hoe oud bij doorslapen?

hoi,
nou verwacht niet te veel van je kindje...
mijn dochter (tweede kindje) is nu 9 mnd en slaapt nog niet door, nu begint ook de fase van dromen enz dus nog meer wakker.
ik zou zeggen reken maar op een jaar of twee voordat ze door slapen.
soms heb je mazzel en doen ze het al vanaf het begin....

wel helpt het om weinig licht aan te doen en niet te praten tegen je kindje als het wel wakker wordt.(hoe moeilijk dat ook is want ze zien er zo heerlijk knuffelig uit in de nacht)
zodat ze weten dat het geen feestje wordt als ze wakker worden.
mijn dochter sliep na een flesje direct weer in.
succes en probeer overdag ook even te tukken.

Onze Floor slaapt nu ook al 4 nachtjes door, ze is 8 weken. Kijken of ze het volhoudt, kan maar zo zijn dat ze ineens weer wil drinken 's nachts....
Tijmen (2,4 jr) sliep al door met 4 weken en heeft zich 's nachts nooit meer gemeld, maarja ik weet wel dat dit een uitzondering is.
groetjes van Ruth

Tja,

ik ben een van die moeders die erg veel mazzel heeft. Laura slaapt al sinds de eerste nacht door. Ik kreeg de dag na de bevalling op mijn donder dat ik haar pas om 9.00 uur wakker had gemaakt voor de voeding. Niemand had mij verteld dat ze na 6 uur een voeding moest hebben omdat ze zo klein was, maar ook de weken daarna heb ik haar altijd om 6.00 uur wakker moeten maken om te eten en dan nog viel ze steeds in slaap aan de borst. Nu krijgt ze flesvoeding en gaat ze om 19.30 uur naar bed en maak ik haar om 23.00 uur wakker voor de laatste voeding, Ik denk dat ieder kind anders is. Mijn twee broers en ik sliepen pas met een half jaar door en ik bleef vaak wakker worden midden in de nacht tot ik een jaar of tien was! (Hoewel mijn moeder me op die leeftijd geen fles meer hoefde te geven midden in de nacht, maakte ik haar wel altijd even wakker om te melden dat ik niet kon slapen, hihi.)

Groetjes Ilona

quote: anna 80 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-04-2007 22:18:37'));

Jesse krijgt om 20.00 de laatste fles en slaapt dan tot 7 uur, hij is bijna 13 weken,een troost als ze gaan pubberen slapen ze allemaal door...

Das wel te hopen, ja

Terug
Bovenaan