Hoe met de pot mee eten?

Hoihoi,

Marissa eet ook al een tijd gewoon met ons mee. Ik schep voor haar op in de keuken en snij het. Dan schep ik voor mezelf op en papa doet het zelf. We gaan dan gezellig aan tafel zitten en ik eet en voer Marissa om en om. Als papa dan klaar is maakt hij het af. Marissa wil nog helemaal niet zelf eten dus geven wij het haar. Ze eet wel banaan en brood uit de hand.

groetjes Linda

Hoi,

Wij eten altijd met z'n   3en aan tafel. Ik schep het eten eerst   op, zodat het kan afkoelen voor Jesse daarna gaan we eten. Jesse kan al aardig goed zelf eten, wij helpen hem om beurten zodat we warm eten, maar als het anders is vind ik dat niet erg.
Jesse krijgt ongeveer 1 potje per week, dan eten wij iets makkelijks of iets wat te pittig is. Meestal eten wij om half 6.

Gr Linda

Hallo,

Alice eet al een hele tijd met de pot mee en ook gewoon gezellig bij ons aan tafel. Ze eet alleen niet zelf.... ze stopt eigenlijk nog helemaal niks in haar mond.
Ik schep voor haar op in een kommetje en zet het ook gewoon voor haar neer en voer dit dan aan haar en ondertijd eet ik zelf ook. Als mijn man eerder klaar is met eten gaat hij verder met voeren. Alice roert de hele tijd met een vorkje in haar eten en dat vind ze heeel interessant alleen stopt ze het dus nog niet zelf in haar mond.

Wij eten trouwens smiddags al warm en ik hou haar ook echt op tot na het eten. Vind het veel te gezellig met zijn drietjes en vind het ook gewoon goed dat ze weet dat we dan echt met zijn drieen aan tafel zitten. Na het eten gaat ze dan voor haar middagslaap naar bed.

Groetjes

Hoi Marisa,

Wij doen het ook zo als de meeste hierboven hebben geschreven.
Alleen tijdens het koken heb ik meestal een jankend kind aan mijn been hangen (die roept "eten eten eten" echt waar!!!!). Die zet ik dus ff voor de tv, soms is Sesamstraat bezig en anders zet ik een dvd Bumba aan.
Als papa er is, leid hij Jennifer af, maar meestal is hij er nog niet of bezig.
Jennifer mag ook met haar handjes eten. Maar ze vindt het ook best als wij haar helpen met eten.
Als wij  bv Bloemkool eten, dan doen wij dat op de lepel, want dat met handen eten heeft niet echt veel zin....

Gewoon mee beginnen hoor, heb je hilarisch leuke momenten.. en de camera bij de hand houden....

Veel plezier.. gr. Ilone

Nog even een tip:
Koop een warm-houd-bordje voor je kindje.
Ik laat Bas zelf eten. Ondertussen eet ik mijn eigen eten op. Daarna help ik Bas met de laatste beetjes. Doordat hij zo'n bordje heeft, is zijn eten dan nog niet helemaal koud.
Bas eet heel goed zelf. Het maakt mij niet zo veel uit als hij met zijn handjes eet, maar hij moet wel eten en niet spelen. Hij heeft eigen bestek en hij doet enorm zijn best om dat netjes te gebruiken, maar meestal gaat het met zijn handjes toch sneller en makkelijker.
Toch laat ik hem soms dingen 'ontdekken'. Laatst heeft een een flink aantal erwten plat geduwd met zijn vingertje. Misschien is dat spelen, aan de andere kant weet hij nu wel dat een erwt rond is, hard van buiten en zacht van binnen.

Veel eetplezier.

Groetjes, Karin

Wij laten Eline meestal met de pot meeeten. Alleen als we iets eten wat nog niet echt voor haar geschikt is, krijgt ze wat anders.

Meestal als ik ga koken zet ik haar in de kinderstoel met wat cherrytomaatjes. Dan heeft ze alvast wat groente naar binnen. En als we gaan eten zet ik haar bord gewoon voor haar neus, en laat haar zelf wat aanrommelen. Af en toe stoppen wij er een hap in, en zelf eet ze ook. Soms met vork (dan prikken wij het eraan) maar meestal eet ze met haar handen. ach, dat vind ik ook niet zon probleem. Tegen de tijd dat ze een jaar of 15 is, en ze eet nog op deze manier, dan wel

Gisteren aten we doperwten, wortelen, gebakken aardappel en hamburger. Hahahaa, ze heeft het fenomeen doperwten schieten al goed in de gaten....

Terug
Bovenaan