hoe lang weinig eten en drinken?

Vivienne eet sinds zondag vrijwel niks meer en drinkt ook erg weinig (heb een flashback naar paar maanden geleden). Ze is erg huilerig, slaapt of heel weinig of heel veel. Nu krijgt ze 4 tandjes tegelijk, maar ik vind zo'n 250-300cc drinken op een dag weinig. Fruit gaat er af en toe in en paar hapjes yoghurt ook, meer niet. Nu lees (op facebook) ik dat er meer kinderen zijn die weinig eten. hoe lang mag zoiets duren? Ik zit er aan te denken om morgen eind van de ochtend de HA te bellen voor de zekerheid, of zou dit te vroeg zijn?
 
Ik weet het niet, hangt ook een beetje van het kindje af. Als ze wat apathisch ervan wordt is het zeker een feit om naar de huisarts te gaan. Maar die kleintjes zijn zo sterk, vaak kunnen ze er veel langer tegen dan je zou denken.

Heeft jullie consulatiebureau ook een 24h hulplijn, of even bellen en de huisartsassistente vragen. Die zouden dit soort dingen moeten weten.

Het enige wat ik weet is dat een kindje per dag minimaal 500 ml vocht nodig heeft, dat is melk, water of limonade maar ook yoghurt, fruit.

Als ze tandjes krijgen kan koud eten en drinken ook pijn doen (denk maar aan een gaatje in je kies). Heb je al eens een warme fruithap, yoghurt of limo geprobeerd?
 
thanks. Sinds woensdag gaat het gelukkig weer goed. wij waren zelf ook ziek geworden dus waarschijnlijk had ze ook iets onder de leden.

Enne.... een gaatje, geen idee hoe dat voelt. Nog nooit gehad gelukkig.
 
Terug
Bovenaan