Hoe lang zwanger?

<p>Hoi allemaal! </p><p>Afgelopen vrijdag heb ik de eerste test gedaan en toen bleek ik zwanger, ondertussen ben ik 5 testen verder en weet ik het zeker hahah.</p><p>Maar ik vraag me af hoe lang ik zwanger ben, want er wordt altijd gerekend vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid. Dit was 15 december, maar hier gaan ze uit van eisprong op ongeveer de 14e dag. Mijn eisprong was pas op de 21e dag, op 3 januari.</p><p>Moet ik dan rekenen vanaf 15 december, dit zou betekenen dat ik nu 5 weken en 2 dagen zwanger ben.</p><p>Als ik reken vanaf de eisprong en daar 2 weken bij op tel, kom ik nu op 4 weken en 4 dagen ;)</p><p> </p><p>Niet dat het heeel veel uitmaakt, maar ben gewoon nieuwsgierig hoe ik dit moet aanpakken hihi, wat denken jullie?</p><p>Heb me vandaag aangemeld bij een verloskundigenpraktijk, dus daar ga ik het uiteraard ook nog vragen, maar ben benieuwd naar jullie mening :D </p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Er wordt gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Bij de termijnecho wordt je kindje gemeten. Dan krijg je je uitgerekende datum te horen. Je kunt een paar dagen verder zijn of minder ver. 

Huh? Maar sorry dat ik het ook vraag maar mijn menstruatie was 2 december ik heb een cyclus van 44 dagen en had op dag 30 mijn eisprong. Dan ben ik toch niet al sinds 2 december zwanger?

Terug
Bovenaan