hoe overleden kindje herinneren op geboortekaartje volgende

Na het overlijden van ons dochtertje afgelopen november ben ik ondertussen weer zwanger. Begin december ben ik nu uitgerekend.

Nou hebben we al een geboortekaartje uitgezocht, maar we zoeken nog een mooi gedichtje voor op het kaartje.
Kennen jullie misschien mooie gedichtjes voor op het kaartje waarmee we duidelijk kunnen maken dat onze dochter er voor ons ook altijd zal zijn?

Als je een andere manier weet om d'r te herinneren op het kaartje is dat natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt,
Liesje

Hoi hoi,kijk eens op internet bij google en tik daar de ngedichten in,daar kun je erg veel vinden.Je dochter wordt grote zus dus ik zou er zelf ook zoiets opzetten.Jou dochtertje zal altijd jou eerste kindje blijven.Misschien leuk om er iets van grote zus van te maken want dat wordt zij natuurlijk ook.Liefs van esther,mama van Senna.

Bij groot verlies
merk je hoe
kwetsbaar je bent.
Bij groot geluk
merk je hoe geluk je
sterkt

Met ons eerste kindje in ons hart
wat dat gaat nooit verloren
zijn wij ontzettend blij
met... vandaag bij ons geboren

Achter de wolken
schijnt altijd de zon
Daar kwamen wij achter
toen voor ons het geluk begon.
Geluk behoor je echter door te kunnen geven
Daarom zijn wij zo blij met dit nieuwe leven.

Deze gedichtjes heb ik van de site www.gedachten-gedichten.nl
Hopelijk staat hier een toepasselijk gedichtje voor jullie tussen.

Wat ik ook wel eens zie is:

Trotse ouders
Jan en Sien de Boer-Visser
lief broertje/zusje van Sientje *

Voor dat sterretje achter de naam is heel veel mogelijk, vraag er gewoon na bij de drukker. Het kan ook een vlindertje of iets dergelijke zijn...iets wat bij jullie dochter past. (Ik werk bij een drukkerij, dus weet dat dit zeker mogelijk is!!)

Succes en sterkte...

Liefs Rixt

Hai hai, wij hebben inmiddels 2 geboortekaartjes mogen versturen na het overlijden van onze eerste 2 zoontjes. Op het eerste kaartje (precies een jaar later) stond het volgende gedichtje;

9 Maanden opnieuw beleven,
Met veel blijdschap,
maar ook met pijn,
Jij hebt ons een nieuwe toekomst gegeven,
We zijn dolgelukkig dat je
eindelijk bij ons mag zijn.

Onderaan stonden onze namen en die van onze zoontjes, zonder sterretje omdat we wisten dat iedereen het toch wel wist.
3 Maanden geleden mochten we het geboortekaartje van ons eerste dochtertje sturen, daar stond op;

Je hebt één broertje om mee te stoeien en te knuffelen,
Je hebt twee broertjes die vanaf hun sterretjes stralen van trots,
En je hebt een papa en mama die enorm veel vanje houden
Wat heerlijk dat je er bent!

Hieronder stonden de namen, maar we hebben toch maar sterretjes gezet achter onze overleden zoontjes.

Het is erg op gevoel gegaan en daardoor zijn we er nog steeds erg gelukkig mee.
Ik ben erg benieuwd of je er uit komt en waar je straks zelf voor zult kiezen!

succes! Ilja
andre.ilja@casema.nl

ergens onaantastbaar ver
    schittert dierbaar
      een kleine ster
    en is stil getuige
      van ons geluk

Het ging bij ons om een kindje wat is overleden  bij een vroeggeboorte, misschien zou ik bij een kindje wat ik echt gekend heb anders hebben geschreven, maar nu vond ik zo wel mooi. Je herdenkt hm en voor degene die van niks weten is het misschien gewoon een schattig gedichtje

hoi liesje,
wij zijn ons dochtertje ook verloren en hebben inmiddels een zoon van 3 jaar op zijn geboortekaartje hebben wij het volgende kleine gedichtje gezet;
wij zijn dolgelukkig en blij
dat jij nu bij ons mag zijn
hoewel het verdriet om .........
er toch ook altijd zal zijn

inmiddels ben ik zwanger van ons derde kindje en daar hebben we voor gekozen om alleen de naam van ons dochtertje op het kaartje te zetten,het kaartje is toch ook voor je kindje en we vermelden haar wel maar niet meer zoals bij onze zoon.
ik hoop dat je er wat aan hebt,
groetjes

Hoi Liesje,
Ik heb ooit eens een geboortekaartje gekregen van mensen die 1 dochter hadden en de 2de zijn verloren en later een 3de kregen.Het gaat zo

Twee paar handjes
in de onze,
twee paar oogjes
kijken ons aan.
maar met drie
kinderen in ons hart,zal ons leven verder gaan.

Ik heb dit altijd een mooi gedicht gevonden en misschien kun je het wat aanpassen op jou situatie.
Succes met het uitkiezen van de goede tekst.
Groetjes Paula

Dank je paula, (de rest ook natuurlijk)

Schoot direct weer vol toen ik je gedichtje las.  Ik vind het erg mooi en ben benieuwd wat mijn man ervan vind.

Waarom moeten mensen toch zoiets meemaken. Als er een reden voor is, is het al moeilijk, maar zonder reden begrijp je het al helemaal niet. (Verdriet is natuurlijk even groot). Hopelijk mogen we dit keer ons kindje in de ogen kijken en luisteren naar de kreetjes die het maakt e.d. Nog uiterlijk 3,5 mnd en dan is het bij ons.

Liesje

Terug
Bovenaan