Hoe lang voordat baby in slaap valt (overdag)

Wat goed dat het al beter gaat! 
Hier een baby van 11 weken. Ik houd ook de wakker tijd aan van 1u/1.5 uur. Bij eerste moeheid signalen naar bed (eigen kamer/ledikant en in het donker) en ze slaapt meestal binnen 20 min. Soms nog 2x terug en soms help ik haar wat meer om in slaap te vallen door te wiegen en slaperig terug te leggen in bed. Ik had/heb veel aan het boek "droomritme" van Stephanie Molenaar. Overigens gaan hier niet altijd alles perfect hoor, het blijft een mensje he, maar de basis is er.

[quote quote=10468422]Wat goed dat het al beter gaat! Hier een baby van 11 weken. Ik houd ook de wakker tijd aan van 1u/1.5 uur. Bij eerste moeheid signalen naar bed (eigen kamer/ledikant en in het donker) en ze slaapt meestal binnen 20 min. Soms nog 2x terug en soms help ik haar wat meer om in slaap te vallen door te wiegen en slaperig terug te leggen in bed. Ik had/heb veel aan het boek “droomritme” van Stephanie Molenaar. Overigens gaan hier niet altijd alles perfect hoor, het blijft een mensje he, maar de basis is er.[/quote]
Het hoeft ook allemaal niet in een keer perfect te zijn. Ze zijn ook nog zo klein! Wel is het fijn om een beetje vooruitgang te zien na een tijdje! 
ik denk overigens ook dat onze man een alerte baby is ;) (FOMO) 
Volgende week eens met CB eens erover praten. Wie weet hebben hun tips, misschien ook niet haha. 
Ik hoor veel over dat boek, wel meerdere trouwens maar ben altijd bang dat het niet gaat werken en uit "voorzorg" koop ik het niet ?

Haha ooh dat snap en herken ik helemaal. Hij werd me aangeraden door het zusje van een vriendin die verloskundige is dus dacht ik geef het een kans ;) Ik vindt het een fijn boek om op terug te vallen met tips/handvatten en wat schema's. Proberen waard!
Overigens net zo als met de babyfoon camera, ik kijk maar niet teveel want dan gaat ze gegarandeerd bewegen en wakker worden ? 
Hoe gaat het nu met slapen van je kindje? Weer wat goede dutjes gehad? 

[quote quote=10468675]nieuw 12→ LinLiz[/quote]
Hij doet het niet slecht nee! Laatste dagen even tijden bij gehouden en hij word vaak rond dezelfde tijd wel moe.
Momenteel omdat ik nog thuis ben laat ik hem lekker uitslapen. (9/10u) daardoor valt het eerste dutje rond half 12/12 van 45 min, dan om half 2. Die is vaak wat langer omdat hij die in mijn armen slaapt, vervolgens rond 5 nogmaals een van 45 min en dan om 8 naar bed.
Enige waar ik mee zit is dat de flessen nu vaak vallen ergens tussen de slaapjes in. Niet dat hij wakker word en een flesje krijgt. (Wat ik graag zou willen zodat hij niet moe is als hij flesje krijgt)  Er zit daarom ook nog niet echt een vast patroon in van Slapen, flesje, verschonen spelen etc. Net hoe het uitkomt... 

Slaap baby slaap van Nathalie schitteke oid is echt een aanrader. Zij is Slaapcoach van snuggles and dreams. Staan heel veel tips in voor je baby te leren slapen (nu in aanbieding op bol)   Ik had een hele moeilijke slaper. Alleen maar huilen bij in bed leggen, snapte er niks van. op de ergste dagen was hij wel 8 uur achtereen wakker. Ze moeten nog leren slapen... Als ik dat allemaal had geweten van te voren...    Dat boek is de bijbel!!

Terug
Bovenaan