Hoe leer ik Lars uit een (tuit)beker drinken?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Het leek mij goed als Lars alvast eens uit een tuitbeker gaat drinken. Gister zo'n ding gekocht, maar hij houdt de tuit even in zijn mond en is het dan zat. Hij snapt niet dat hij eraan moet zuigen. Dat had hij trouwens ook met mijn borsten toen ie net geboren was, maar dat is wel weer goed gekomen....

Hoe leer ik hem uit een tuitbeker te drinken, of nog beter, gewoon uit een beker te drinken? Bij een gewone beker gaat hij op het randje bijten, krijgt ie ook niet echt veel vocht binnen... Dus gister uieindelijk maar weer gewoon de fles met speen gegeven, maar ik wil wel graag iets anders. Is beter voor zijn tandjes.

Tips zijn welkom!!

Groet van Saskia (mv Lars 10,5 maanden)

Hallo Saskia,

Rêve is ook druk bezig met het leren drinken uit een gewone beker (ik heb iets tegen tuitbekers). Ze is begonnen met het meedrinken met papa en mama en nu krijgt ze regelmatig een plastic bekertje met een bodempje water erin (of appelsap). En ik moet je eerlijk zeggen, het gaat best redelijk. Natuurlijk helpen wij haar mee met het richten,.... ze wil regelmatig aan de bovenkant drinken of kiept de beker op de kop....tja, dat hoort bij het leren.

Er zijn ook mama's die in bad een bekertje geven om te leren... maar dat vind ik nog niet zo fris.

succes

mama van Rêve 12-9-2006

oefenen oefenen en oefenen. Aan blijven bieden, verschillende tuitbekers proberen etc.

Ik gebruik nu meestal de antilek beker van Difrax. Die vind ik het fijnst maar er zijn ook bekers met een zachte tuit. LIjkt daardoor enigzins op een speen.

Maar ook hier een mama die liever heeft dat Lukas uit een gewone beker drinkt dus daar ben ik ook mee bezig en ook dat is oefenen oefenen en oefenen. Het gaat steeds beter en hij is ook heel trots als het goed gaat.

Annemieek

Zoals vaak, een kwestie van oefenen...
Stijn snapt ook niet alle tuitbekers en verder laat ik hem liever uit een gewoon bekertje drinken, de helft gaat er nog naast maar het gaat steeds beter. Ik hou het bekertje vast hoo, niet dat ie dat al zelf doet haha.

Succes

ik geef Ivar structureel bij het middag- en avondeten (en 's ochtends  indien hij pap krijgt) een beker drinken (water), hij krijgt alleen nog melk in de fles, en alleen als we weggaan neem ik water of sap in een andere fles mee.
Nu ben ik ook begonnen met een halve fles melk in de beker te doen, en daarna nog lekker de andere helft op schoot in de fles.
Ik heb zo'n flip-it beker van Nuby gekocht, hij wil daar nog niet goed uit drinken (hij snapt het wel), die gaat straks de fles vervangen die ik meeneem als we weg zijn.

Suc6!

Groetjes Jenneke mv Ivar

Een regenjas, een zeiltje en een fototoestel. Geef die beker, zoek dekking en schiet plaatjes :)

Ajuus, ilja

Geinponem???? Dat woord ken ik niet. Is iets voor de topic 'kontkersen' hihihaha.

Maar Ilse wilde eerst ook geen tuitbeker, tot op een zekere dag ze dit wel wilde en er goed uit dronk. Nu krijgt ze haar ochtendmelk en middagmelk uit de tuitbeker (antilek van Avent).

Liefs Jeske

Terug
Bovenaan