hoe lang zijn julie al bezig?

hallo allemaal,

Wij zijn nu al een aantal maanden bezig om zwanger te raken, maar tot nu toe nog niet gelukt. Ik vraag me af hoelang jullie gemiddeld bezig zijn om zwanger te worden. Ik ben verder gezond en heb een gezonde leefwijze (geen drank/roken) ik ben 20 en mijn vriend 32 jaar dus daar kan het volgens mij niet in zitten. Kunnen jullie mij meer vertellen? liefs isa

Ik geloof niet dat je hier op het juiste adres bent om over een gemiddelde duur te praten. De meeste vrouwen op dit forum hebben een rede waarom het juist langer duurt dan gemiddeld. Gemiddeld is een vrouw na 9 maanden zwanger. Dat betekend dat sommige binnen 3 maanden zwanger zijn en de andere na een jaar.
Zelf ben ik 1,5 jaar bezig maar wij hebben een  oorzaak waarom het maar niet lukt.

succes
M

Ik denk dat jij helemaal nog niet thuis hoort op dit forum omdat je dan alleen jezelf gek maakt. Natuurlijk ben je van harte welkom maar waarom geniet je niet gewoon van het feit dat jullie zwanger proberen te raken? En als het na een jaar niet gelukt is zou ik me zorgen gaan maken. Mijn vriend en ik zijn nu ruim 1,5 jaar bezig en sinds een half jaar zijn wij er achter dat de kwaliteit van zijn zaad erg slecht is. Bijna twee weken geleden hebben wij onze eerste iui gehad. Maar daar zou ik me nog helemaal niet in verdiepen als ik jou was. Ik hoop dat je snel zwanger raakt! groetjes

Ik ben het wel met de 2 bovenstaande reacties.

En een gemiddelde is er denk ik niet.

De meeste worden binnen een half jaar tot een jaar zwanger. Als het langer duurt
zou je eens naar de huisarts kunnen gaan.
Het heeft meestal gewoon even de tijd nodig.

Of er is iets aan de hand, natuurlijk. Bij mij hebben ze ook een oorzaak gevonden. Die inmiddels wel is opgelost (zeggen ze) tevens heb ik een schildklieraandoening, waarvan ik van mening ben dat dat DE oorzaak is.

Ik ben 35 maanden bezig om zwanger te raken. En mogen waarschijnlijk (is nog niet zeker) volgende maand voor IUI.

Succes met zwanger raken. Hoop dat je er niet zo langer over hoeft te doen als de meeste van ons hier!

Groeten,  

Cynthia

Hoi,
 een gemiddelde is idd moeilijk te bepalen...de artsen geven het een jaar en in dat jaar zou het dan moeten gebeuren. maar de een is sneller zwanger dan de ander zoals je in de praktijk wel ziet.
wij zaten met een paar maanden al in de medische molen en zijn nu al anderhalf jaar bezig...
moeilijk te zeggen dus. maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus...
gr. petra

hoi allemaal,ik ben eigenlijk voor t eerst op dit forum. ik ben twee jaar geleden gestopt met de pil en we zitten nu ongeveer 5 maanden in de mm. de gyn zei dat ik binnenkort een baarmoederfoto (HSG) moet laten maken. heeft iemand hier ervaring mee? ik hoor er namelijk de meest vreselijke verhalen over.bvd sabine

Terug
Bovenaan