Hoe leer je een kindje van deze leeftijd iets af?

Karlijn heeft sinds een paar dagen iets nieuws bedacht waar wij niet zo blij mee zijn.
Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ze sputtert de hele tijd. Dus met de lippen op elkaar en dan erdoor blazen. Op zich best grappig hoor maar ze doet het dus ook als ze eten in haar mond heeft. Dat vliegt dan natuurlijk alle kanten op en daar moet ze zelf hard om lachen. Als ik het na een paar happen zat ben( en helemaal onder het eten zit) dan zet ik het eten weg, eigenlijk in de hoop dat ze er mee ophoud. Ze gaat dan huilen want ze heeft wel honger. Als ik haar dan weer eten geef eet ze een paar hapjes om daarna weer met haar eten te gaan spelen.
Ze doet het dus ook zonder eten.

Hoe leer ik haar dit weer af?

Heeeeel herkenbaar! En gruwelijk irritant.
Denk niet dat het af te leren is. In ieder geval er niet op in gaan.
Tygo geeft er totaal niets om als ik stop met eten geven. Hij denkt vast bij z`n eigen: m`n eten krijg ik toch wel. En hij heeft nog gelijk ook.

Succes ermee!

Floor doet het ook.
Straffen met eten vind ik eigenlijk heel zielig.

Ik zeg gewoon nee, met een boos gezicht. Is al een paar keer gebeurt, dat ze ervan ging huilen. Maar nee kunnen ze volgens mij al begrijpen.
En uiteraard zal ik het vaak moeten herhalen, maar dat is volgens mij opvoeden. Het grote opvoeden is begonnen, vanaf de 6 maanden!
Ik merk wel dat Floor het eerst altijd deed, en het nu alleen nog doet als ze vol zit. Zodra ze ermee begint krijg ik ook echt niets meer naar binnen.

Hoop dat je er wat aan hebt ;)

Liefs,

T

oh ja dit doet Julia ook, heel irritant.
Als ze niet eet dan zeg ik er niks van. Als ze het doet met eten, dan zeg ik alleen "nee Julia!" Meer kun je nog neit doen denk ik.
En ja het opvoeden is begonnen;)

Jup, de bloemkool-pompoen spetters vlogen mij van de week ook om de oren.... Ik moest me echt verbijten om niet keihard te gaan lachen -die zelfvoldane blij blik met super ondeugende ogen gaan echt zijn sterke punten worden *smelt*- maar na een paar keer geloof je het wel en wordt het idd vervelend.

Ik heb ook geen ideeën behalve 'm streng en duidelijk aankijken en 'nee' zeggen.
Enneh, tot nu toe is alles een fase, ook deze zal weer voorbij gaan (waarschijnlijk op het moment dat hij doorheeft dat hij ook met eten kan gooien ofzo...)

Sterkte!
Evje

Hier ook een blazende knoeiende prrrrrtttt baby. Is denk de leeftijd zo te zien. Je kunt inderdaad geloof ik rond deze leeftijd beginnen met nee mag niet zeggen. Begrijpen zullen ze het pas later. Het beste kun je volgens mij nee mag niet zeggen, en verder negeren.

Het is irritant.... maja doe je niks aan.

Stan is ook heel erg afgeleid als ik een druppel hapje knoei op zijn stoeltje, dan zit hij gelijk met zijn vingertjes er doorheen te vegen....

succes, liefs

O wat ben ik blij dat ik niet de enige ben met dit probleem..hahahaha
Nu weet ik dat het er schijnbaar ook bij hoort, ach dan zal het ook wel weer overgaan( zoals Evje zegt, als ze met eten gaan gooien..hihihi)
Tot nu toe helpt streng zeggen dat het niet mag nog niet maar dat zou ze vast nog moeten leren.

Bedankt voor jullie reacties!

Haha, ze begrijpt niet eens wat je zegt...
En hier wordt ook gespetterd, hoor, hoort er echt bij en gaat vanzelf weer over! Opvoeden begint pas vanaf een jaar of 1, dus geniet nog even, ook al zit je onder de spetters, haha!

Terug
Bovenaan