Hoe om te gaan met ongeduld.. Luisterend oor gezocht

<p>Hallo allemaal :)</p><p>Nieuw op het forum en nieuw in de wereld van baby's maken...</p><p>Mijn man en ik hebben al een paar maanden een kinderwens, maar pas onlangs mijn spiraaltje laten verwijderen. Nu kom ik er in de praktijk achter dat mijn kinderwens zoveel groter al is dan gedacht, dat ik nauwelijks nog geduld heb met alles wat met zwanger worden te maken heeft... Ovulatietesten, googlen, rekenen, uittellen, app bijhouden, forums lezen.. Pinterest is mijn vaste adres als ik me even 5 minuten verveel.</p><p>Nu heb ik me dus in mijn hoofd gehaald dat ik na onze onbeschermde vrijpartij van 27 november en het feit dat ik donderdag ongesteld had moeten worden, morgen best wel eens een test kan doen. Maar ik ben zo bang voor een negatieve test! 1 stem in mij zegt dat ik me niet zo moet aanstellen en gewoon m'n cyclus moet afwachten (omdat ie kan wisselen na verwijderen spiraal) en een ander stemmetje zegt dat ik niks zeker weet tot ik een test in mijn handen heb gehad, want hij kan ook positief zijn.</p><p>Is er iemand hier die een zinnig woord kan schrijven over mijn ongeduld? En over of ik moet testen of niet?</p><p>Thanks alvast!</p>
 
Hi leia
Ik herken dit alles zo Goed ! Ook zo ongeduldigg met alles geweest maar dit werkt zo Averechts ! Voor mij dan toch... veel maar Veel teveel mee bezig gelijk je zegt 5min verveling direct dingen opzoeken leze bekijken maar dit zorgde ervoor dat mijn lichaam gekke dingen ging doen en dus ook ging zorgen dat ik kwaaltjes ging voele of zien opmerken wat er eigelijk niet waren. Hoofdpijn buikpijn of zin in ander eten ik linkte alles aan het misschien zwanger zijn. Nu dit dan toch langzaam aan van me af kunne zetten en ik voel me hierdoor beter en rustiger. Het werkte natuurlijk ook erg op ons relatie rap kleine discussies slechte dagen maar ook dit is allemaal beter ! Nu is het gewoon ook verrassing voor wanneer het zal zijn. Khou gewoon mijn appje af en toe in de gaten voor wel de goede periode te weten. Heel veel succes en je bent zeker niet de enige ! Het komt wanneer je lichaam zegt dat je er klaar voor bent ! Veel success ♡
 
He Sanie!
Bedankt voor je berichtje, heb ook weinig spar-materiaal om me heen omdat ik mensen niet wil vertellen dat we aan het proberen zijn. Alleen mijn beste vriendin weet het, maar die heeft zelf geen kinder wens dus die kan zich er totaal niks bij voorstellen. Ik probeer hier op t forum af en toe mn ei kwijt te kunnen en idd maar proberen andere dingen te zoeken om me mee af te leiden. Gelukkig werk k gewoon fulltime dus heb ik op werkdagen weinig tijd voor bijzaken. Eigenlijk hoop ik gewoon dat ik volgende week alsnog ongesteld wordt, dan gaat alles weer op 0 en kan ik al die rare ideeën uit mn hoofd zetten.
Hoe gaat het bij jullie? Doe je nog speciale dingen in de voorbereiding op een mogelijke zwangerschap?
 
Hahaha! Ik mag niet lachen maar lees ik hier mezelf?!
Ik ben vorig jaar december gestopt met de pil en toen had ik ook elke maand alle kwaaltjes, mijn cyclus was wel meteen geregeld en we gebruikten ook ovulatietesten, waarom niet als het bestaat dachten wij. Ook ik zocht alles op internet en als iemand een zwangerschap aankondigde dacht ik ja jij wel... pfff!
Ik heb uiteindelijk 2x een cyclus negatief getest en had daardoor wel rust! De 3e keer was het raak, dat voelde ik ook echt aan alles ?
Ik denk dus wel dat het normaal is haha, heel veel succes en geluk gewenst!
 
Hahaha Murn! Nu lach ik om jou! Zelfspot is heeeeel belangrijk in dit leven. Maar je bent nu dus zwanger/net bevallen?? (excuse me if i'm wrong)
Ik geloof dat ik hier ook een beetje naar op zoek was. De humor er achter zie ik ook wel hoor haha maar fijn te weten dat ik niet de enige ben. Nog anderen die hun hiilarische 'eerste maanden gedachtes' willen delen?
 
Hier proberen we het ook sinds 2 maanden. Alhoewel we er ons de eerste maand nog niet heel erg mee bezig hielden.
Ik merk aan mezelf dat ik de 2 weken na mijn vermoedelijke eisprong ineens erg obesessief wordt met dingen opzoeken over zwangerschap. Word in die periode ook echt gek van mezelf.
Had deze keer na mijn eisprong ook heel veel symptomen. Wist bijna zeker dat ik zwanger was. Verschillende mensen vroegen zelfs aan me of ik niet zwanger was, terwijl zij niet eens weten dat we het aan het proberen zijn.
Ben nu sinds gister ongesteld. Erg jammer natuurlijk maar nu denk ik ook wel weer: oke ik weet nu in ieder geval dat het niet is gelukt. straks kunnen we het eindelijk weer opnieuw proberen.
Iemand in mijn nabije omgeving is van de week ook bevallen en dat versterkt mijn kinderwens nog meer
 
 
 
Hallo dames! 
Hier al zo’n 10 jaar een kinderwens, maar het heeft even geduurd voor we er ook echt klaar voor waren. (En al mijn vriendinnen en kennissen me voor waren?) Inmiddels 6 jaar samen, groot huis, financieel stabiel en in augustus gestopt met de pil. Dat was voor mij dan ook het startsein om er vol voor te gaan hahaha. Ook alles gedaan en er 24/7 mee bezig om maar a.s.a.p zwanger te zijn, liever gister dan vandaag. 
Maaar.. zo werkt het dus gewoon niet. Inmiddels gekalmeerd, kijk misschien 1x per dag op het forum, maar vergeet het ook wel eens een dag of meer. Ovulatietesten de deur uit, en alleen voor mijn eisprong houd ik de app bij zodat ik weet of we goed zitten. Verder heb ik het redelijk los kunnen laten en dat voelt echt heel fijn.
heb deze maand sinds 3dpo een opgeblazen buik dus er spookt wel iets door mijn hoofd, mja nog 7 dagen voor ik test! 
Wanneer is jullie NOD?
groetjes x
 
Hee ladies!
Bedankt voor jullie reacties.
@Iris, toevallig dat mensen inderdaad er naar vragen, terwijl je niet op de hoogte zijn. Lijkt me idd balen als je dan toch ongesteld bent geworden. Wel knap dat je je over die obsessie heen kan zetten, ik ben nog een beetje met dat proces bezig. Doe je wel ovulatietesten enzo of laat je het aan het lot over? Ik heb die bevestiging dat het niet zo is ook idd wel nodig om het los te laten, dus ik heb vanmorgen 4dagen na mn NOD toch maar een test gedaan, maar negatief. Kon ook bijna niet anders want ik heb nog amper fatsoenlijke menstruatie gehad sinds mn spiraaltje er uit is. Geduld geduld geduld...En de baby's en zwangeren in de omgeving maken het ook niet makkelijker nee.
 
@Minty. Heel herkenbaar. Ik heb nu ook wel spijt dat k mn spiraaltje niet eerder er uit heb gehaald om mn lijf wat tijd te geven...
Ik duim voor je over een weekje!! Spannend hoor. welke app gebruik je om je eisprong bij te houden?
Zoals hierboven geschreven zou ik dus afgelopen donderdag mijn NOD hebben maar vanmorgen negatief getest. Geeft me wel soort van rust ofzo. Ook al weet ik ook dat het nog te vroeg kan zijn.. (aaaaah ik maak mezelf ook gewoon gek). Als ik over een week nog niet ongesteld ben geweest doe ik er gewoon weer een. Denk ik... Wat denken jullie??

Ik blijf toch wel ovulatietesten doen denk ik ook om mijn cyclus een beetje in beeld te krijgen. Ik blijf het moeilijk vinden, het loslaten en gewoon afwachten. Ik hou wel van een beetje structuur in mijn leven en heb dit daarom graag onder controle, maar daar denkt mijn lijf anders over geloof ik... -.-'
 
 
Terug
Bovenaan