hoe los ik dit op...help

hallo iedereen,

een tijdje niks van me laten horen, maar ik lees wel trouw mee!

maar nu zit ik met het volgende:

Jasmijn krijgt al een hele lange poos de 1e fles s'morgens rond half 7/7 uur!
maar de laatste tijd is madam steeds om 5 uur wakker en slaapt dan bijna niet meer. ze blijft dan wat jammeren tot een uurtje of half 7. ik wil niet weer beginnen met nachtvoedingen.
de laatste fles krijgt ze rond 11 uur(s''avonds). maar soms ook wel rond 10 uur en gister zelfs rond 9 uur omdat ze wakker was geworden van het onweer. het maakt niet uit hoelaat ze de laatste voeding krijgt, ze is de afgelopen 4 weken ofzo steeds om 5 uur wakker!

hebben jullie tips voor mij zodat ze wat langer kan slapen??

liefs Wilma en Jasmijn(5 en halve maand)

Hi,

Onze Cas wil ook nog wel eens om 5 uur wakker worden, terwijl we weten dat hij heel goed kan doorslapen tot 6-7 uur. Wij geven hem dan een speentje. Dan slaapt hij gelijk weer in en houdt het dan nog 1 a 2 uurtjes vol.

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

hallo,

hier het zelfde probleem: al een aantal dagen om 5 uur wakker worden en niet meer gaan slapen. Onze zoon wil ook geen speen. Zolang hij niet huilt, laten wij hem in zijn bedje liggen en dan lukt het om te rekken tot 6.00 uur. Alleen vanmorgen helaas niet: kwart over 5!!!
Ik volg met spanning alle tips die hier binnenstromen!

groetjes,
sakiris

wij hebben zo'n boxje voor aan het bedje met licht dat schijnt op het plafon en draaid heel rustig rond ook komt er een zacht,rustig muziekje uit, hiervan word hij ook wel slaprig en kijkt graag naar het plafond.

het is van tommy,winnie de pooh, bij de speelgoed winkel.

hier helpt het.

Lotta (6,5 mnd) heeft wat dat betreft totaal geen ritme....soms slaapt ze tot 8.00u, vannacht was het weer vijf uur... Gelukkig zijn de lange nachten de afgelopen tijd wat in de meerderheid.
Ik heb geen tips voor je, ik heb haar wel gewoon gevoed (bv) omdat ze niet jammert maar gilt en ik vertrouw erop dat het vanzelf goed komt. Mijn 6,5 mnd als moeder heeft mij vooral geleerd dat er weinig te sturen valt.... (en dat terwijl ik zelf zo 'n planner ben).
Gr Irene

Speentje doet bij ons ook wonderen, Christian huilt ook vaak tussen 4-6 uur, is dan eigenlijk nauwelijks wakker en niet echt hongerig. Ik denk dat hij misschien droomt ofzo, dat doet een mens namelijk vooral in de vroeg ochtend. Speentje erin en hij slaapt weer verder en krijgt rond de normale tijd zijn eten...

Ik ben nu alleen een beetje bang dat hij er aan gewend geraakt is... Hij vertoont dit gedrag al 7 weken en hoewel hij dus makkelijk doorslaapt, word ik toch vroeg wakker gemaakt. En ik slaap niet meteen weer in... Maar gelukkig de laatste 5 nachten slaapt hij weer in 1 ruk door... Wellicht was het toch een sprongetje?? Ik hoop het van harte...

Veel succes!

Groetjes, Karin
mama van Christian (21 weken)

ja ik geef haar ook steeds de speen, maar vanf een uur of 5 moet ik elk half uur heen om speen te geven....vind ik erg vermoeiend, zeker met mijn onregelmatige diensten!!!
ik ben nu niet van plan om weer om 5 uur de fles te geven. ik hoop dat ze snel weer doorslaapt tot een uur of half 7!

liefs Wilma

ik zou t mezelf niet onnodig moeilijk maken en gewoon voeden.honger is honger toch?en na 10 minuutjes kan je weer lekker je bed in,en jasmijn ook.boas komt eigenlijk nooit meer zo vroeg,maar zou hij dat wel doen,dan zou ik hem een fles geven en terug naar bed gaan.boas krijgt de eerste fles als hij wakker is.de ene keer is dat om 7 uur,een andere keer om half 9/9 uur.
jij noemt t nachtvoeding,maar je kunt t ook zien als een vroeg ontbijt
ik geloof er niet in dat je ze er mee verwent.
groetjes kari

Terug
Bovenaan