hoe noem je het bij een meisje?

bij meisje noemen we het een muisje jongen plasser of piepie

Hallo,

Ik heb twee meiden de oudste is bijna 18 maanden en de andere is van 27 sept. Bij de oudste noem ik het haar spleetje maar ik had ook een beetje het zelfde probleem. We hebben thuis twee poezen dus dat lijkt mij wel verwarrend als ik haar vagina ook poes zou noemen, plassertje vind ik eigenlijk iets voor een jongen en vagina vind ik veel te volwassen dus werd het spleetje.
Ik weet bij iemand waar het egeltje werd genoemd omdat die van mama met schaamhaar op een egel leek. Soms ontstaan de woorden ervoor vanzelf als ze eenmaal beginnen te praten.

Groet van Martiene

Bij mij is het of plasser of spleetje bij een meisje. Bij een jongen gewoon piemel. Ik vind zelf dat je een zo normaal mogelijk woord ervoor moet gebruiken, zodat andere mensen ook begrijpen wat ze bedoelen..( niet dat mijn kinderen het er constant over hebben hoor.)  Dus niet bloempje of zoiets. Daarnaast  associeer  ik poesje of pruimpje idd al als iets seksueels.

Het is mij weleens gebeurd dat mijn zoontje zei tegen de kassiere; Mijn moeder heeft een plassertje. (vond  ie waarschijnlijk leuk om met  de kassiere te delen)  Dat op zich was al genant genoeg, maar ik was toen zo blij dat wij hem niet het woord "poesje of pruimpje " hebben geleerd...

Ik ken ook mensen die het gewoon over kutje hebben... Dat vind ik nou persoonlijk niet klinken uit de mond van een vijf jarige...

Mijn moeder noemde het vroeger tummy en ik noem het een muts... voor en jongen is het gewoon een piemel

haha geinig al die benamingen!!
bij ons thuis werd het altijd een plassertje genoemd bij een meisje en een piepie bij een jongen, zo doe ik het dus ook bij mijn dochters. als ze oud genoeg zijn leren ze wel andere benamingen op school of van de ouders natuurlijk.
gr memfanilsa

Terug
Bovenaan