Hoe lang wachten na miskraam?

Hoi

Ik heb na mijn miskraam een echo gehad om te kijken of alles weg as. Het zag er mooi uit, zeiden ze. Toch raadde ze(de gyn) mij aan om een menstruatie aftewachten. Ik ging er tegenin en zeiden dat ze dat na een bevalling ook zeggen. En dat dat ws alleen voor de datum is. Zij zei dus van niet: Ze zei: als er maar 1 snippertje achterblijft dan komt dat er met je 1e menstruatie uit. Mocht je direct zwanger zijn dan kan het dat dat snippertje losgaat en als het eruit gaat krijg je dan weer een miskraam. Het neemt dan als het ware het nieuwe vruchtje mee. Omdat ik veel bloed had verloren en daardoor zwak was en vanwege de gyn hebben we toch een maand gewacht. Ik was na 5 weken ongi. Vond het heel moeilijk om te wachten maar ben nu toch blij dat ik het gedaan heb. Denk dat ik dan zekerder in een volgende zwangerschap zou staan. En ben nu overtijd, voo4 hoever ik van een normale cyclus kan spreken.

Ik ben gister bij gyn geweest ivm mijn aanstaande curretage op 5 feb. Ook zij zei dat ik een menstruatie af moet wachten. Maar ik ben bang dat ik hier geen geduld voor heb.Ben bang dat het weer allemaal zo lang gaat duren.

Hoi hoi allemaal,

Tja ik wacht nu al een aantal weken op mn 1e menstruatie omdat er bij mij nog een heel klein ietsiepietsie is blijven zitten na de miskraam waar ik op zich geen last van heb maar het moet er toch uitkomen tijdens mn eerst volgende ongesteldheid volgens de vk. Dus wij moeten helaas mn eerste ongi afwachten en daarna mogen we het weer proberen. Geduldig zijn is idd erg lastig!

Succes en liefs Petra

Vandaag hoorde ik een verhaal van mijn collega: zij had helemaal niet gewacht na curretage en is niet lang erna zwanger geraakt. Ze heeft een gezonde dochter gekregen.

Hoi,
Het advies van mijn gynaecoloog was om eerst een menstruatie af te wachten zodat je ook een beetje weet hoe en wanneer mocht je wel zwanger raken. Medisch gezien zou het meteen al weer mogen.

Hoi allemaal,
Even een goed bericht hier..
Na twee kindjes, en  2 goede zwangerschappen, kregen we in aug 2006 een miskraam..
Ik heb 1 keer een menstruatie afgewacht, voor we er weer voor gingen..Die menstruatie kwam 37 dagen na de mk, en was meteen de laatste keer..ik was meteen weer zwanger!
Ik voelde dat het goed zat,  in vergelijking met  die keer ervoor..toen voelde ik ook dat het anders was, en niet goed zou gaan..gek he..
41 weken later werd onze dochter geboren..ze is nu bijna 7 mnd, en een schat van een kind!!!
Het komt vast goed hoor!!
Hou hoop, en volg mn je gevoel, als jullie er klaar voor zijn na de mk, gewoon doen..Want ik ben van mening dat je toch alleen zwanger word als het de goede tijd is..Je hebt er zelf weinig in te zeggen..Groetjes Rina

Terug
Bovenaan