Hoe lang wachten op de echte miskraam?

Ik ben nog steeds aan het wachten. Het is nu bijna 3 weken sinds het eerste bloedverlies.. en  nu heb ik  sinds een paar dagen helemaal geen bloedverlies meer...
Ik denk dat het allemaal erg lang gaat duren! Maar goed.. ik heb nog even geduld. Ik ben nu wel benieuwd naar de echo van woensdag.  Hoe ziet het er inmiddels  uit  in mijn buik?

Ik leef met je mee en begrijp ook helaas hoe jij je voelt.

Ik heb helaas 3 van dat soort miskramen gehad en twee keer een natuurlijke afstoting afgewacht. Eén keer moest ik gecurreteerd worden omdat het een mola zwangerschap leek.

Uit mijn eigen ervaring moet ik bekennen dat ik een natuurlijke afstoting het prettigst vind. Dat er daardoor tot 13 a 14 weken een dood kindje in mijn buik zat, vond ik geen probleem. Het is immers iets van jezelf.

Het voordeel van een natuurlijke afstoting is dat je lichaam het werk zelf doet, waardoor de hormonen langzaam je lijf verlaten en jij geestelijk ook het kunt verwerken.
Bij mijn curretage donderde ik echt van een berg hormonen af......en dat voelde niet fijn. Ik was een emotionele achtbaan,

Ik kan je als hart onder de riem wel vertellen dat ik na die 3 mk's een gezond kind heb gekregen en na een mk in 2006, nu afgelopen dec een gezonde tweede heb gekregen.
Dus het is ondanks alle ellende nog wel goed gekomen!

Ik wens jou heel veel sterkte!

gr mama van MD en JA

Ha Diana, wat wordt je geduld op de proef gesteld! Moeilijke periode. Afscheid nemen van je zwangerschap, maar nog niet helemaal. Want je draagt hem of haar nog met je mee. Ik hoop dat je lichaam binnenkort gaat meedoen en je toch een natuurlijke miskraam mag krijgen. Maar volg je gevoel vooral hierin, je moet doen wat voor jou goed voelt. Als jij maar heel bewust hiermee bezig bent. Wat anderen ook zeggen of adviseren. Het kan ook ineens 'genoeg' zijn voor je, dat je het niet meer trekt, en daar moet je dan ook naar luisteren. Maar het kan ook zo zijn dat je in alle rust wacht en afscheid neemt van je droom. Ik heb al die weken afgewacht en had geen enkel bloedverlies; uiteindelijk een curettage gepland. En wat gebeurt er? De nacht voor de curettage krijg ik mijn miskraam. Toch nog heel plotseling. Maar wat was ik blij dat het toch nog op 'mijn' manier ging, het was helemaal 'goed'. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik op deze manier mijn gevoel achterna ben gegaan. Maar goed, dat is nu makkelijk praten. Jij moet er nog doorheen. Ik duim erg voor je dat het mag gaan zoals jij zelf graag wilt. Hou je haaks!

Terug
Bovenaan