Hoe moet ik nou reageren???

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden allemaal,
Ook mij moet er wat van"t hart...
mijn schoonzusje is nu 2 maanden zwanger, en alles is hartstikke goed! Maar bv gisteren was mijn broertje jarig en hun waren er ook, dan is er werkelijk niks meer positief bij haar, Ze hangt op de bank, als we vragen moet je koffie dan zegt ze smaakt me niet, er kan geen lachje af, ze is constand aan het woord, Gisteren was ik misselijk, ik ben vreselijk moe, toen kreeg ik kramp...dat lust ik niet meer, enzenz..
en natuurlijk kan je al die klachten hebben, dat is logisch, maar ik kan mij er zo kwaad om maken! Wij verlangen zo naar een kindje! en dan denk ik, ik wil zo dolgraag met je ruilen! en dat zeg ik dan ook tegen haar, niet boos, maar gewoon hoe ik het schrijf...en dan zegt ze, jij kan er niet over mee praten!

nou vraag ik jullie, hoe moet ik hier nu op reageren? is het omdat ze zwanger is, dat ze zo doet?? ik weet het niet,   wie helpt me, Ik word echt verdrietig van zulke reacties!  
Liefs Em  

Hoi Emmie,

Ik weet wel een beetje wat jij bedoelt hoor. Mijn vriend en ik zijn officieel al vanaf november 2002 bezig (maar toen hadden we zoiets van we zien het wel, toen er ineens al ruim 1.5 jaar voorbij was, toen zijn we naar  de huisarts geweest en lopen wij in het ziekenhuis)  en wij hebben ook nog geen kindje, ben wel zwanger geweest  maar dat is helaas met 7 weken fout gegaan. Mijn zus daarin tegen heeft een zoontje van 2.5 en is zwanger van de tweede, ook zij doet zo nu en dan  'raar' tegen mij met haar opmerkingen. Ook  zo van daar kan  jij toch niet over mee praten want jij hebt nog geen kinderen, of ik mag niet oppassen want ik heb geen kinderen ..... dat soort dingen ...
Ook ik weet niet echt goed hoe ik hier mee om moet gaan maar nu zeg ik het wel gewoon dat ik het een rot opmerking vind maar dan weet ze het toch altijd weer zo te draaien dat ik me rot ga voelen over dat ik wat gezegt heb.

Nu is haar tweede kindje een meisje en toen ze dat vertelde zij ze: 'pa  en ma krijgen nu alles wat ze ook maar kunnen krijgen, ze hebben al een kleinzoon en krijgen er nu ook een kleindochter bij!' Zo steek die maar in je zak dacht ik .... hoe kanje dat zeggen .... maar goed ik probeer er nu een beetje afstand van te nemen  want  ik wordt er alleen maar verdrietiger door en ga me steeds beroerder voelen.

Misschien zijn het ook wel de hormonen van ze, doordat ze zwanger zijn ... ik weet het niet ... maar ik denk dat iedereen hier wel een beetje voelt wat jij bedoeld.

Liefs Belinda

www.kleinevanos.web-log.nl      

Lieve Emmie,

Gadver dat vindt ik altijd zo erg. Ik denk dat je   moet proberen het maar
langs je heen te laten gaan. Sommige mensen denken gewoon niet na.
Maar ik kan me heel goed voorstellen hoe vervelend het is zeker als je al een tijdje bezig bent.
Nou jouw tijd komt nog wel en dan kun je laten zien hoe het ook kan!!
Is niet te hopen dat je   9 maanden kotsmisselijk bent. haha

xxx

Lieve meiden,
Bedankt voor jullie reakties, ik moet inderdaad maar de humor er van in zien! Ha stel je voor! 9 maanden misselijk!!! dat is niet mis(selijk)! maar toch geloof ik dat ik het er voor over had!
Maar als je er net as ik gisteren er even middenin zit, en iedereen begint dan, ja, ik had dat met keesje, en ik zus met marietje, en ik zo met klaas,enz...en je zit er dan tussen,nou dan voel je je eigen echt vet beroerd!!! Ik had echt een dip toen ik thuis kwam! gelukkig snapt me man wel wat er is, maar een man blijft een man, die van mij zegt tenminste gewoon, laat ze in de shit zakken met r bende!! daar heb je veel aan! haha! Tis wel een schat hoor! daar niet van!
maar goed, overmorgen heb ik mijn nod! zit nu al te zweten!! gegroet weer met zen allen! heerlijk om zo ff te "praten"! lucht me wel altijd ff op!

