 23.00u naar 22.30u en nu al 22.00u gegaan. Inderdaad dan wat meer en bij laatste fles, klein lampje aan, alles stil en dan valt hij (vaak niet altijd) al in mijn armen in slaap.
Misschien idee om eerder te geven?

Succes

Liefs

oh ja tussen de ene laatste en laatste fles proberen wat wakker te houden. Klinkt bruut, maar helpt wel.
We laten hem op schoot zitten en als hij dan in mijn armen in slaap valt, komt hij niet in zijn diepe slaap door mijn bewegingen.
Succes

We moeten Sylvan idd vaak wakker maken voor zijn laatste fles. Die geven we dan teggen 12 uur/half 1. De fles daarvoor krijgt hij om half 9 /9 uur.
Tja, Sylvan zit nog niet in een lekker ritme. Hij komt voor zijn fles net op de tijden dat ik Jesse naar school moet brengen. Dus we zijn nog even aan het puzzelen om hem op (voor ons) goede tijden te krijgen.

Eigenlijk zouden wij ook over moeten op 5 flessen. Want hij krijgt nu elke fles 120 ml (=125ml klaar). En dan mogen ze eigenlijk geen 6 flessen meer. Maar hij vraagt nog steeds om 6 flessen. En als hij honger heeft, dan zet hij het echt op een brullen. Ik probeer hem nog wel eens te rekken. Maar onze oudste zat laatst al met zijn handen tegen zijn oren en zei: ik wil bij opa en oma wonen toen Sylvan het weer eens op een huilen zette.

Maar toch bedankt voor de tips. We gaan het eens proberen. Wie weet gaat het ons nu toch lukken.

Terug
Bovenaan