Hoe ligt jouw kindje??? Waar voel je jouw kindje???

Hey meiden,

Mijn kleintje heeft volgens mij nogal last van koude voeten hahaha..

Ik heb een mega buik, maar het lig hélemaal bovenin mn buik in elkaar gefrommelt! precies in t midden!

Als ik mijn buik van opzij bekijk zie ik ook echt een groot  ei helemaal bovenin, net onder mn bh-bandje, en met de hand voel je ook juist daar alleen een "hoopje" hahaha.. Het is net alsof de kleine zijn voetjes helemaal omhoog heeft getrokken van "daaronder is het me te koud", en dan te bedenken dat die "deur" daar toch écht netjes gesloten en tochtvrij is!!

Of zal die laagliggende placenta eng aanvoelen als je er met je blote voeltjes tegenaan schopt?

Ik voel de kleine dus eigenlijk altijd helemaal bovenin mijn buik. Het is wel een fel ding, want als hij/zij schopt klapt mama er van dubbel! Een heel sterk en beweeglijk kindje dus!

Hoe ligt de kleine bij jullie en waar voelen jullie het bewegen?

Esmé mv Kay en ???

(27,4 wk zwanger)

Hi,

Ik ben vandaag weer bij de gyn geweest, zou een uitgebreide echo krijgen, maar daar had deze gyn niet op gerekend, dus wilde hij alleen t hartje luisteren. Maar omdat hij na 5 seconden nog niks hoorde en hij blijkbaar haast had pakte hij toch even het echo apparaat erbij, zodat ik nog ff paar seconden naar ons ventje kon kijken...

(ja t was nog steeds een jongen zag ik!!)

Maar hij ligt met zijn billen bovenin (die kan je ook wel goed voelen)  en koppie naar beneden. Hahhahaah Sander praat dus steeds tegen zijn billen....

Ik voel meestal schopjes of gewoel aan de beide  zijkanten, dus hij ligt vast met zijn benen langs zijn lichaam, naar zijn hoofdje. Verder voel ik juist vaak onderin porren, dus misschien zijn dat de handjes??

Whahaha ik weet het ook niet precies, maar die bult ter hoogte van mijn maag zijn iig  de billen dat was duidelijk.
5 januari krijg ik een uitgebreide echo, dus ben benieuwd!!!

xx Mick

Hi ladies,

Ik heb al veel echo's gehad en ons kereltje ligt elke keer met zijn hoofdje naar beneden en zijn billetjes omhoog, beentjes liggen naast zijn lijfje. Zo mag ie dus nog 14 weken  blijven liggen hihi!

Ik voel de meeste schopjes dus bovenin en aan de zijkanten. Heb wel het idee dat hij wel vaak om zn as draait want voel soms ook harde schopjes aan de andere kant.
Ook heb ik een enorme buik, heb nl veel vruchtwater. (Gelukkig GEEN zwangerschapssuiker!) Dus, hij heeft ook een enorm zwembad voor zichzelf alleen, die kan zn gang dus gaan. Veel mensen vragen of ik eind deze maand met verlof ga of ga bevallen en als ik die vragen met nee beantwoord, dan vragen ze of het er 2 zijn. Neehee.... (na een keer of 12 per dag is dat minder leuk ;-))

Ik voel soms ook kleine duwtjes naar onderen en dan denk ik ook dat dat de handjes zijn. Apart!

Inderdaad: mijn man praat dus ook vooral tegen zn billen haha!

Wel apart hoor, over maand of 3 hebben we een kindje. Laatste keer kerst zonder kind, bijzonder hoor wat er allemaal staat te gebeuren!

Groetjes Janneke

Ons kleintje ligt bijna altijd aan de rechterkant van mn navel met zn koppie naar beneden.
Voel de billetjes heel duidelijk boven en af en toe schuift er een voetje door mn buik. Als ik geluk heb kan ik het hoofdje voelen beneden..erg leuk!

Maandag een 3d echo. Ben heel erg benieuwd. Hoop dat ze het nog goed kan zien!

Groetjes

Hallo

Deze baby ligt net als de eerste aan de linkerkant van mijn buik. Daar is het echt lekker hard. Het kindje kruipt voor mijn gevoel echt helemaal tegen de wand aan, lekker warm....

De afgelopen keer bij de VK lag het al keurig netjes voor de uitgang, met het hoofdje naar beneden. Zelf kan ik dat jammergenoeg niet zo goed voelen omdat er een laagje vetkwabjes tussen zit haha....

Wel voel ik het door mijn hele buik bewegen. Met name 's avonds als Stefan op bed ligt. Dan denkt de kleine: zo mamma, eindelijk rust, nu kun je met mij spelen.... (en dan denk ik: pfff... is het ene kind in diepe rust, komt de andere wervelwind opzetten haha.... maar dat zal in de toekomst nog veel erger worden)....
De kleine voel ik overdag meerendeels aan de rechterkant van mijn buik. Soms harde schoppen tegen mijn maag (auw! erg fijn!) en soms inderdaad een langszwemmende voet....
Maar ik voel het kindje zachtjes tikken en kriebelen aan de onderkant. Alsof hij/zij de boel daar aan het onderzoeken is.

En als ik 's avonds naar bed ga, dan breekt het feest los.... Dan gaat de kleine naar de speeltuin.... Buitelen in de buik, springen etc.... het is me dan een drukte van belang! Erg leuk!

Hebben jullie trouwens al wel eens gevoeld dat de baby de hik heeft?? Dat zou je moeten kunnen voelen. Ik voelde het bij Stefan bijna dagelijks, maar heb het bij dit kleintje nog niet gevoeld.....

Groetjes
Margo

Hoi dames,

ik weet eigelijk helemaal niet hoe ons kindje momenteel ligt in mijn buik.
Ik voel overal bewegingen en kan het dus moeilijk zeggen.

Esméke, voor wanneer ben jij precies uitgerekend?

Liefs,
van ons

Die hikjes ben ik ook zo benieuwd naar dat lijkt me zo grappig, maar ik heb nog niks gevoeld wat daar op lijkt. Nu moet ik ook zeggen dat ik eigenlijk nooit dusdanige schoppen krijg dat het pijnlijk   wordt... Wel eens overduidelijk op mijn blaas of maag, maar verder niet hinderlijk, tegen ribben ofzo.

Maar die hikjes hoop ik nog wel te gaan voelen, ben dinsdag 30 weken, vanaf wanneer kun je dat ongeveer voelen?

lfs Mick

Ik heb geen flauw idee hoe mijn kleine spruit ligt. Ik denk zelf aan de rechterkant, maar regelmatig voel ik ook dat er een hele aardverschuiving naar links wordt gemaakt. Soms schopt hij/zij zo hard, dat het echt zeer doet. En ook voel ik soms boven en beneden tegelijkertijd schopjes, volgens mij ligt hij dan in spagaat of zo. Het mooiste vind ik toch wel als spruit aan het bewegen is en ik mijn hele buik op en neer zie golven!

Terug
Bovenaan