Hoe ligt-liggen de kleine-kleintjes bij jullie

Stan slaapt in een slaapzakje, dus zijn armpjes liggen vrij 's nachts.

Ik merk wel dat als hij overdag goed in slaap moet vallen, hij af en toe wat te beweeglijk is.

Daarom wikkel ik hem strak in een dekentje met zijn armpjes binnen de deken. 2 minuten en hij slaapt :D

We leggen Maes en Isa allebei op hun zij, lekker onder de dekens (na de voeding van 23:00 ook nog in slaapzakje), maar ze worden meestal wakker met de (koude) handjes boven de dekens. Gelukkig liggen ze er zelf wel grotendeels onder ;-)

Diederik wikkel ik lekker strak in met zijn handjes langs zijn lijfje. Ik gebruik hier tegenwoordig een wieglakentje voor, die zijn lekker groot. Is niet echt inbakeren, maar het effect is hetzelfde. Moet wel een beetje oppassen dat hij, als hij nog wat groter en sterker wordt, zich niet los kan wurmen en verstrikt raakt in het laken. Maar vooralsnog gaat het prima. En... hij slaapt daardoor heerlijk. Anders maait hij zichzelf steeds wakker!

Mijn meisje ligt overdag nog in de kinderwagen, strak onder een dekentje. 'S nachts slaapzak zonder mouwen, 1 dekentje en lakentje, dit tot aan de borst strak ingestopt. Geen knuffels in de wieg.

Karlijn ligt in een slaapzakje met mouwen. ze heeft graag haar handjes in haar mond, liefst beide tegelijk hihihi
Ben overgestapt op een slaapzakje omdat ze zich helemaal onder de deken weg wurmde en dat leek me toch wel erg koud.

Thirza ligt in principe 's nachts in een slaapzakje, soms met lange, soms zonder mouwtjes en een dekentje erover. Haar handjes liggen omhoog. Verder hebben wij een correctiekussen, daar kan ze veilig mee op haar zij liggen en we moeten elke keer wisselen van zij; ze kreeg een kleine voorkeurshouding. Soms als ze erg onrustig is 'snachts "bakeren"we haar in met een hydrofiele luier! Dit werkt erg goed!

Joelle heeft een voorkeurshouding naar rechts, dus we leggen haar altijd met haar hoofdje naar links. En ook altijd met de handjes onder de dekens lekker warm. We geven haar 's avonds ook nog een kruikje in bed, dat vind ze zo lekker..:)
Toch heeft mevrouwtje het uitgevonden, want vaak als we haar 's ochtends uit bed halen, dan ligt ze er helemaal onderuit en bovenin haar bedje.. ze trappelt zich er gewoon onderuit! De boef! Misschien toch maar overgaan op de slaapzak..hahah

XXX Rachel

Terug
Bovenaan