hoe overleden kindje herinneren op geboortekaartje volgende

quote: sdbj reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-09-2006 11:47:09'));

Hai sdbj,

Inderdaad wel leuk. zou hem misschien iets uitbreiden, maar het eerste idee is er.
Bedankt.

quote: mamavanJ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-08-2006 16:34:19'));

ergens onaantastbaar ver
    schittert dierbaar
      een kleine ster
    en is stil getuige
      van ons geluk

Het ging bij ons om een kindje wat is overleden  bij een vroeggeboorte, misschien zou ik bij een kindje wat ik echt gekend heb anders hebben geschreven, maar nu vond ik zo wel mooi. Je herdenkt hm en voor degene die van niks weten is het misschien gewoon een schattig gedichtje

Mama van J,

ik begrijp wat je bedoeld. Zoals je weet ging het bij mij met 18 weken mis. Ons kindje heeft geen naam gekregen, maar op het kaartje van onze zoon die erna geboren werd hebben wij natuurlijk de namen van de grote zussen gezet, maar ook een sterretje. Voor ons even een herrinnering en de echt naasten hebben wij het uitgelegd, en ook aan de mensen die er om vroegen. Anderen mensen is het wellicht niet eens opgevallen.

Miep

Hallo,

Ik heb ook een zoontje verloren en daarna een dochtertje gekregen, op de ene kant van het geboortje kaartje stond dit gedicht:

In een droom sprak mijn engeltje tegen mij,
mama ik heb een zusje ook ik ben erg blij.
Ik weet in jullie harten leef ik voort,
en weet ook dat mijn hart aan jullie toebehoort.
Dus wees gelukkig met mijn zusje daar,
want eens zijn we samen met zijn allen bij elkaar.

De andere kant was geheel gericht aan de baby.

Groetjes

Terug
Bovenaan