Hoe laten jullie iedereen weten dat je zwanger bent?

Hallo zwangeren!
Wij hebben nog niemand verteld dat ik in verwachting ik ben en ben er druk over aan het nadenken hoe we het iedereen gaan vertellen. Zelf twijfel ik er aan om het "gewoon" te vertellen of om iets leuks te bedenken.
Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie het hebben verteld (of gaan vertellen). Hebben jullie het gewoon verteld of hebben jullie juist iets bijzonders bedacht?
 
Omdat alles wat mij dierbaar was al wist dat ik in een ziekenhuistraject zat, was het voor mij moeilijk nog te verbergen... toch heb ik even gewacht maar gewoon een whatsappje gestuurd uit mijn dochters naam met een zwangerschapstest dat ze grote zus word...
Ik heb alles ver van mij vandaan wonen en ik heb geen facebook dus ja hahaha

Tuurlijk is het leuk iets origineels te doen zeker als ze het niet verwachten ik zou zeggen succes met bedenken!

Liefs
 
Hallo wolfje,

Wij hebben het misschien al iets te vroeg verteld aan onze ouders (afgelopen dinsdag met 6 weken) maar we konden het niet voor ons houden omdat we eigenlijk meer moeite en problemen hadden verwacht om zwanger te worden.

We hebben voor allebei onze ouders een grote knuffelbeer gekocht die een enveloppe vast hield met hun namen erop,
Erin zat een briefje met de tekst:
Lieve opa en oma, willen jullie op beer passen totdat ik er ben?

Mijn schoonmoeder pakte het uit en barste gelijk in tranen uit , ook al is het haar 3e kleinkind!
Zelf vonden we het erg geslaagd

Ik hoor graag hoe jij het straks vertellen gaat!

Succes
 



@ AnnemarieGefeliciteerd met je zwangerschap! En handig dat je op zo'n manier gelijk iedereen op de hoogte hebt gebracht.
@gebruikerWat leuk dat je schoonmoeder zo enthousiast reageerde! Heel fijn als je schoonfamilie ook heel blij is.
Wij kunnen nog niet echt iets leuks bedenken, dus denk dat we het maar gewoon etentjes plannen en het tijdens de toost vertellen.
Toen we gingen trouwen, hebben we zelf gelukskoekjes gemaakt met daarin een briefje dat we gingen trouwen.
 
Bij de eerste zwangerschap hebben we de oma's en opa een boek gegeven, waarin ze vragen kunnen beantwoorden die namens een kleinkind gesteld kunnen worden.

Bij deze zwangerschap zijn we met mijn familie uiteten geweest en onze dochter gaf toen een kaart met o.a. daarin geschreven dat ze grote zus werd.

Bij mijn schoonmoeder hebben we het boekje kleine pluis cadeau gegeven.
 
Wij hebben bij de eerste zwangerschap beide opa's en oma's t grote opa en oma voorleesboek gegeven.. beide kanten dachten dat t ons foto album van ons trouwen was.. Dus de reacties waren super toen t iets heel anders bleek te zijn!

Nu hebben we onze kleine zoon een shirt met grote broer erop aangetrokken.. ook erg leuk, bij sommige duur t even voor t kwartje viel..

Bij beide zwangerschappen hebben we t met ruim zes weken aan ouders (en dagen erop aan broers en zussen) verteld.. misschiem vroeg, maar als t mis zou gaan had ik er ook over willen praten..

Met ruim negen weken een goede echo gehad en toen t aan steeds meer mensen gaan vertellen.. immers groeit mijn buik de pan uit en kan ik niet echt meer verbergen..
 
wij hadden het ook bij 5-6 weken verteld aan de ouders d.m.v. een fotolijstje waar ik gedichtje in had geschreven : Je kan me nog niet horen, je kan me nog niet zien, in juni wordt ik geboren mag ik dan ik dit lijstje misschien?
En ernaast twee grote vraagtekens, een blauwe en een roze.(bij de vorige zwangerschap (miskraam) hadden we het ook al vroeg verteld en hadden we een slabbetje gegeven met de tekst: jullie worden opa en oma.beide cadeautjes hebben ze nu allen in de woonkamer staan!verdere vrienden/kenissen etc. hebben het via facebook vernomen toen we 9 weken zwanger waren: De ooievaar is onderweg -> Dolgelukkig, trots en blij, in juni komt ons eerste wondertje erbij!
 
Wolfje als je het tijdens het proosten wilt vertellen is het misschien leuk om een Jip en Janneke fles met eigen tekst bij de Hema te bestellen en hiermee te proosten ;)
Wij vonden het steeds leuk om het op zo een manier te vertellen. Nu had onze zoon een shirt aan met de tekst 2015 ben ik niet meer in m'n en dan een eendje :)
 
Terug
Bovenaan