Hoe nu verder...

Volgens mij heb ik net wat verkeerd gedaan. Nog maar eens proberen, en ik hoop dat iemand dat andere kan weg halen ??

Hoe ga ik dit het beste vertellen..
Ik begin maar gewoon en zie wel waar ik eindig.
Ik was 25 weken zwanger toen ik hoorde en zag dat het hartje van mijn zoontje niet meer klopte. Ik was net een dag opgenomen in het ziekenhuis, vanwege mijn veel te hoge bloeddruk.
Ik werd naar huis gestuurd, en moest dinsdag terug komen, en zou ingeleid worden. Na 27 uur ben ik op woensdagmorgen bevallen. Hij was zo mooi, zo klein en zo perfect. Het is allemaal zo oneerlijk. Maar ik heb zoveel vragen. Geen medische, dus daarom stel ik ze hier..

Hoe vonden jullie het om gewoon te bevallen ?
(Ik vond het zo gemeen).
Hebben jullie ook zoveel pijn gehad ?(ik wel ondanks ruggeprik en 2 beenprikken).
Willen jullie het weer proberen, en hoe sta je tegenover de reacties van anderen ?
(ik ben namelijk niet meer aan de pil begonnen, en ben dus eigenlijk alweer bewust bezig. Ben alleen bang dat mensen gaan kletsen dat ik Mike al vergeten ben, wat echt niet zo is).
Hoe gaan jullie met de gevoelens van angst om ??

Ik heb al een gezonde zoon van 9, en ben zelf 27. Het ziekenhuis vind het vreemd dat ik dit in de tweede zwangerschap heb gekregen. De placenta is namelijk niet meegegroeid. Maar zou het echt niet zo vaak voorkomen ?

Groetjes Brianna

Ik heb vandaag Mike bij het crematorium opgehaald, het is zo gemeen dat hij in een potje mee naar huis moet. Het doet zoveel pijn. Hoe hebben jullie dat gedaan, ik bedoel begraven, uitstrooien enz...

beste brianna
wat verschrikkelijk wat je allemaal hebt meegemaakt ik kan je geen antw geven op jou vregen aangezien mijn zwagnerschappen met 12 a13 weken fout gingen maar bij deze wil ik je veel sterkte wensen en niets van anderen aaantrekken en je eigen dingen doen want uiteindelijk wil je toch niets liever dan een heerlijk meisje of ventje erbij en mike zul je echt noooooit meer vergeten
groetjes marrieke

Hoi Brianna,
Ik was bijna 20 weken zwanger van ons eerste kindje toen de vk geen harttonen hoord en me doorstuurde naar het ziekenhuis waar m'n ergste nachtmerrie dus werkelijkheid werd; er was geen hartactiviteit, ons kindje leefde niet meer. Onze wereld stortte in, ik was al zover en was zo onbezorgd geweest de hele zwangerschap. Ik voelde me super tijdens m'n zwangerschap en kon me gewoon niet voorstellen dat dit het einde van m'n zwangerschap en droom betekende.

De dag erna moest ik naar het ziekenhuis en keek de gyneacologe nog een keer op de echo (zelfs toen had ik nog hoop!). Ons kindje bleek veel te klein voor het aantal weken. Ze hebben toen getwijfeld of het een curretage of bevalling werd en uiteindelijk is besloten tot een bevalling. Goed wat er dan allemaal met je gebeurt weet je zelf.

De bevalling zelf was erg heftig, toch werd ik heel rustig toen ik m'n kindje zag en vond ik het wel speciaal.
Wij hebben er voor gekozen om ons kindje via het ziekenhuis, individueel te laten cremeren; de as is later uitgestrooid bij het crematorium en we zijn er ook geweest en hebben een zonnebloem neergelegd.

Inmiddels ben ik 7 weken zwanger en heb gisteren het hartje van de baby gezien en gehoord. Aan de ene kant ben ik nu heel opgelucht omdat ik alweer zwanger ben, aan de andere kant ben ik toch nog niet klaar met m'n vorige zwangerschap; ik was 8 november uitgeteld en zou na vandaag met zwangerschapsverlof gaan.
Je gevoel is dus heel dubbel.

Maar wat er ook gebeurt: vergeten doe je het nooit. Wat ik heel belangrijk vind is dat je je eigen gevoel moet volgen; alleen de mensen die het zelf hebben meegemaakt kunnen hier over meepraten en anderen bedoelen het wel goed maar slaan ook soms de plank hopeloos mis met hun goed bedoelde raad en praatje.

Ik hoop dat ik je een klein beetje een hart onder de riem heb kunnen steken en ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. En vooral... volg je hart!!

Liefs
Shanna

Hoi Marrieke,
Bedankt voor je lieve woorden, doet me goed om te lezen. En ondanks dat je pas 13 weken was, doet het toch zeer. En daarom jij ook veel sterkte...

En Shanna,
jij natuurlijk ook bedankt.
En dat je al zo snel zwanger bent, het lijkt me heel erg moeilijk maar aan de andere kant, ook heel erg fijn.
Ik heb straks een test gedaan, omdat ik weer misselijk, moe enzo was. Maar de test viel negatief uit.

