Hoe moet ik reageren als ik het niet wil

Nu krijg je mensen die vragen of ze aan je buik mogen voelen.. Dan vind ik nog wie.. en ik beslis zelf.. maar nu komt mijn schoon vader dat hij hoorde van mijn vriend dat de baby schop en of hij als hij schopt mag voelen.. Ik heb der geen goed gevoel bij.. maar mijn vriend kan er niet zo goed tegen als ik zeg dat ik het niet wil komt er natuurlijk ook wat geiritteerd uit. Ik wil het gewoon voor ons 2 houden Help..

Moeilijk hoor Sjuulke. Ik zou gewoon zeggen dat het nog moeilijk te voelen is en dat de baby zich voornamelijk 's nachts beweegt omdat jij dan rustig bent. Succes meid.

oh, een heel herkenbaar verhaal

Sjuulke, het is jouw buik, JOUW LIJF en jij bent degene die beslist wie er aan jou mag komen. Niemand heeft het recht zomaar aan jou te zitten, ook niet als je zwanger bent. Ik hoop dat jouw schoonvader het begrijpt als je zegt dat je het niet prettig vind, dat het jouw buik is. Ik weet niet of je iets aan mijn verhaal hebt, maar laat het niet gebeuren als je het niet wilt. Succes!

hey
moeilijk hoor! maar je hoeft toch niks te zeggen als je daar bent en de baby schopt en als hij het vraagt zeg je gewoon sorry elke keer als ik hier ben is hij zo rustig misschien moet ik hier vaker komen en maak je er gewoon een grapje van.. zo kwets je ook niemand toch!
Vindt het trouwens wel zo beleefd van je schoonvader dat hij het eerst nog aan je vraagt want hoeveel mensen en ook vreemden er nog ongevraagd aan je buik zitten verbaasd me nog steeds.
Ik heb het truitje van de supermom collectie met do no touch er in het groot op is ook duidelijk genoieg hoor voor veel mensen hahahha
succes

Gewoon eerlijk zeggen. Jouw lijf, jouw buik. Niet omdat je zwanger bent mag iedereen daar zomaar aan zitten.
Ik zou er ook niet aan moeten denken. Mijn antwoord zou gewoon duidelijk nee zijn.
Leer voor jezelf opkomen. Als de baby straks geboren is dan wil ook iedereen aan de baby zitten, ook wildvreemden! En ook dan moet je nee kunnen zeggen.

Het valt mij ook op dat veel mensen gewoon aan mijn buik zitten, dit zijn dan wel bekende maar ze zeggen dan meestal mag wel ff voelen toch?
Nou heb ik er geen vervelend gevoel bij maar het viel me wel op, kan me het voorstellen dat iemand het niet opprijsstelt...

Het valt me hier ook op dat, gelukkig bekenden, zo ineens aan mijn buik gaan zitten voelen. Nu zijn het gelukkig bekenden maar ik vind het toch een beetje apart allemaal, en heb dat ook gewoon gezegd dat ik graag heb dat ze dat eerst even vragen.
Vreemden zou ik dan ook echt niet aan mijn lijf laten zitten. Dat je als vrouw zwanger bent betekent niet dat iedereen dan zomaar aan jou (en straks aan je kindje) mag zitten, en het is geen schande om dat te zeggen hoor.

Ik zou zowieso vragen of ze nog even willen wachten, met 7 maanden kunnen ze het veel beter voelen en dan hoeven ze hun handen niet meer zo laag op je buik te leggen. Dat is al heel wat anders. Nu ligt dat kindje nog zo laag ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat ze daar zitten met hun handen.

Terug
Bovenaan