Hoe lang van te voren stoppen jullie (zw.schapsverlof)?

Hoi Annah,

Ik heb gekozen voor het ongekeerde van wat jij noemt, ik probeer tot 4 weken van te voren en als het niet lukt meld ik me ziek en gaat automatisch de 6 weken in... Ik werk in de zorg en is moeilijk te roosteren als ik ineens wel 2 weken langer kan/wil werken en het inzetten van vervanging is dan makkelijker.
Ik werk trouwens part-time en heb de komende maand nog wat vakantie dagen dus dat scheelt ook.

Sas (31 weken)
 
Hoi,

Ik had 6 weken vantevoren met verlof willen gaan, maar ben 9 weken te vroeg bevallen, ik was die ochtend dus nog gewoon op mijn werk toen het begon. Dat is nu 13 weken geleden en ik ben nog steeds moe omdat ik vantevoren geen rust heb gehad. Ik zou nu dus zeker 6 weken vantevoren aanraden. Als je 4 weken vantevoren neemt en je kleine komt met 37 weken ben je ook nog niet uitgerust....
 
Hoi,
Ik heb net gisteren contact gehad met P&O om het te bespreken. Ik ben 4 maart uitgerekend, 4 weken tevoren zou dus 4 februari zijn. Ik kies ervoor om per 31 januari, 5 weken voor de uitgerekende datum dus, het verlof in te laten gaan. Dat vond ik wel een mooie middenweg: op het moment dat ik 6 weken voor de bevalling zit en dus met verlof 'zou mogen', hoef ik nog maar een week te werken. Ik verwacht dat ik me daar dan ook wel doorheen sleep.
Probeer te bepalen waar jij je het prettigst bij voelt, hoewel het moeilijk is nu in te schatten hoe je je straks voelt.
Succes in ieder geval!
Groetjes, Marielle (bijna 18 wk)
 
Terug
Bovenaan