Hoe maak ik zijn neusje schoon??

Ik ben vandaag drie weken geleden bevallen van onze lieve zoon Joey en het gaat allemaal  uitstekend, maar nu heb ik een vraagje: Joey heeft een beetje last van 'pulkjes' in zijn neusje, maar die zie ik zelf niet  echt zitten: ik hoor  het alleen als  hij tijdens  de voeding door zijn neusje ademt dat hij dan niet goed door kan  ademen. Heeft iemand tips hoe ik dit schoon maak,want het lijkt me onzin om hiervoor naar de huisarts te gaan,  toch?? En met een wattenstaafje erin gaan lijkt me ook niet zo verstandig??  

Hi meis,
Ik heb het gedaan met watten.
Nat maken en rollen met je vingers tot het een soort van puntje wordt en dan beetje spelen ermee, vond ze niet echt leuk, ik zou het inderdaad niet met wattestaafje doen.
Ik heb het weleens gedaan maar alleen als mijn partner thuis was, zodat hij haar hoofd vast kon houden, anders schiet dat ding misschien in haar hersens, lijkt me niet echt prettig.
Ik heb ook zo'n neuspompje, maar dat werkt voor geen meter.
Je kunt het er ook zelf uitzuigen, een neusgaatje dichthouden en je mond op andere zetten en eruit zuigen.
X

Hi! Bedankt voor je heldere reactie. Bij de volgende voeding zal ik het eens proberen met watjes (en anders gewoon zuigen), onze vent ligt nu nl. lekker te slapen. x

Hoi,

Dat met dat watje lukt bij mij ook goed, maar alleen als ik ze zie zitten.
Anders helpt bij mij de spray wel (otrivin baby of gewoon huismerk, het is gewoon fysiologische zoutoplossing in een spray)
Dat van dat uitzuigen vind ik echt te walgelijk voor woorden! Ik ben niet vies van mijn eigen baby maar dat gaat me toch echt iets te ver, bleeeeeeghhhhh (ook al werkt het waarschijnlijk hetbeste!)
groeten Elke

Gatver...

Je gaat de neus van je kleintje toch niet zelf leegzuigen??

Koop dan gewoon zo'n neuszuiertje bij de apotheek of de hema en doe het dan daar mee!!!

Haha moet lachen om de reactie van Claud. Overal ter wereld zuigen moeders de neusjes van hun kindjes uit. Trouwens ze ruimen ook dagen achtereen de diarree en kots van hun kinderen op als ze ziek zijn (en geloof me dat doen kinderen niet netjes op de wc in de pot hoor) en lopen de rest van de dag met ze op de arm, tot ze er zelf bij neer vallen. Volgens mij heet dat: moederschap.....
Het neuszuigertje werkt bij mij ook niet goed, gelukkig ging het bij mijn kids altijd gewoon vanzelf weg. En anders zou ik bij een verkouden kindje dat er slecht van slaapt of drinkt alles doen wat nodig is hoor.

Groetjes
Wasabi

PS een vriendin van me vertelde dat ze dat 'neuszuigen' een moeder in de bus had zien doen bij haar kind (een peuter die prima zijn neus zelf zou moeten kunnen snuiten)..... dat gaat me wel een beetje ver ennuh waar liet ze die snottebel dan ???

Alle tips die genoemd zijn werkten en werken bij onze Anne ook perfect!
Eerst ff sprayen als het echt pruttelend slijm is, ff wachten en dan met het neuszuigertje uitzuigen, je schrikt afentoe wat er uit komt!
En met de bullenbakkies idd met een puntje natte watten en anders als het gaat ook met het neuszuigertje.
Leuk vinden ze het niet maat wat moet dat moet!

Terug
Bovenaan