Hoe moet ik nou reageren???

Ik heb ook een klagende schoonzus. Te pas en te onpas moest ze vertellen hoe zwaar ze het heeft. Zelfs aan de telefoon kon er geen vrolijkheid geen opgewekte opmerking vanaf. Ik had dan ook er veel moeite om haar keer op keer te bellen toen het bij mij mis was gegaan (ben eind april bevallen na 18 weken zwangerschap). Tegen de tijd dat zij moest bevallen en het weer een keizersnede dreigde te worden, was dat volgens mijn broer wel zo vreselijk want dit, want dat. Ik heb toen gezegd, wat is belangrijker een gezond kind erbij of even het ongemak van een keizersnede. Heb me echt in moeten houden.

Maar weet je, iedereen voelt toch alleen zijn eigen leed, pijn, verdriet het ergst. Het is datgene wat je voelt en de emoties van een ander voel je niet. En heel veel mensen missen helaas dat empatische vermogen om je in te leven in wat een ander meemaakt. Aan de andere kant realiseer ik me ook dat mijn verdriet niets met een ander te maken heeft. Dus of het nou goed of fout gaat bij mij heeft niets te maken met haar geklaag.

Dus misschien moeten we maar gewoon wat meer begrip voor elkaar hebben. Maar het blijft moeilijk, want het zijn natuurlijk wel emoties, die je niet zomaar uit zet.

Sterkte meid

Miep

Hoi Miep,
Kon je je gevoelens maar weg duwen, dan zou ik dat echt direct doen!   Ook ik heb tegen mijn schoonzus gezegd wat is er nu belangerijker?? Ik wil dolgraag met je ruilen!! Ik kan ook tegen haar zeggen,  wat weet jij er nu van wat het is, het gevoel van teleurstelling, vvan verdriet, van onmacht dat je toch weer ongi geworden bent??? zij was gelijk zwanger!   maar dat doe je niet uit de ovverweging dat je iemand kwetsen kan! maar nu betwijfel ik wel eens of dat goed is?
Het zal altijd wat blijven, denk ik, bedankt voor je reactie!
Liefs Em

Jij hebt je best gedaan meis.. en zij moet gewoon beter oppassen wat ze zegt.. ze moet zich ook es kunnen inleven in jou.. en begrip tonen dat het moeilijk voor je is dat jij nog niet zwanger bent..
Gelukkig kunnen wij van onszelf zeggen dat we niet egoïstisch zijn en het beste met een ander voor hebben.. Ik hou de eer lekker aan mezelf en laat ze lekker zeuren en klagen..
Onze tijd komt ook nog toch? En dan gaan we zelf genieten!

liefs Bats

lieve allemaal,
Wat kunnen mensen toch bot zijn he. Het is gewoon zielig als ze zo reageren. Maar bedenk dat je tenminste zelf niet zo bent en als je jezelf blijft en er niet te veel op ingaat heb je ze het meeste.

groetjes,
Danielle

Lieve meiden! Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik zal jullie goeie raad maar opvolgen, en inderdaad, als ik mezelf in de spiegel nog maar aan kan kijken! Stel als je dat nou s niet meer kan, dan wordt het wel lastig om je eigen op te maken!!! ha ha!
Veel liefs Emmie

Terug
Bovenaan