Hoe lang zwanger?

Ik heb een cyclus van 33 dagen met een eisprong rond dag 22. Ik heb gerekend vanaf de eispring en daar 2 weken bij opgeteld. Bij de echo's bleek dat ik met die telling goed zat. Als ik had gerekend vanaf mijn laatste ongesteldheid had ik er ruim 1,5 week naast gezeten.
Overigens moet je vaak toch alleen de datum van je laatste menstruatie doorgeven als je de eerste afspraak maakt. Ik zou er dan bij zeggen dat je cyclus langer is en dat je dus niet te vroeg een afspraak wil (hoe vervelend dat wachten ook is). Er is niks stressvoller dan bij de eerste echo geen kloppend hartje te zien omdat je misschien toch te vroeg was. 

Hmmm. Zowel ik als mijn vk zijn toen wel uitgegaan van mijn eisprong i.p.v. laatste dag van mijn menstruatie. Dat scheelde bij mij nl ook een week. Mijn vk zei dat als je ovulatie onbekend is ze indd uitgaan van de laatste menstruatie, maar als je je ovulatie wel weet ze vaak daar van uit gaan (vooral als t veel scheelt). Hoe dan ook, je krijgt vanzelf je termijnecho en dan weet je het pas echt zeker haha
oja, gefeliciteerd natuurlijk :)

Ik heb het trouwens de hele dag zo vreselijk koud, ik word gewoon niet warm.... Kan dit ook met de zwangerschap te maken hebben? 
En slapen jullie ook zo slecht?

Dwaallichtje precies wat jij zegt mijn cyclus duurt 44 dagen dus kon nav eerste dag menstruatie binnen 2 weken afspraak maken. Terwijl ik wist dat mijn eisprong pas op dag 30 was geweest.. 
nikki herkenbaar zoo bizar koud, moet zeggen dat het bij mij nu in week 5 weer iets beter gaat en het slechte slapen ook. Was denk ik ook beetje adrenaline ofso ben nu er wat geruster onder dat ik zwanger ben haha

Bedankt voor de duidelijkheid Ananas en Dwaallichtje! Leuk om jullie namen hier weer tegen te komen trouwens! :D

Fijn om te merken dat ik niet de enige ben met die kou Anemoontje hihi. Dat slechte slapen is inderdaad iets wat ik veel lees! Fijn dat het nu wat beter gaat bij jou! Hopelijk bij mij ook snel hihi.

Vanaf je eisprong en dan + 2 weken erbij optellen. Ze houden op internet vaak vanaf je eerste dag van je laatste menstruatie aan maar dit geldt voor mensen met een cyclus van 28 dagen (dan kom je precies op die +2 weken uit). Maar er zijn maar weinig vrouwen die een precieze cyclus hebben van 28 dagen ;-) Je kan op internet ook berekenen wanneer je uitgerekend bent als je je cyclus lengte invult, die berekent dan wanneer je je eisprong hebt gehad. Ikzelf ben in een cyclus van 38 dagen zwanger geraakt en heb dat ook bij de VK aangegeven. Die rekent uit hoe lang ik zwanger ben.

Bij een cyclus van 28 dagen zou je de 14e dag eisprong hebben. Dus tel je vanaf laatste menstruatie. Maar zodra je cyclus afwijkt klopt dat dus niet. Eisprong en dan 2 weken cadeau tellen klopt redelijk. Maar lang niet iedereen weet wanneer ze eisprong heeft gehad. Daarbij kan de innesteling dan ook nog wat later zijn.
Maar in jouw geval weet je de eisprong dus zou ik 4,4 weken aanhouden. Ook omdat wanneer je een eerste echo krijgt die paar dagen toch verschil kunnen maken of er al hartactie te zien is. Bijvoorbeeld een vroege echo waarbij je denkt 6.5 weken te zijn.... En dus een kloppend hartje verwacht. Of toch pas ruim 5 weken zijn waarbij 't best kan dat er nog niets te zien is. ? Scheelt enorm veel stress.

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan! 

Ik had in juni mijn laatste menstruatie en in december bleek ik zwanger dus het reken vanaf je laatste menstruatie ging voor mij ook niet op..ik heb de clearbleu met weken indicator gedaan die rekent vanaf de bevruchting  

Terug
Bovenaan