hoe nieuwe kleertjes wassen?

Kleertjes die nieuw uit de winkel komen, zou ik wel wassen hoor. Daar zit soms nog aardig wat chemische troep op uit de fabriek. Maar als je 2 zakken vol tweedehands kleertjes krijgt en je hebt echt geen zin om die allemaal te wassen, dan doe je 't lekker niet. Als je kindje ergens last van heeft, kun je 't alsnog in de machine gooien toch? Strijken de eerste tijd heeft ook een functie voor de hygiene, dus niet alleen omdat 't dan misschien mooier is. Maar dat is ook een afweging die je zelf moet maken, te steriel is naar mijn mening ook niet goed voor je kindje. Ik vond het trouwens gewoon leuk om al die mini-kleertjes te strijken.

Liefs,
Annick

Ik zou de kleertjes wel lekker wassen; dan zijn de middeltjes van tijdens de fabrikage eruit en zit er tenminste jullie eigen luchtje aan. Strijken kan, maar ik zou dat niet doen bij de luiers omdat die dan minder vocht opnemen. De hydrofiel luiers gebruik je namelijk als handdoek en die drogen slechter als je ze gestreken hebt.

Nog een reden om wel te wassen; NESTELDRANG!! (haha)

succes met de klus.
greet

Ondanks dat er al vele zijn die hebben gereageerd, wil ik toch ook nog ff reageren.
Ik ben zelf zwanger (39+1)  van de eerste en heb toch alles eerst gewassen.
Ik heb me toch gewoon aan het wasvoorschrift in het label gehouden( de temp).
Verder heb ik alles met neutral gewassen en zonder wasverzachter.
Enne... niets in de droger gedaan.

Als we tweede handskleetjes zouden krijgen zou ik alles wassen waar ik zeker van ben dat ik ze ook zou gebruiken, enne... je hoeft toch ook niet meteen alles te wassen(2 hands)?
Maar met nieuwe kleertjes heb je idd nog de fabriekslucht en chemische zooi die er evt in kan zitten.
Maar iedereen doet het toch op zn eigen manier denk ik.
Suc6!

Groetjes AW

Terug
Bovenaan