hoe moet ik dit aanpakken?

Hallo meiden,

Wie o wie heeft advies.. Mijn kleine meid van 7 weken(4 kilo)  inmiddels drinkt om de 3 uur 90 cc met 3 schepjes, maar ze drinkt het zo snel gulzig op, en ze wordt snachts ook om de 3 uur wakker om te drinken, dus dat is zo'n 7 flessen. Dus ik ben haar meer gaan geven 120 cc(4 schepjes)  maar dan nog huilt ze om de 3 uur voor voeding! Wat moet ik doen ik ben wanhoop nabij, volgens de standaard regeltjes eet ze teveel.  

Ik hoop datt jullie tips voor mij hebben.

Groetjes
Sara

Wordt ze wakker omdat ze honger heeft? Misschien heeft ze wel gewoon zuigbehoefte. Vooral omdat ze zo kort na een voeding "honger" heeft. Je kan proberen de speen te geven en op die manier de tijd te rekken tussen 2 voedingen.

hoi bianca

Omdat ze zo gulzig haar flesje le eg drinkt, en ik gebruik de kleinste speentje die er maar is.   ze word   precies na 3 uur wakker omdat ze wil drinken,dus als ik haar een speentje geef en troost gaat ze nog harder huilen! alleen met een flesje is ze weer rustig, dus dan neem ik aan dat ze dan honger heeft.

grtjes
sara

hoi sara,

mijn zoontje sjors is 10 weken en weegt ook ongeveer 4 kilo.
(dysmatuurtje, voldragen maar een te laag geboortegewicht)

ook voor sjors  was het vaak erg moeilijk om de tijd tussen de voedingen door te komen en ook het slapen  was een groot probleem.
hij is heel wat tekort gekomen in de buik en hij vindt dat de schade zo snel mogelijk ingehaald moet worden.... ha ha.
wanneer meneer heeft besloten dat het tijd is voor zijn flesje, schreeuwt hij moord en brand. hij stopt pas als de fles in zijn mondje zit.
een fopspeen helpt vaak heel even om wat tijd te rekken........maar zeker niet voldoende in mijn geval. ook een kleinere speen helpt niet. het betekende alleen dat ik erg veel tijd kwijt was met voeden.

inmiddels baker ik hem 's nachts in en slaapt hij al wat langer tussen die voedingen.
ook voor zijn middagslaapje baker ik hem in waardoor hij ook wat langer slaapt.
dat betekende dat ik over kon gaan naar 6 voedingen per dag. door de goede nachtrust lijkt hij overdag ook wat rustiger te zijn geworden.
voorheen sliep hij vaak helemaal niet tussen 2 voedingen. inmiddels gelukkig wel, al zijn het vaak nog hazenslaapjes.
doordat sjors beter slaapt wordt hij gezelliger en lijkt hij meer tevreden.

maar de tijden tussen de voedingen blijven wat variabel..........
ik heb besloten daar niet zo moeilijk over te doen, ik vertrouw op mijn 'moederinstinct'
ik gebruik de voedingshoeveelheden  (160cc per kg lichaamsgewicht),en voedingstijden( 7.00, 11.00, 15.00, 19.00, 23.00 en 1 's nachts)als leidraad,
maar zoek daarin naar het beste voor mijn eigen kind. (ongeveer 200cc per kg lichaamsgewicht)
door het allemaal wat meer los te laten ben ik zelf rustiger geworden en dat werkt voor mij toch het beste.......

groetjes anita

hallo sjors,

Slaapt je kleintje snachts gewoon door van 11 uur savonds tot 7 uur? Dat is heel erg netjes dan,   ik heb vooral probleem snachts, als ze 1 uur snachts heeft gedronken dan krijst ze 3 uur later weer om een flesje, mischien gewenning ik weet het niet, wat moet ik doen, ik wil het haar afleren..

grtjes
mama van sara

Hoi Sara,

heb je al aan nutrilon forte gedacht?   Het is wat voedzamer dan gewone nutrilon en niet meer calorieeen.

Je kunt het evt ook met gewone nutilon mengen ( mn in het begin handig, wat het is iets zwaarder verteerbaar en zo voorkom je evt krampjes) . Bij ons hierlp het . ( dwz de tijd tussen de veodingen werd iets langer, en iig niet korter ( Wat eerst wel zo was).

succes
Amanda

Terug
Bovenaan