Bedankt he!!

Lieve Belinda!
Wat kunnen mensen eigenlijk iemand kwetsen he! je zou ze toch! wat een vuile rotstreek! eigenlijk moet je dan meteen iets terug zeggen, maar dat bedenk ik pas als de gelegenheid weg is, Laat je niet kennen hoor! eens zullen jouw ouders met alle blijdschap jullie kindje verwelkomen! daar kan geen mens tegenop!! Volle moed houden he!! Ik voor je!!! vveel liefs! Emmie

Hoi Emmie,

Ik vind het echt heel erg dat mensen opmerkingen maken zoals: jij kunt het niet weten!
Hoe halen ze zoiets in hun hoofd, ze weten toch dat het bij jullie helaas niet zo makkelijk gaat.

Wel vind ik dat je op moet passen om niet te snel iemand te veroordelen die "klaagt"
Ikzelf ben 9 maanden heel erg misselijk geweest. Met 20 weken moest ik halve dagen gaan werken. Met 28 weken stoppen omdat de kleine was ingedaald, en met 31 weken moest ik 6 weken bedrust houden omdat de baarmoedermond aan het verweken was.
Toen de kleine er eenmaal was waren alle klachten weg en ik voelde me kiplekker.

Sommige mensen voelen zicht echt niet lekker. Hoe misselijker je bent hoe meer hormonen je hebt, en daar verzet je lichaam zich tegen. Misschien zorgen die hormonen ook wel voor bepaalde, minder fijne reactie.

Syl

Hey Emmie..

Ik was van de derde ook vier maanden errug misselijk maar heb daarbij nooit mijn humeur en respect voor een ander verloren. Vind het eerlijk gezegd ook wel misplaatst om tegen iemand te zeggen dat ze er niet over mee kan praten..
Ik heb zelf een vriendin die 14 weken zwanger is.. en ze doet niks anders dan klagen, klagen en nog eens klagen.. en ruzie maken met der vriend.. en dan ook nog zeggen van "mjah er is nu een kind onderweg en er is geen weg meer terug" Je mag best weten dat ik mij daar heel boos om heb gemaakt en daar heel verdrietig over was.. Wij willen het zo graag en hun zijn ongewild zwanger geraakt en maken de hele dag ruzie om vanalles en nog wat..

Mjah.. ik heb mezelf en mun vriend beloofd me er niet zo druk om te maken.. heeft toch geen zin.. Onze tijd komt ook nog wel

liefs Bats

Ha Bats,
Dat bedoel ik ook! ik weet wel dat je veel klachten er van hebt! en dat mag je natuurlijk ook best zeggen, maar laat het dan niet de boventoon voeren! Laat ook eens zien dat je er blij mee bent! maar daar hoor ik haar niet over! en als ik met haar probeer te praten, dan zegt ze, wat weet jij er nou van?? Nou had ze tegen mijn moeder gezegd gisteren, dat ik hun dat kindje niet gunde! je mag best weten dat ik toen echt ff heb zitten janken! Ze belde mij gelijk op toen de test positief was! en ik was echt zo blij voor haar! tuurlijk krijg je wel ff een steekje, had ik maar..... maar dat heeft ze absoluut niet aan mij gemerkt! heb de zelfde dag een klein luierhemdje maatje 56(schattig) voor dr gekocht, heb gebeld toen ze naar de dokter is geweest, toen ze naar de verloskundige moest, enz..en dan krijg je dit verwijt! nou heb ik dat echt wel ff gehad! maar goed, ik zal er inderdaad maar een beetje afstand van nemen, ik denk dat  dat het beste is! nou sorry, maar ik moest het wel ff kwijt! bedankt he! Liefs Emmie

Terug
Bovenaan