Hoe merkte jullie dat je zwanger was?

A

Anoniem

Guest
He meiden.
Ik ben sinds juni bezig om zwanger te worden.
Nu ben ik inmiddels over tijd. Ben al bij dag 40. 's ochtends en 's avonds ben ik misselijk, mijn buik voelt vervelend.
Heb al tig testen op zitten.
Krijg een vaag streepje. In het begin moest je hem in het licht houden. Paar dagen later zag je hem al duidelijker.
Ben vorige week naar dokterassistenten geweest. Zij zag het vage streepje ook. Haar test gaf heeeeel vaag streepje aan. Volgens haar moest streepje duidelijker zijn dus zij zei nee je bent niet zwanger. Kom volgende week maar terug als je nog niet ongi bent.
Dat ga ik dus doen. Ben namelijk nog steeds niet ongi geworden.
Zo vervelend om af te moeten wachten!!!

Mijn vraag is eigenlijk : Hoe merkte jullie dat je zwanger was? Hoe lang heeft het geduurd?

Lieve groet,
Annemiek

Jeetje, meid, wat een vervelende situatie! Ik heb altijd geleerd, streep is streep, hoe vaag ook..

Ik weet natuurlijk niet hoe regelmatig je cyclus is en hoeveel dagen je overtijd bent, maar ik had vanaf mijn NOD last van vermoeidheid, steken in mijn borsten, obstipatie, zeurende, krampende buikpijn, een vreemd, vol gevoel in de buik, huilerigheid en misselijkheid. Voor een menstruatie voel ik me nooit zo, dus had echt idee dat ik zwanger was. Helaas bleven de testen bij mij ook negatief, tot eindelijk met 10 dagen overtijd een heeeeeeeeeel vaag streepje (dag 39)... Ik durfde er niet op te vertrouwen, maar 2 dagen later werd streep duidelijker en een week later was test knalpositief.

Het HCG moet ongeveer iedere 2-3 dagen verdubbelen, dus als je een streep vindt dan moet-ie iedere 2 dagen steeds duidelijker worden. Als dit niet het geval is, dan zou het kunnen zijn dat er wel een bevruchting is geweest, maar dat er te weinig HCG wordt gemaakt, wat in principe dan eindigt in een miskraam. Het zou kunnen zijn dat je dus toch zwanger bent, maar dat het niet levensvatbaar is door te weinig HCG (en dat daarom de test ook niet positiever wordt).

Heel veel sterkte!

Groetjes, Karin
20 wkn

Hoii Mieka.

Ook ik heb inderdaad geleerd een streep is een streep!
Ik weet niet of je altijd dezelfde testen hebt gebruikt, anders misschien eens een idee om een ander merk te proberen?
Wanneer ga je weer testen? Het hormoon heeft wel even nodig om goed duidelijk te worden, dus hopen datie van de week wat sterker word

Hoe ik merkte dat ik zwanger was:
Ik was nog niet overtijd, maar had alsmaar pijnlijke tepels. Ik kreeg een week voor mijn NOD enorme buikpijn, alsof ik ongi ging worden en een dag of 2/3 voor mijn NOD ging dat weg. Ik had last van maagzuur wat ik nog nooit heb gehad, slecht slapen, opvliegers.. Ik ging er eigelijk vanuit dat ik ongi ging worden maar in mijn achterhoofd onthield ik toch wel dat het weleens raak zou kunnen zijn.
We gingen die week ook met vrienden een rondje doen met de honden toen hun met het nieuws kwamen dat ze positief hadden getest, ik kon niet eens blij voor ze zijn (deed dat wel natuurlijk), maar toen ik thuis was kon ik wel janken, opeens zooo emotioneel! We gingen toen op vrijdag ff een bakkie doen bij hun en zei had nog een clear blue test over die ik mocht hebben, had pas die zondag mijn NOD, ik dacht savonds ahh joh ik ga wel testen weet ik in iedergeval dat die negatief is, dus ik over dat staafje heen plassen, en neer gelegd op de prullenbak en niet naar gekeken, maar na 1 minuut zag ik opeens ZWANGER staan, ik vriendlief geroepen: eehh Jordy kom eens, er is iets niet goed haha!
Het was gelijk de eerste ronde raak, dus dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht maar het schijnt dus wel te kunnen!

Liefs Maaike

Hey,

Ik voelde niet echt iets aparter of anders, maar na 3 keer een cyclus van 28 dagen, durfde ik op dag 30 wel te testen, licht positief, maar ook ik heb geleerd streep is streep. 5 dagen later nog een test gedaan (zaten 2 in de verpakking) en die was dik positief dusss. Duim voor je dat je idd gewoon zwanger bent, veel succes gewenst.

Liefs ikke

Nou ik was maar 3 dagen over tijd en ik wist het ook gewoon dat ik zwanger was.
Ik heb een test gekocht en dat was positief een licht streepje. Maar ik wist ook een streep is een streep! Ik heb daarna ook geen test meer gedaan. Ik ben nl erg misselijk en vermoeid. Pijnlijke borsten die niet normaal meer echt mega groot zijn geworden...

Dus ik denk dat je best zwanger kan zijn hoor! Ik hoop het voor je!

Hoi!

Ook ik weet niet beter dan: Zelfs een vaag streepje is zwanger.
En als jij dan toch telkens een vaag streepje hebt zal je toch denken dat dat ook echt zo is!!
Ik merkte eigenlijk al vrij snel dat ik zwanger was..
Meteen na de bevruchting kreeg ik al hele vage klachten. (Al kon ik dat echt niet geloven).
Al vrij snel werd ik misselijk, en ook mijn borsten werden ongeveer 1 wk voor nod gevoeliger. (Mn tepels veranderden ook..)
Mijn vriend was ook meteen overtuigd van mijn zwangerschap.
Ik heb 3 digitale clearblue testen besteld, deze zal je al 6 dagen voor nod (?) kunnen doen.
Ik deed dat dus ook: Niet zwanger!
Vervolgens heb ik mezelf echt moeten dwingen om  te wachten tot minimaal 1 dag na nod..Resultaat: Zwanger
Het kan natuurlijk heel goed zijn dat je niet genoeg hcg in je urine hebt..Ik hoop dat ook echt voor je dat de test alsnog mega positief mag zijn!

Liefs

He Meiden.

Ik kom net van dokterassistenten. Helaas gaf haar test niks aan. :-(
Daarom heb ik nu om 12.00 uur een afspraak bij de dokter.
Hoop op bloedonderzoek.
Dat zou mooi zijn.
Dan weet ik meer.

Hoe kan het nou dat de enne test wel een vaag licht streepje geeft en de ander test niets?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hou jullie op de hoogte
Word vervolgd
Lieve groet
Annemiek

Hoi Annemiek,

Ik zou zeker op een bloedtest aandringen, daaruit kunnen ze precies afleiden hoe hoog je HCG is. Hier kunnen ze ook aan zien of je genoeg HCG blijft aanmaken.

Groetjes en sterkte!!!
Jolanda

Terug
Bovenaan