Hoe lang voordat baby in slaap valt (overdag)

Hoi hoi moeders!

Graag hoor ik van jullie hoe jullie dit aanpakken en hoe snel en hoe lang jullie kleintje slaapt.
Het gaat dan vooral om overdag. Ik heb een mannetje van 8 weken en ik hou het ritme aan van fles geven-boeren en even gezellig zitten-verschonen-inbakeren en in bed. Het is overdag bijna standaard zo dat hij zodra hij in bed ligt (+/- 3 kwartier na de fles), nog heel helder kijkt. Ik geef hem de fopspeen en ga dan weg. Het gebeurd vaak dat ik nog minstens 5x daarna naar hem toe moet omdat hij ligt te huilen en z’n fop uit is. Als hij de fop dan weer heeft is hij weer stil maar vaak kijkt hij dan ook weer helder rond.
Voor mijn gevoel komt hij door dit gebeuren aan te weinig slaap. Ook duurt het naar mijn idee veel te lang voordat hij echt in slaap komt. Tips? Ideeën? Heel welkom ?
Hij heeft hier snachts trouwens minder last van, slaapt sneller in en slaapt dan ook diep.

Groetjes!

Dus je hebt een wakkertijd van 45 minuten? Dat is vrij kort hoor, 1 a 1.5 uur kunnen ze wel wakker zijn op die leeftijd. Gezien hij zo lang nog wakker ligt en met grote ogen om zich heen kijkt, is hij niet moe genoeg lijkt me.

Ik werk op een kinderdagverblijf en kindjes komen binnen met 8 a 10 weken,die houden we dan 1 a 1.5 uur wakker, soms zelfs wat langer. Verschilt per kind. Maar minimaal 1 a 1.5 uur. Je kindje wordt groter, slaapt niet meer de hele dag! T is heel normaal dat hij langer wakker kan blijven. Binnenkort heb je ineens nog maar 3 slaapjes op een dag!

Ik herken dit wel met ons kleintje van 11 weken nu. Hij gaapt meestal 45 minuten nadat hij wakker is geworden en dan ga ik hem langzaamaan al klaarmaken om naar bed te gaan, maar dan is hij inderdaad ook nog 45 min wakker in bed..
Vind het vaak wel dubbel, want hij gaapt en dan zou je ze naar bed moeten brengen (op de eerste moeheid signalen) en vervolgens zijn ze nog lang wakker.
Ik wil hem ook niet te laat op bed leggen zodat hij overprikkeld raakt.
Probeer inderdaad ook zoveel mogelijk ht zelfde dag patroon aan te houden, maar vaak lukt dat niet omdat hij altijd 2 slaapjes doet tussen de voedingen door. (Meestal 2x 45 min) 
Hoop dat die slaapjes nog wel recht getrokken worden en dat hij gewoon steeds 1 slaapje doet telkens. 

[quote quote=10466904]Hoi! Hoe en waar slapen jullie kindjes? Leggen jullie je kindje gewoon op bed en hij/zij slaapt vanzelf in? ?[/quote]
Ik leg hem na de eerste fles nog terug op bed en dan word hij vanzelf wakker rond 9 a half 10. Dan laat ik bij hem de dag beginnen momenteel. Over 3 weekjes gaat hij naar kdv dan zal het anders worden.
Overdag laat ik hem vaak in de box slapen of bij mij. In de box valt hij vaak wel goed in slaap en voor afwisseling en omdat mama het ook fijn vind slaapt hij bij mij. En dan rond 20:00 gaat hij Naar bed.
Ik hoop dat ze hij het kdv voor elkaar krijgen om hem overdag in bed te laten slapen zodat ik het hier ook kan toepassen. Ik denk wel dat ik binnenkort hem op een dondere kamer leg overdag. Tot nu toe niet gedaan zodat het dag/nacht ritme niet in de knoei kwam

Ik ben hem nu later naar bed gaan doen, meer de wakkertijden aanhouden en het gaat soms wel echt stuk beter! 
Nu valt hij veel sneller in slaap ipv de 45 min die ik eerst ernaast zat :) 
Nog niet alle slaapjes gaan zo, maar beter dan helemaal niks toch! 

Terug
Bovenaan