Hoe lang willen jullie borstvoeding gaan geven?

Ik las vandaag een stukje van een vrouw die ruim zes jaar haar dochter borstvoeding heeft gegeven. Dat vind ik dus niet nodig. Ik doe het met alle liefde, maar ik wil niet dat hij zich later kan herinneren dat hij bij mij heeft gedronken. Ik ga voor een jaar en maximaal twee jaar, want dat wordt geadviseerd door de WHO. Maar dan vind ik het genoeg. Of ben ik nu zo kortzichtig?

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Ik vind dat je in de eerste plaats moet doen waar jij je goed bij voelt. En als jij je niet prettig voelt bij de gedachte dat je kleine zich kan herinneren dat 'ie bij je heeft gedronken, moet je dat niet doen.

Ik denk dat je vanzelf wel op het moment komt wanneer je er mee gaat stoppen. Ik zou me niet van te voren druk gaan maken  over een deadline.
Lotte is mijn eerste en bijna 8 maanden. Ze krijgt ook bv. Ik heb geen idee hoe lang ik bv blijf geven. Ik zie het wel. Ik had voor mezelf gezegd dat ik haar sowieso 6 maanden bv zou geven, maar het gaat zo lekker en ze vind het zo fijn. Als ze eenmaal 100% 'zelf kan eten en drinken' zal het vanzelf wel gaan teruglopen.

Groetjes, Marisa

hoi hoi

ik heb helaas Ryan geen borstvoeding kunnen geven

( kwam niet op gang ,geen voeding en later werd hij ziek enzo enzo)

maar wil even zeggen:

Doe waar je jezelf goed bij voelt , niks moet alles mag toch??

en misschien geeft je kindje dadelijk zelf wel aan dat het "genoeg" is geweest

gewoon lekker je eigen gevoel volgen

veel succes

liefs moekje

Hoi Marloes

Ik had zelf zoiets van ik ga door totdat Joyce een jaar is.
Maar ze heeft er steeds minder zin in om goed te drinken.
Ze is veel te nieuwsgierig en ligt dan ook geen minuut meer stil.
Dat doet gewoon pijn aan mijn tepels.

De laatste voeding hadden we vervangen door een fles,omdat ze niet genoeg voeding meer binnen kreeg voor de nacht.Maar ik denk dat dat er binnenkort meer gaan worden.Alleen de eerste voeding drinkt ze nog goed.
Gisteren heeft ze maar 1 keer echt goed gedronken en aangezien ze echt moet eten door eerdere problemen denk ik dat ik ga afbouwen.

Maar dan hebben we het toch 7 maanden volgehouden.

Groetjes Jessica

hoi marloes,

Ik geef levi nu 6 1/2 maand bv en we zien hier wel tot wanneer het gaat. Aan de ene kant zou ik best wel over willen op de fles omdat ik er dan niet meer zo aan vast zit (klinkt lullig he maar zo voel ik het af en toe wel). En ik wil heel graag flink gaan lijnen en het is bij mij altijd alles of niets dus dat kan ik ook pas doen als de bv gestopt is.
Maar aan de andere kant komt hij nog 2 x 's nachts en dan is het wel zo makkelijk om bv te kunnen geven. We geven nu sinds een paar dagen wel 's avonds een fles nutramigen om te kijken hoe hij er op reageert en dat gaat eigenlijk wel goed. Alleen merk je meteen dat de ontlasting harder gaat worden en hij er echt moeite mee heeft om het eruit te persen zo zielig vind ik dat.

Ik moet zelf ook waarschijnlijk geopereerd worden aan een hernia dua wilde we even zeker weten dat hij echt de fv zou drinken in geval van nood (heb ook een halve vriezer vol bv dus we komen wel een eind).

Al met al zien we dus wel waar het schip gaat stranden maar voorlopig vind ik het wel makkelijk zo.

groetjes chimene

hoi marloes,

puck is bijna 7 maanden en ik had me voorgenomen om minimaal 6 maanden bv te geven ivm koemelkallergie en dan over te stappen  naar fv.  maar het gaat zo vreselijk goed met haar dat ik gewoon bv blijf geven en inderdaad als ze over een tijd zelf kan drinken en eten denk ik dat ik het ga afbouwen, ik zie mezelf zeker toch niet nog 6 jaar zo zitten...!

groetjes,
debby

Hallo,

Mijn voornemen is 6 maanden borstvoeding te gaan geven.
Noémy is nu bijna 4 maanden oud.
Ze wil alleen maar borstvoeding,
de fles wil ze echt niet....ze duwt de speen er sneller uit dan dat ik of mijn man, ouders hem erin stoppen.
En vrijdag moet ik weer voor het eerst aan het werk. Dan zit mijn verlof erop.
Dus we oefenen ons te pleuris...
Op dit moment hoor ik ons meissie krijsen terwijl mijn man met de fles in de weer is.
We zien wel hoelang de borstvoeding stand houdt.
Ze zeggen wel dat je bv afneemt als je gaat kolven op je werk. We wachten af.
groetjes Sandra

Hallo,

Al bijna 5 maanden is Isis aan de borst. Het gaat super. Ook ik wil graag minimaal de 6 maanden halen, maar ik merk nu al dat ik er nog geen afscheid van wil nemen. Nu met de kerst ben ik 2 weekjes vrij en geniet van alle (eet)momenten met mijn dochter.

Ik denk dat ik het maximaal een jaar wil doen. Het grappige is dat ik tijdens de zwangerschap zoiets had van, nou ja we zien wel. Toen mijn voeding een keertje terugliep wegens ziekte, heb ik keihard gehuild. Ik wil nog helemaal niet stoppen. Het doet me dus meer dan verwacht!

Krijgen jullie ook al opmerkingen uit de omgeving? De meeste mensen vinden een half  jaar het maximum. Zo  reageren ze op het CB toch verbaasd als ik zeg dat ik nog de borst geef (niet negatief hoor, maar het gebeurd blijkbaar weinig) en vindt mijn vader dat je moet  stoppen als je kind tandjes krijgt. Nu vind ik zelf dat kindjes alles veel te snel moeten tegenwoordig. Met 4 maanden al fruit en groente, waarom niet gewoon pas vanaf 6? Iedereen moet en mag het zelf weten hoor, maar ik geef voorlopig nog lekker de borst.

Groetjes,
Janneke

Terug
Bovenaan