Hoe lang wachten na miskraam?

Weet er iemand hoe lang je moet wachten na een miskraam voordat je weer mag proberen zwanger te worden? Mijn gyn heeft er niks over gezegd maar ik kan me zo voorstellen dat het beter is 1 volle cyclus af te wachten.

Iemand?

Hoi hoi,

De ene gyn of vk zegt dat je gelijk weer aan de slag mag en de andere zegt dat het beter is om 1 cyclus af te wachten. Je hoort ze ook zeggen dat als je weer zwanger raakt gelijk er na dat het niet erg is omdat je lichaam er dan blijkbaar gewoon weer klaar voor is.

Wij wachten 1 cyclus af omdat er nog een heel klein ietsiepietsie in mn baarmoeder was blijven zitten wat er nog uit moet tijdens mn volgende menstruatie. Als je baarmoeder helemaal schoon is dan is er geen reden om te wachten op een cyclus en mag je gewoon klussen om zwanger te worden. Als je je beide goed voelt en er aan toe bent natuurlijk.

Veel succes hoor

Groetjes Petra

Hoi. Allereerst sterkte.

Alle gyn's denken anders over een volgende zwangerschap. Mijne heeft me aagngeraden om 1 cyclus af tre wachten. Van andere hoor ik dat ze gelijk mogen. Mischien afhankelijk van de   miskraam. Mijne is bij 12 weken opgewekt met med omdat het al drie weken niet meer leefde. Dat hoorde we bij de echo.

hoi,

Zelf heb ik nu ruim 2 week geleden een curettage ondergaan. Wij hadden 2 weken daarvoor gehoord dat ons kindje gestopt was met groeien met bijna 10 weken (ik was toen minimaal een week langer zwanger).
De gyn heeft na de ingreep gezegd dat als wij dat wilden we gewoon weer mochten proberen zwanger te worden. Als je zwanger wordt dan kan je lijf dit weer aan....

Wij wachten geen cyclus af, omdat ik dit gevoel zelf ook wel een beetje heb.... mocht het idd zo zijn dat ik wel die eerste cyclus zwanger raak, dan mag het zo zijn en dan ga ik er vanuit dat mijn lijf er idd weer klaar voor was. Hou er echter ook rekening mee dat mijn lijf er nog niet weer klaar voor is en ik niet zwanger word (en sowieso is die kans natuurlijk behoorlijk aanwezig dat je niet direct zwanger wordt) en dan zien we daarna wel weer verder....

Maar vraag het 10 gyns en je krijgt even zoveel verschillende antwoorden (want gyns die zeggen een maand te wachten dragen daar ook weer allemaal verschillende redenen voor aan)... ik vond het ook erg moeilijk om te beslissen wat hiermee te doen, maar toch besloten ons eigen gevoel na de curettage te volgen (voor de curettage was ik heel beslist: eerst een maand wachten!) en we zien wel waar het schip strandt....

groetjes,
Marije

hoi, volg je gevoel. mij werd aangeraden 1 menstruatie af te wachten en dit voelde voor mij zelf ook wel goed. aan de ene kant wilde ik niets liever dan zo snel mogelijk weer zwanger zijn, maar aan de andere kant lag ik zelf nog zo in de kreukels van de miskraam dat ik daar ook nog even niet aan moest denken. wij hebben op een gegeven moment niet speciaal meer veilig gevreeen, zo van, we zien het wel. inmiddels zijn we 2 normale menstruaties verder en is het nog niet zover.... je weet het toch nooit, of je wel/niet zwanger wordt.
in ieder geval, als je lichaam er klaar voor is dan zal het weer gebeuren, zo niet dan niet. en volg je gevoel. (ken ook mensen die meteen na curretage weer zwanger zijn geworden en gezonde kindjes hebben gekregen).

groetjes s

Misschien dat ik wel beter 1 cyclus kan wachten... ik ben niet gecurreteerd en heb geen echo gehad na mijn miskraam (wel tijdens maar toen konden we alleen zien dat het lichaam alles aan het afstoten was). Ik weet dus ook niet zeker of alles nu weg is. Denk het wel... maarja. Ik zou het vreselijk vinden als er wat achter gebleven is en ik daardoor misschien weer een miskraam zou krijgen. Of kan dat niet?

Bedankt voor jullie adviezen.

In deze waardeloze tijd is het wel prettig om het te kunnen delen met mensen die er zelf ook mee te maken hebben.

X Cin

quote: cjpt reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2008 14:49:31'));

Misschien dat ik wel beter 1 cyclus kan wachten... ik ben niet gecurreteerd en heb geen echo gehad na mijn miskraam (wel tijdens maar toen konden we alleen zien dat het lichaam alles aan het afstoten was). Ik weet dus ook niet zeker of alles nu weg is. Denk het wel... maarja. Ik zou het vreselijk vinden als er wat achter gebleven is en ik daardoor misschien weer een miskraam zou krijgen. Of kan dat niet?

Bedankt voor jullie adviezen.

In deze waardeloze tijd is het wel prettig om het te kunnen delen met mensen die er zelf ook mee te maken hebben.

X Cin

als het vloeien is gestopt dan kan je gewoon weer zwanger worden,en als er niet alles is uitgekomen dan ben je ook niet vruchtbaar dus dan kan je ook geen miskraam krijgen,mijn verloskundige zei als het vloeien is gestopt dan is alles eruit en hoef je niet een cyclus af te wachten

mier

Hallo,

Ik heb een vroeggeboorte gehad 21w+5dgn, daar zijn resten blijven zitten (placenta) daarvoor ben ik toen gecurreteerd anders zou ik niet gaan menstrueren.
We mochten daarna er gelijk weer voor gaan.
Toen was ik in ronde 2 weer zwanger, helaas een miskraam, mijn lichaam heeft het zelf afgestoten bij 6 weken.
Weer mochten we er gelijk weer voor gaan.

Heb toen mijn gyn gevraagd hoe het komt dat de 1 zegt wacht een menstruati en de ander niet...zijn antwoord was... 1 cyclus wachten is makkelijker om te berekenen hoelang je eventueel zwanger bent, als je de ronde daarna zwanger raakt.
Hij zei je wordt zwanger als je lichaam er klaar voor is en er een bevruchting heeft plaats gevonden.
Ik heb dus niet gewacht, was ik in ronde 1 zwanger geraakt (gebeurde niet) dan konden ze met een echo ook wel kijken hoever ik was.

Liefs Randy
mama van Ninthe*
miskraam
nu 23wk+2dgn zwanger

Terug
Bovenaan