Hoe lang wachten na miskraam

<p>Helaas vorige week donderdag een miskraam gehad opgewekt door medicijnen. Ik vloei nu nog. Maar verder voel ik mij geestelijk en lichamelijk goed.</p><p>Graag wil ik weten hoe lang jullie hebben gewacht met de volgende poging om weer zwanger te worden. Gynaecoloog gaf zes weken aan en verloskundige gaf aan dat het meteen kon. Over twee weken nacontrole bij gynaecoloog. Ik zal het dan nogmaals vragen. Maar zou graag bij de eerste eisprong het weer proberen. Dus niet een menstruatie afwachten. Hoe staan jullie hierin?</p><p> </p><p> </p>

Ik persoonlijk zou wachten totdat je ongesteld bent geweest. Het kan wel meteen, dat klopt. Maar voor het praktische zou je een keer ongesteld kunnen worden. Zou het meteen weer lukken dan weet je niet wanneer je eisprong is geweest en hoelang je zwanger bent.

Hey,
Wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Een menstruatie afwachten hoeft idd niet, ik heb in april 2018 een MA gehad en was 6 weken na de curettage opnieuw zwanger, ook niet ongesteld geweest. Dat je eerst ongesteld geweest moet zijn omdat je anders niet weet hoe lang je precies zwanger bent is onzin zei mijn vk, je krijgt toch een termijnecho rond de 10 weken. Als het voor jou goed voelt zou ik er gewoon voor gaan! Mijn tip is wel om bijvoorbeeld 1x per week een zwangerschapstest te doen zodat je weet wanneer het hormoon uit je lichaam is, daarna kan je pas weer een eisprong krijgen en hoef je ook niet te twijfelen of het een nieuwe zwangerschap is mocht je over een aantal weken weer positief testen.
Veel sterkte bij de verwerking en hopelijk heb je snel weer een positieve test in handen!

He wat kut dat je ook een miskraam hebt gehad! Ik ben zelf ons kindje 27-12 verloren met 8+3 en wij willen niet wachten tot de volgende menstruatie.. wij mochten weer gemeenschap hebben als het bloeden gestopt was, dit omdat tijdens het bloeden de baarmoedermond iets open staat en dat infecties kan geven, dus daar zal ik dan sowieso eerst op wachten.. uhm ik test nu nog positief dus ovulatietesten zijn niet betrouwbaar en lees van mensen dat ze tot 6 weken na de miskraam nog positief hebben getest.. het lijkt mij wel fijn om eens in de zoveel dagen te blijven testen en straks te zien dat hij negatief is zodat ik ook weet dat als het nu meteen weer mag lukken dat het wel nieuwe hcg is ☺️ Verder neem vooral alle tijd die je nodig hebt om te herstellen vooral emotioneel vond ik het een flinke klap.. was ook onze eerste en had het me toch heel anders voorgesteld, mij helpt het heel erg om erover te praten met mensen, gewoon mijn man, ouders, vrienden.. succes meis hopelijk lukt het snel weer en word het dan een goede zwangerschap ?

Veel sterkte. Wij zijn er direct weer voor gegaan, zodra het vloeien gestopt was. Ik was er mentaal ook aan toe dus geen reden om te wachten. Inmiddels 21 weken zwanger weer.  Doe waar jij je goed bij voelt.
Enne.. met de echo's kunnen ze je zwangerschapsduur precies vaststellen, als je niet exact weet wanneer je eisprong was. Dus dat vond ik zelf geen reden met toegevoegde waarde om het niet direct te doen. 

Hey, super verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Ik heb begin december een missed abortion gehad en ben nu weer voor het eerst ongesteld. Had echt een langere cyclus. Wij hebben wel bewust rustig aan gedaan, en ik voelde mn eisprong alweer toen ik nog aan het vloeien was. En omdat er toen nog risico op infectie was, gewacht. Vanaf deze ronde willen we er weer voor gaan. 
Ik zou zeker wachten tot het vloeien over is. En mijn gyn zei dat ik meteen weer zwanger mocht worden, aangezien er medisch geen afwijkingen bij ons waren. En hij gaf ook aan dat dat advies om eerst een cyclus af te wachten te maken had met het feit dat zij dan minder hoeven te zoeken hoe lang je zwanger bent. 

Thanks voor jullie adviezen dit doet mij echt goed!
Vooral om te weten dat niet iedereen wat tot na de eerste menstruatie. De tip van de zwangerschapstest vond ik ook heel goed! Bedankt daarvoor.

Ik ga dat zeker doen.

Hoi Dee,
wat enorm vervelend dat je een miskraam hebt gehad!
Ik heb begin vorig jaar een miskraam gehad, de verloskundige vertelde toen dat we weer "aan de slag" konden zodra ik niet meer vloeide. Wij hebben ook geen menstruatie afgewacht, inmiddels 35 weken zwanger ;-)
Doe wat voor jou goed voelt! 

Terug
Bovenaan