Hoe om te gaan met ongeduld.. Luisterend oor gezocht

Heyy leia
Ik herken het  hoor . Ik maakte mezelf  ook helemaal  gek en het kon niet snel genoeg gaan.
Normaal  vliegen de dagen voorbij  en denk je pff alweer ongesteld  en zodra je een kinderwens hebt gaan die dagen zo langzaam en kruipt je cyclus voorbij.
Je lichaam kan je goed voor de gek houden en bij elk symptoom denk je jaaa zou het ??
Ik had een lange cyclus wat verschilde van 32 tot 38 dagen.  en kon er geen  pijl  aan vast knopen . Ben naar ronde 3 aan ovulatie testen begonnen. 
Menig mens zal dit al snel vinden en niet  snappen maar mij gaf het meer rust eigenlijk   en gelijk die ronde ook raak. Misschien toeval misschien niet.
Nu een gezonde  zoon van alweer 11 weken oud.
Doe waar jij je goed bij voelt. En mensen  kunne wel zeggen er niet teveel mee bezig zijn. Maar dat doe je toch bewust  en onbewust. 
Zoek evt afleiding door leuke dingen te gaan doen.
Wil je veel succes wensen en hopelijk ben je snel zwanger 
 
 
@Leia me over die obsessie heen zetten lukt me niet echt in de periode tussen eisprong en nod hoor haha. Was het maar zo. Ik maak mezelf helemaal gek. 
Op hoeveelste dag van je cyclus zit je nu als afgelopen donderdag je nod was? Denk je niet van laat die menstruatie nu maar komen?
Ik was nog niet bezig met ovulatietesten, maar ga er deze ronde wel mee beginnen aangezien ik gewoon mijn cyclus wil leren kennen. Hopelijk heb ik hiermee geluk net als Nicolle B hierboven :)
Kan niet wachten tot mijn menstruatie voorbij is. Volgens de voorspellingen van mijn apps heb ik rond kerst dan een eisprong. Dat zou leuk zijn!
Weet nog niet precies op welke cyclusdag ik met de ovulatietesten moet starten. De vorige keer dat ik met de pil was gestopt (wegens klachten een half jaar geleden) was mijn kortste cyclus 24 dagen. Mijn langste is nu 33..
 
[quote quote=10141819]@Leia me over die obsessie heen zetten lukt me niet echt in de periode tussen eisprong en nod hoor haha. Was het maar zo. Ik maak mezelf helemaal gek. Op hoeveelste dag van je cyclus zit je nu als afgelopen donderdag je nod was? Denk je niet van laat die menstruatie nu maar komen? Ik was nog niet bezig met ovulatietesten, maar ga er deze ronde wel mee beginnen aangezien ik gewoon mijn cyclus wil leren kennen. Hopelijk heb ik hiermee geluk net als Nicolle B hierboven ? Kan niet wachten tot mijn menstruatie voorbij is. Volgens de voorspellingen van mijn apps heb ik rond kerst dan een eisprong. Dat zou leuk zijn! Weet nog niet precies op welke cyclusdag ik met de ovulatietesten moet starten. De vorige keer dat ik met de pil was gestopt (wegens klachten een half jaar geleden) was mijn kortste cyclus 24 dagen. Mijn langste is nu 33..[/quote]
Ik zit nu op dag 31. Mijn cyclussen waren korter toen ik mn spiraaltje nog had, maar toen wel straks elke keer precies op 28 dagen. Al had ik de ene keer wat langer bloedverlies dan de andere keer. Ik vind het wel gek dat nu dat ding er uit is mn lijf het ineens laat af weten terwijl t zich toen ie dr nog in zet er ook niks van aan trok haha. Ik wacht nu geduldig op mijn menstruatie en als die er niet is doe ik volgende week weer n test. Heb er niks mee te verliezen tenslotte.
Volgens mij kunnen ovulatietesten niet zo veel 'kwaad' dus ik zou gewoon na n dag of 5 beginnen met testen ofzo. Dan heb je t ruim genomen maar als je cyclus dan n keer korter is mis je m niet. Zeker voor t onzeker nemen haha. Laat je t even weten hoe je t hebt aangepakt en wat t resultaat was? ;-)
@Nicolle, thanks voor je support . Ik doe idd gewoon wat ik denk dat goed is. Soms is het wel fijn om even te kunnen sparren en de waanideeën weer even uit mijn hoofd te hebben. En wellicht herkend een ander zich er idd ook in en heeft iemand anders er ook nog wat aan :) Nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Ik hoop mijn cyclus snel in kaart te hebben zodat we gericht aan de slag kunnen. Tussendoor doen we t vooral om het leuk is  :)
 
Ik gebruik de apps Flo en Ladytimer. Lopen aardig gelijk wel. Bij Flo krijg je veel artikelen en informatie over het deel van de cyclus waarin je zit. Maar vind ladytimer prettiger loggen.
 
Hoe is het met iedereen hier?Ik had net een positieve ovulatietest! Twijfel alleen of hij morgen niet nog duidelijker wordt.In ieder geval gaan we er dus een leuk weekend van maken. Hopelijk hou ik me er niet teveel mee bezig te komende 2 weken, want dan duren de dagen tot mijn nod erg lang.  Gelukkig zitten er allemaal feestdagen tussen dus wel afleiding
 
Terug
Bovenaan