Hoe ligt jullie baby?

Ik ben 1 augustus uitgerekend, dus nog 8 weken ongeveer. Mijn baby ligt overdwars al een paar weekjes eigenlijk. Ik ben benieuwd of er nog meer moeders zijn wiens baby overdwars ligt. Bij hoeveel weken wordt de kans op draaien minder? Weet iemand vanaf welke week ze gaan proberen de baby te draaien en hoe gaat dat in zijn werk? Is het erg pijnlijk. Kortom... wie heeft hier ervaring mee.

Kirstin

Hoi,

Ik ben 17 aug. uitgerekent en ook mij baby ligt nog behoorlijk gedraaid ik krijg ook elke keer een trap net onder me rechterborst dus denk dat daar ook of handjes of voetjes liggen het is wel heel grappig want het gaat ook de hele dag door. Toen ik bij de gyn. was en ze dus voelde dat het kindje nog niet naar beneden lag met het hoofdje zei ze dat dat niet erg was omdat het tot 36 weken nog kan draaien en het dan ook echt pas naar beneden hoeft te liggen, ik weet niet wanneer ze het gaan proberen te draaien als het dan nog niet goed ligt en of het pijnlijk is want de eerste lag gewoon goed. Dus hoop ook voor jou dat de baby met 36 weken goed ligt!

Groetjes Nic

Hoi Hoi

Mijn eerste kind, zoon, lag in een stuit. Met ongeveer 36 weken is er een mogelijkheid om te draaien. Maar dat ligt ook aan hoeveel vruchtwater je hebt en hoe groot je kind is. Ik ben zelf maar heel klein en mijn ventje was het weekend ervoor met zijn kont ingedaald. Kan je vertellen dat dat echt geen lekker gevoel is.
Maar ik heb in ieder geval de gok genomen om te kijken of hij gedraaid kon worden.
Als eerste kun je een weeënremmer ingespoten krijgen. Ik heb ervoor gekozen om dat in eerste instantie niet te doen, omdat ik toen nog bang was voor spuiten.
Met het draaien proberen ze door van buitenaf het hoofdje en de kont te pakken en die naar de goede kant te duwen zodat het hoofdje beneden komt te liggen.
Ik moet er eerlijk bij zeggen dat het niet pijnloos is en mijn man had echt het idee dat ze je buik in de knoop leggen.
Ik heb twee pogingen zonder remmer gedaan en een met, ( de spuit is ook erg pijnlijk, hele dikke massa) en daarna was mijn buik zo beurs dat ik niet meer kon ontspannen en het draaien is dus uiteindelijk niet gelukt.

Op dit moment ben ik de trotse bijna moeder van een kind die mooi met het hoofdje naar beneden ligt. Mag dus mooi liggen blijven zo.
Ik zou er zelf een volgende keer wel weer voor kiezen om mijn kind te laten draaien ondanks de pijn, maar meer omdat ik nu ben moeten bevallen met een keizersnee. En dat vond ik nog erger dan het draaien.

Succes met je keuze.

Yeppie

Hoi Kirstin!
Ook mijn kindje ligt tot nu toe (ben nu 30 weken) overdwars; hoofdje tegen m'n ribben aan, en billetjes onderaan. Bij mijn eerste kindje was dit ook het geval. Wij hebben een poging gedaan om hem te laten draaien. Ik had er eerst niet zo'n goed gevoel over, had weleens wat gezien op tv en dat zag er niet zo prettig uit. Maar ik wilde het toch proberen, omdat ik erg graag 'gewoon' (vaginaal) wilde bevallen, kan natuurlijk ook met een stuit, maar zal ws toch wat moeizamer gaan. Zeker met een eerste.
Bij ons is het draaien gelukt! En het viel me niet tegen. Ik vond het niet echt pijnlijk, meer een naar gevoel. Ze drukken erg op je buik, om zo ruimte te maken voor je kindje, die dan ahw gaat koppeltjeduikelen. Ik hield ondertussen wel m'n ogen dicht, ik vond het niet zo'n fijn gezicht om naar de gynaecoloog en ass. te kijken, terwijl ze boven me hingen en op m'n buik drukten. Mijn man keek ook ernstig, dus deed ik liever m'n ogen dicht. Ik had ook aan gegeven, dat wanneer het niet goed voelde, ik het zou zeggen en dat ze ermee zouden stoppen. Gelukkig ging bij ons het draaien vrij snel, en ons zoontje bleef gelukkig ook goed liggen. Uiteindelijk ben ik dus 'gewoon' bevallen.
Tja, en nu ons tweede kindje; ook al zo eigenwijs! Kan natuurlijk nog zat zelf gaan draaien, maar ik ben bang van niet. Ik zou het in ieder geval wel weer proberen om te laten draaien.
Hopelijk draait jou kindje zelf nog, en zo niet; laat je goed informeren door de gynaecoloog en praat er samen goed over. Succes...

Gr. Mar

Ik heb om de 2 weken controle nu, en ben 14 aug uitgerekend... hij ligt elke keer anders. Hij ligt de ene week omhoog met zijn koppie en 2 weken later met zijn koppie naar beneden. Overdwars heb ik nog niet gezien bij mij. Ik ben benieuwd waar die over 1,5 week ligt. Hij ligt bij mij wel altijd aan de linkerkant.

Hoi hoi,

Een week of twee drie geleden bleek op een echo dat Beebje-lief in stuit lag (vandaar die ene keer zo'n stampij in mijn buik!). Vorige week weer met hoofdje beneden - gelukkig!
Mij is verteld dat als er bij 33 weken ook maar een pietsie twijfel bestaat over de ligging, ik direct een echo zal krijgen.

Overigens heb ik begrepen dat een eerste kindje met een week of 32 indaalt en een tweede (of volgend) kindje pas veel later, soms pas bij de bevalling... Ik neem aan dat dat ook van belang is voor draaien.

Sterkte allemaal!
Groetjes,
Tess

Hallo allemaal,

Mijn zoontje lag vanaf week 26 met zijn hoofd naar beneden. Deze uk ligt ook alweer een paar weken met het hoofd naar beneden. Ik ben nu 32 weken en de uk is begonnen zijn/haar weg omlaag te zoeken. De lieve schat ligt met het hoofd tegen mijn bekken aan. Dus het ziet er weer goed uit.

Mijn zoontje begon in dezelfde tijd in te dalen, dus hier loopt het ongeveer gelijk.

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan