hoe omgaan met miskraam?

<p>hye, deze week mocht ik voor de 2e keer naar de gynaecoloog, ik was 13 weken.</p><p>de eerste keer aan 8weken verliep alles prima we hoorden het hartje en zagen al iets op de echo.</p><p>nu dinsdag zat er geen teken meer in van leven en was er nergens een hartje te horen, onze kleine was ook al heel verslapt</p><p>heb maar volgende week vrijdag curretage maar hoe ga ik nu om met dit verlies, tis enorm moeilijk afscheid te nemen en het te begrijpen terwijl dat er toch nog iets in mij zit ? </p><p>dit is mijn 1e zwangerschap waarom moet dit nu fout lopen mijn partner en ik zijn enorm bang voor als we nog eens proberen het weer foutloopt</p>
 
Wat ontzettend klote dat je dit moet meemaken. Er is niet per se 1 juiste manier om dit te verwerken. Die angst van je dat het weer gebeurt kan ik goed begrijpen. Dat valt nauwelijks weg te rationaliseren, heb ik zelf helaas ook ervaren. Zelfs na 2 goede echo's had ik nog even geen vertrouwen in mn lichaam. En toch is het goed gekomen en heb ik 2 prachtige gezonde dochters op de wereld gezet. Alsnog denk ik nog vaak aan hoe oud mijn drieling nu zou zijn, vooral op de datum dat het mis ging en wanneer ik uitgerekend was.
Misschien een troost dat dit veel vrouwen overkomt en dat met wat tijd wat minder pijnlijk wordt, als je eenmaal je volgende kindje in je armen hebt.
 
dankje voor je reactie, ik trek mij nu vooral op dat ik niet de enigste ben die zoiets meemaak, heb al gevraagd voor vroeger maar ze willen dit niet omdat het mischien inderdaad zelf nog op gang kan komen.
heeft u kort daarna weer geprobeerd om zwanger te worden of niet, wij willen direct weer proberen maar er zeggen er dat dit niet zo een goed idee is?
 
@girafje aan de grote tezien is het gestopt aan 11 weken, ik en mijn vriend praten er enorm veel over ook met onze ouders maar zij hebben dit niet meegemaakt dus voor hen ook heel moeilijk om met ons erover te praten daar ze ook zeggen dat zij hen niet kunnen voelen hoe wij ons voelen
 
Ik heb miskraam gehad bij 5,5 en 11 weken. Verdrietig, maar vol goede moed. Ik ben 1x ongesteld geworden daarna, ik wou dat alles goed leeg was voordat ik weer begon. Daarna direct weer zwanger. Tot 20 weken erg spannend gevonden daarna kon ik het wat meer los laten. Nu een dochter van bijna 5 maanden.
Sterkte en hopelijk ben je snel weer zwanger!
 
Met lotgenoten praten? Heeft je lichaam de miskraam niet herkend omdat de miskraam opgewekt gaat worden? Ik heb voor mijn dochter een miskraam gehad met 11 weken
 
@ girafje
had wel enorm veel pijn aan mijn buik de laatste dagen voor ik naar de gyneacoloog moest, maar velen zeiden dat dit wss bandenpijn was 
zelf wist ik ook niet precies wat dit was daar dit mijn 1e zwangerschap was , maar nu weet ik wel voor de volgende keer dat dit dus noet normaal is
 
 
Terug
Bovenaan