Ik weet ook precies wat je bedoeld, als je zegt dat je het heel speciaal vond om je kindje te zien.
Ik was eerst bang, je weet niet wat je te wachten staat. Maar inderdaad het is zo speciaal. Zo mooi, hij is toch van jezelf..
Heb jij het kindje ook een naam gegeven, en foto's gemaakt ??

Veel sterkte meis met het verlies, en heel veel geluk en succes met je zwangerschap.

groetjes Brianna

Hallo dames,

Ik was net 21 weken zwanger toen mijn kindje geboren werd. Ik had een hele fijne zwangerschap zonder sympthomen. Ik kreeg opeens rugweeen. Eerst wist ik niet wat me overkwam. Was mijn allereerste zwangerschap en wist niet wat ik moest verwachten. Met de ambulane naar het ziekenhuis gebracht en onderweg was mijn vruchtwater gebroken. Toen wist ik dat het echt overwas. Aangekomen in het ziekenhuis was onze zoon geboren. Het gevoel dieje dan hebt is dubbel. Mijn kind leefde nog. Hij leefde voor 6 uur. Ik kon nog hem zien bewegen en gapen. Dat is onbetaalbaar. Wij hebben besloten om hem te begraven.

Nu zijn we een half jaar verder en had niet verwacht dat ik het een plek kon geven. Toch is het ons gelukt. En nu willen wij proberen om weer zwanger te raken.

Praat over je verdriet of schrijf het van je af. Zoek een manier om het te kunnen verwerken. Als je dat doet merk je dat je je beter zal voelen.

Sterkte

Anoniem72

Hoi Brianne,
De naam 'Wibi' was eigenlijk als grapje van mij ontstaan, ik had het altijd over Wibi; uiteindelijk is het voor ons toch Wibi gebleven en dat paste bij hem hij was zo klein. Het ziekenhuis heeft allerhand foto's gemaakt. Die heb ik een aantal weken later toen ik helemaal alleen was nog 1x bekeken en toen heb ik ze opgeborgen, verder heeft helemaal niemand ze gezien en dat wil ik ook niet. Dat 2-slachtige gevoel blijft inderdaad ik ben positief over deze zwangerschap, maar Wibi zit toch vooral nu heel erg in m'n hoofd. Het stelt me wel gerust dat ik nu elke 2 weken voor een echo naar het ziekenhuis kan en ik heb me ook voorgenomen als ik 't even niet vertrouw dan bel ik ook meteen. Ik hoop dat ik over enkele maanden wat rustiger wordt.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe en succes bij een volgende zwangerschap.

Shanna

Hallo Allemaal,

8 oktober jl ben ik bevallen van onze zoon. (ook Mike genoemd) Hij was toen al overleden. De weken ervoor ging alles nog perfect. 3d echo laten maken. 2 weken ervoor en 1 week ervoor naar de verloskundige geweest. Hartje gehoord, de hele zwangerschap leek voorspoedig te gaan. 2 dagen nadat we bij de verloskundige waren geweest voelde ik me vreemd en voelde de onze zoon niet bewegen. Het was toen vrijdag en omdat dat voor het weekend was gingen we toch voor de zekerheid naar de verloskundige om het hartje te horen. Eenmaal daar aangekomen was het hartje niet te horen. Dat moment vergeet ik nooit meer. Je gaat door de grond... Met spoed echo laten maken in ziekenhuis. Daar bleek dat hij niet meer leefde. Op 8 oktober bevallen. Mike zag er lief en mooi uit. Ik mis hem nu ontzettend. Voel me leeg, verdrietig en nutteloos. Ik hoor nu voor een baby te zorgen.... Oorzaak is momenteel nog niet bekend. Mischien komen we er nooit achter. Volgende week naar het ziekenhuis voor uitslagen en gesprekken.

Ik voel me nu zo leeg. Zoals Esther zegt, ik hoor nu voor een baby te zorgen. Mijn Mike zou nu nog niet geboren zijn. Maar ik hoor nu de schopjes van hem te voelen. Ook de donkere dagen vallen me heel erg zwaar. Overal speelgoed voor sinterklaas, en ik hoef niets te kopen, terwijl Mike er gewoon bij hoorde te zijn. Tuuk heb ik nog een andere zoon, maar die geloofd niet meer. Volgens mij schrijf ik heel warrig nu, maar zo voel ik me ook. Warrig en vooral leeg. Ik denk de hele dag aan hem, alles wat ik zie of hoor leid allemaal naar hem. Ga naar de film Bad Boys (daar heet Will Smith, Mike)ga naar de stad (zie overal kinderwagens, blijf thuis (komt er reclame op t.v en in de brievenbus)ga naar de kermis (draaimolens, kinderen, kinderwagens). Ik weet het het leven gaat door. Maar het valt niet mee...

Pff hoe kom ik hier overheen...

Terug
Bovenaan