Hoi Kirstin!
Ook mijn kindje ligt tot nu toe (ben nu 30 weken) overdwars; hoofdje tegen m'n ribben aan, en billetjes onderaan. Bij mijn eerste kindje was dit ook het geval. Wij hebben een poging gedaan om hem te laten draaien. Ik had er eerst niet zo'n goed gevoel over, had weleens wat gezien op tv en dat zag er niet zo prettig uit. Maar ik wilde het toch proberen, omdat ik erg graag 'gewoon' (vaginaal) wilde bevallen, kan natuurlijk ook met een stuit, maar zal ws toch wat moeizamer gaan. Zeker met een eerste.
Bij ons is het draaien gelukt! En het viel me niet tegen. Ik vond het niet echt pijnlijk, meer een naar gevoel. Ze drukken erg op je buik, om zo ruimte te maken voor je kindje, die dan ahw gaat koppeltjeduikelen. Ik hield ondertussen wel m'n ogen dicht, ik vond het niet zo'n fijn gezicht om naar de gynaecoloog en ass. te kijken, terwijl ze boven me hingen en op m'n buik drukten. Mijn man keek ook ernstig, dus deed ik liever m'n ogen dicht. Ik had ook aan gegeven, dat wanneer het niet goed voelde, ik het zou zeggen en dat ze ermee zouden stoppen. Gelukkig ging bij ons het draaien vrij snel, en ons zoontje bleef gelukkig ook goed liggen. Uiteindelijk ben ik dus 'gewoon' bevallen.
Tja, en nu ons tweede kindje; ook al zo eigenwijs! Kan natuurlijk nog zat zelf gaan draaien, maar ik ben bang van niet. Ik zou het in ieder geval wel weer proberen om te laten draaien.
Hopelijk draait jou kindje zelf nog, en zo niet; laat je goed informeren door de gynaecoloog en praat er samen goed over. Succes...
Gr. Mar