hoe over te stappen op een andere fles

hallo

mijn dochter is nu bijna 14 maanden en drinkt nog steeds uit een fles met siliconen speen.
ik probeer over te stappen op een tuitbeker of beker met rietje.
maar wat ik ook doe en probeer ze wil het niet op het rietje blaast ze en de tuitbeker doet ze een keer in haar mond en vervolgens met een raar gezicht weg te doen of schudden.
zodra de oude fles komt is het goed maar ja ze moet toch een keer van die speen af of is ze er dan nog niet aan toe?
en hoe hebben jullie dat aangepakt het overschakelen?
adviezen en ervaringen zijn meer dan welkom

groetjes josje
 
Nou, ik zou elke dag oefenen. Begin in bad, zodat je niet alles nat hebt... dikke vloeistoffen zoals pap en yoghurt zijn ook makkelijker om mee te beginnen en als je heel vloeibaar wilt kun je beginnen met water, want dat droogt vanzelf. Ik ben nu al aan het oefenen, mijn dochter is 9 maanden. Ben begonnen met 8 maanden en ze kan het al redelijk. Het wordt ook echt aangeraden om op tijd te beginnen, omdat ze anders teveel aan de speen gewend zijn.... dusse... wel doorzetten nu hoor anders wil ze het straks helemaal niet meer.

de houding: op schoot met haar rug tegen jouw buik, handjes vast houden en dan langzaam gieten... dan zie je zelf hoeveel er in het mondje gaat!

Succes, ik vind het een hele klus!

Ps. theedoek om en daaronder een plastic slapje... zo hou je de boel redelijk droog!
 
Onze zoon is nu 7 maanden oud en drinkt uit een tuitbeker van difrax met een zachte tuit. Het is een vrij gemakkelijke overgang van fles naar tuitbeker omdat deze tuit zacht is. De tuit is wel hard genoeg zodat ze hem niet kapot kunnen bijten.

Groetjes,

Miriam

Ps. Heel veel oefenen dan lukt het wel. Ook wil het werken om de fles weg te houden!
 
je kan het ook heel radicaal doen, de fles weggooien en alleen de tuit geven. Dat wordt ook met de speen gedaan door veel mensen. wat er niet is kan je ze niet geven.
 
ik zou gewoon een normale beker proberen.
mijn dochter (16 maanden) drinkt al vanaf een maand of 8-9 uit een tuitbeker en pakjes, maar tegelijkertijd ben ik ook met een gewone beker begonnen. Vanaf een maand of 15 ging ze echt goed zelf uit een gewone beker drinken.
 
Hoihoi,

Je hebt van Nuby ook een tuitbeker met een zachte tuit. Hiermee heb ik de overstap gemaakt. Op een gegeven moment ging hij hem kapot bijten en toen heb ik een andere gekocht met een harde tuit. Ging super. UIt een gewone beker drinken doen we eigenlijk pas sinds een half jaar (hij is nu 2 jr en 2 maanden). Hij wilde gewoon niet en dronk wel goed uit een tuitbeker. Zeker voor de zomer vond het belangrijker dat hij goed dronk dan, dat hij uit een gewone beker kon drinken.

En nu drinkt hij uit een gewone beker en als hij druk aan het spelen is dan krijgt hij nog wel eens de tuitbeker omdat het anders zo'n zooi wordt.

Groetjes,
Jo
 
mijn dochter is nu bijna 13 maanden en drinkt nu ongeveer 4 a 5 maanden uit een gewone beker. in het begin was het wel knoeien, maar nu geeft ze zelf aan wanneer ze even wilt stoppen.
de tuitbeker werkte bij ons niet, want ze wist niet hoe ze het eruit moest krijgen.
en zeker met die antilek krijgt ze het er amper uit (zelfs mij lukte het bijna niet).
waarom probeer je niet een gewone beker? is voor straks ook beter voor de spraakontwikkeling
 
hallo

bedankt voor de reacties /
ik gebruik al een tuitbeker met zachte speen die wil ze ook niet.
ze wil wel uit een gewone beker drinken maar dan moet ik zelf wel de beker vasthouden anders ligt alles door de hele kamer heen.
iemand ook tips toevallig voor het leren drinken uit een gewone beker?
neem aan dat ze dat niet zo snel zelf gaan doen zonder alles door de kamer te gooien

bedankt
 
Terug
Bovenaan